Postów:
109
Dołączył:
2009-04-25
Napisano dnia: 2012-12-17 17:27:22
Witam. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak zrobić nierówny teren w Google SketchUp lub 3DS Max 9?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2012-12-17 18:10:03
Google SketchUp olej. To nie jest program do modelowania pod gry, przynajmniej nie pod tą. Za dużo jest potem poprawiania.
W 3ds max 9 są dwa sposoby wymodelowania takiego terenu.
1. Za pomocą modyfikatora o nazwie "Displace" z użyciem tak zwanych tekstur "height map"
2. I ręczne modelowane terenu za pomocą tak zwanego narzędzia "paint deformation"
Postów:
109
Dołączył:
2009-04-25
Napisano dnia: 2012-12-17 18:22:32
Mógłbyś wskazać gdzie znajdę to "Paint deformation" i wyjaśnić czym są te tekstury "Height Map"?
Edit// Jeszcze jedno, w 3DS Max jest coś takiego jak Extrude. Zrobiłem kwadrat za pomocą "Line", zamknąłem go i.. jak zrobić, aby Ten kwadrat został wypełniony?
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2012-12-17 19:19:05
Jak tworzyć teren za pomocą tekstur "height map" masz mniej więcej wyjaśnione np.
na tym filmiku. Natomiast co to są tekstury "height map" masz wyjaśnione mniej więcej na
tej stronie. A na temat "Paint deformation" obejrzyj
sobie to wideo.
Postów:
109
Dołączył:
2009-04-25
Napisano dnia: 2012-12-17 19:23:45
Okej dzięki :)
//Temat do zamknięcia.
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2012-12-17 20:27:06
Proszę bardzo.
___________________
Moderator