Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 21 Dołączył: 2013-01-01
#
Witam. Eksperymentuje z przeniesieniem biurowca z VC do SA. Chcialem zrobic przesuwane drzwi w windzie, utworzylem obiekty i uzylem opcodu 034E: . Wlaczylem gre, i: 1. obiekty sa zle ustawione i maja wyzerowany obrot; 2. wcale sie nie poruszaja, pomimo ustawienia Object.ToggleInMovingList(1@) = TRUE.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Ziomo105 napisał(a):
Wlaczylem gre, i: 1. obiekty sa zle ustawione i maja wyzerowany obrot

To poprawne zachowanie, domyślnie obrót obiektu jest ustawiony na 0.0. Możesz go dostosować opcodem:
Kod:
0453: set_object $CRANE_MAGNET XY_rotation 15.0 0.0 angle $TEMPVAR_ANGLE


Opcode 034E trzeba umieścić w pętli, aby obiekt cały czas się poruszał:

Kod:
while true
  
034E: move_object 0@ to 1.0 2.0 3.0 speed 0.2 0.2 0.2 flag 0
  if
    
04E6:   object 0@ near_point 1.0 2.0 3.0 radius 0.1 0.1 0.1 flag 0
  then
    
break
  end
end

___________________
Administrator
Postów: 21 Dołączył: 2013-01-01
#
Zadzialalo, tylko ze pojawil sie kolejny problem: drzwi zapisuja sie wraz z gra. Gdy ja wczytam to te zapisane stoja w miejscu, a wygenerowane przez cleo poruszaja sie.
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Wszystkie obiekty tworzone przez zwykłe skrypty (skrypty CLEO zaliczają się do nich) są zapisywane w save. Wystarczy zmienić obiektowi przynależność tak, by 'należał' do external scripta - takowe się nie zapisują.

Napisałem do tego funkcję SCM, która działa jakby była zwykłą funkcją (opcodem):

Kod:
:DONT_SAVE_OBJECT{\__[void]_(handle)__}
{
    Parametry:
    - 0@ - uchwyt obiektu
    
    Zwracane:
    - Nic
}
0A98: 1@ = object 0@ struct
000A: 1@ += 0x13C   // CObject.m_bOwnerType

0A8C: write_memory 1@ size 1 value 6 virtual_protect 0
0AB2: ret 0


W skrypcie używasz tego jak zwykłego opcodu, np:

Kod:
0107: 10@ = create_object #AD_FLATDOOR at 1833.36 -1995.45 12.5
0AB1: call_scm_func @DONT_SAVE_OBJECT 1 10@

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG