Postów:
52
Dołączył:
2012-11-18
Napisano dnia: 2012-12-14 16:50:18
Witam, mam pytanie czy teksturowanie obiektu megateksturami, tzn wielkimi teksturami zamiast powielania mniejszych wpłynie jakoś na płynność gry? Chodzi mi o to że np teren typu trawnik mógłbym oteksturować teksturami 512x512 z zapętlaniem, jednak czasem tekstury powielające się wyglądają słabo. Teksturę w dużej rozdzielczości mógłbym naciągnąć na cały model używając UnwrapUVW w 3dsmaksie. Czy ma to znaczący wpływ na płynność gry przy większej ilości tak oteksturowanych modeli?
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2012-12-14 17:01:07
Tak, może spowolnić grę, poza tym tekstury zaczną zanikać. Wrzucanie tak wielkich tekstur nie ma większego sensu.
___________________
Moderator
Postów:
52
Dołączył:
2012-11-18
Napisano dnia: 2012-12-14 17:16:36
Być może będziesz potrafił mi odpowiedzieć na jeszcze jeden problem. Dodałem sobie testowo jeden model do wyczyszczonego SA, żeby sprawdzić czy wszystko będzie działać z dodatkowym archiwum .img... jednak gdy chodze po modelu, przy niektórych zwrotach kamery robią mi się takie krasze:
Dlaczego? Dodam że na tym modelu jest jedna duża tekstura, te kamienie przechodzące w trawę w koło pomnika. Normalnie model wygląda tak:
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2012-12-14 19:25:25
Kamera wchodzi ci do środka modelu czy chodzi ci że są tekstury źle nałożone na model? Nie bardzo wiem o co ci z tym chodzi.
Postów:
52
Dołączył:
2012-11-18
Napisano dnia: 2012-12-14 23:46:26
Pytam czy tekstura 2048x2048 może tak crashować jak na pierwszym zdjęciu. Gdy stanę sobie na brzegu modelu tego posągu, na tym betonowym okręgu i idę w stronę big smoka wszystko jest ok. Jednak gdy poruszam myszką stojąc na brzegu modelu, otoczenie zaczyna wariować. Jeśli niezrozumiale opisuje to nagram filmik.
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2012-12-15 15:19:06
To zmniejsz sobie rozdzielczość tekstury na mniejszą np. na 512x512. Jeżeli problem będzie dalej występował to prawdopodobnie źle wyeksportowałeś modele. Jeszcze co mi przychodzi do głowy to że w złym miejscu stworzyłeś nowe archiwum img. Takie archiwa powinny znajdować się w folderze \models, a nie \data\maps.
Postów:
52
Dołączył:
2012-11-18
Napisano dnia: 2012-12-16 15:28:50
zauważyłem że nie oteksturowałem jednego polygona. poza tym, czy gta obsługuje wielokąty? chyba nie wszystkie poly są trójkątami. nowe img jest w models, tam gdzie gta3.img.
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2012-12-16 15:43:06
Jak chcesz to wstaw swój model na jakiś hosting plików i wyślij mi linka na PW to sprawdzę co może być nie tak. Co do modelu to prześlij model dff, col, i txd.
Postów:
52
Dołączył:
2012-11-18
Napisano dnia: 2012-12-17 15:30:35
Zmniejszyłem tą teksturę do 512x512 ale nadal jest to samo. Dodatkowo gra po załadowaniu mapy czasem nie reaguje na touchpad, albo po wciśnięciu escape jest czarny ekran, bez menu. Eh..
Link leci na PW.
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2012-12-17 17:54:55
1.Nie wyzerowałeś modelu.
2.Nazwa modelu różni się od nazwy kolizji. Twój model nazywa się Model01, a kolizja traitors. Oba pliki powinny nazywać się tak samo. Zobacz obrazek po niżej.
i dopiero wtedy eksportujesz model. Dziwne że ci to się w ogóle włączyło. Prawdopodobnie przez tą złą nazwę modelu. Model musiał pobierać nie tą twoją kolizję tylko inną i dlatego tak ci się działo.
Postów:
52
Dołączył:
2012-11-18
Napisano dnia: 2012-12-17 19:46:14