Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-01-05 21:00:13
Mam pytanie dlaczego większość modyfikacji w CLEO (jak nie wszystkie) wykorzystujących tekstury (przywoływane opcodem 0390) nie chce razem prawidłowo działać? Czym to jest spowodowane i czy jest jakiś sposób żeby to naprawić?
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2013-01-05 22:41:47
Nie bardzo rozumiem, w czym dokładnie tkwi problem?
___________________
Administrator
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-01-06 10:15:58
Podam konkretne przykłady: mam zainstalowany licznik prędkości, i wszystko działa bez problemu. Ale jak dodałem innego moda który wykorzystuje tekstury (sprawia że zamiast nazwy stacji radiowej pokazuje się jej logo) to zamiast danej tekstury pojawia się tylko biały prostokąt. Po usunięciu licznika wszystko było dobrze. Tak więc zainstalowałem inny licznik, a tu znów mod ze stacjami radiowymi nie działał prawidłowo. Sprawdzałem to na trzech różnych licznikach i za każdym razem był ten sam błąd. Tak samo z każdym licznikiem nie działał mi prawidłowo mod na włamywanie się do pojazdów, który dodawał taki schemat zamka na ekranie (również pokazywał się tylko biały prostokąt). Wszystkie te mody pojedynczo działają prawidłowo, ale jak są razem to działa tylko jeden. I chodzi mi o to czy jest jakieś ograniczenie na ilość nowych tekstur w models/txd czy może coś innego może być przyczyną?
Postów:
21
Dołączył:
2013-01-01
Napisano dnia: 2013-01-06 10:44:04
Gra potrafi odczytac jednoczesnie tylko jednego txd. Gdy bedzie ich wiecej, to poprzednie tekstury zamienia sie w biale prostokaty. Taki limit.
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2013-01-06 12:59:48
Ziomo105 napisał(a):
Gra potrafi odczytac jednoczesnie tylko jednego txd. Gdy bedzie ich wiecej, to poprzednie tekstury zamienia sie w biale prostokaty. Taki limit.
Niepoprawna odpowiedź.
Tekstury ładuje się po ID - te ID są globalne dla wszystkich skryptów, więc jeśli dwie modyfikacje załadują swoje tekstury na te same indeksy (a większość to robi), powstają błędy.
Ponadto, większość modyfikacji \'samolubnie\' wyładowuje tekstury wtedy, gdy ich nie potrzebuje. A że wyładowywanie też jest globalne, każda inna modyfikacja traci swoje tekstury.
___________________
Moderator
Postów:
21
Dołączył:
2013-01-01
Napisano dnia: 2013-01-06 13:42:44
Sorki za pomylke. Wyczytalem to z jakiejs zagranicznej strony.
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-01-06 13:50:19
To w takim razie mam pytanie czy konkretna tekstura ma sama w sobie nadane jakieś ID, czy jest ono przypisane dopiero przez skrypt w postaci kolejnych liczb? I jeżeli tak to czy jest jakieś ograniczenie tych ID, np. tak jak w przypadku opcodu 023C gdzie jest ograniczenie do 10
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2013-01-06 14:13:55
Skrypt nadaje ID przy ładowaniu. A zakres dopuszczalnych indeksów to 1-128 (cholera, chyba sam kiedyś przekroczyłem to :S).
___________________
Moderator
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-01-06 17:51:34
Po małych przeróbkach modyfikacje już działają dobrze :D Tylko coś ten zakres ID nie pasuje, bo w jednej modyfikacji ID wynosiły 200, 201, 202, oraz 300, 301, 302
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2013-01-06 19:29:28
Ludzie się mylą, ja też nie wiedziałem o tym zakresie do teraz. Ale gra wyraźnie POWINNA obsługiwać 128 tekstur. Więcej może zadziałać albo nie.
___________________
Moderator