Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Witam, mam pytanie czy teksturowanie obiektu megateksturami, tzn wielkimi teksturami zamiast powielania mniejszych wpłynie jakoś na płynność gry? Chodzi mi o to że np teren typu trawnik mógłbym oteksturować teksturami 512x512 z zapętlaniem, jednak czasem tekstury powielające się wyglądają słabo. Teksturę w dużej rozdzielczości mógłbym naciągnąć na cały model używając UnwrapUVW w 3dsmaksie. Czy ma to znaczący wpływ na płynność gry przy większej ilości tak oteksturowanych modeli?
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Tak, może spowolnić grę, poza tym tekstury zaczną zanikać. Wrzucanie tak wielkich tekstur nie ma większego sensu.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Być może będziesz potrafił mi odpowiedzieć na jeszcze jeden problem. Dodałem sobie testowo jeden model do wyczyszczonego SA, żeby sprawdzić czy wszystko będzie działać z dodatkowym archiwum .img... jednak gdy chodze po modelu, przy niektórych zwrotach kamery robią mi się takie krasze:

http://i.imagebanana.com/img/o17ris32/screen1

Dlaczego? Dodam że na tym modelu jest jedna duża tekstura, te kamienie przechodzące w trawę w koło pomnika. Normalnie model wygląda tak:

http://i.imagebanana.com/img/o61yj3km/screen2
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Kamera wchodzi ci do środka modelu czy chodzi ci że są tekstury źle nałożone na model? Nie bardzo wiem o co ci z tym chodzi.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Pytam czy tekstura 2048x2048 może tak crashować jak na pierwszym zdjęciu. Gdy stanę sobie na brzegu modelu tego posągu, na tym betonowym okręgu i idę w stronę big smoka wszystko jest ok. Jednak gdy poruszam myszką stojąc na brzegu modelu, otoczenie zaczyna wariować. Jeśli niezrozumiale opisuje to nagram filmik.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
To zmniejsz sobie rozdzielczość tekstury na mniejszą np. na 512x512. Jeżeli problem będzie dalej występował to prawdopodobnie źle wyeksportowałeś modele. Jeszcze co mi przychodzi do głowy to że w złym miejscu stworzyłeś nowe archiwum img. Takie archiwa powinny znajdować się w folderze \models, a nie \data\maps.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
zauważyłem że nie oteksturowałem jednego polygona. poza tym, czy gta obsługuje wielokąty? chyba nie wszystkie poly są trójkątami. nowe img jest w models, tam gdzie gta3.img.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jak chcesz to wstaw swój model na jakiś hosting plików i wyślij mi linka na PW to sprawdzę co może być nie tak. Co do modelu to prześlij model dff, col, i txd.
Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
Zmniejszyłem tą teksturę do 512x512 ale nadal jest to samo. Dodatkowo gra po załadowaniu mapy czasem nie reaguje na touchpad, albo po wciśnięciu escape jest czarny ekran, bez menu. Eh..

Link leci na PW.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
1.Nie wyzerowałeś modelu.
2.Nazwa modelu różni się od nazwy kolizji. Twój model nazywa się Model01, a kolizja traitors. Oba pliki powinny nazywać się tak samo. Zobacz obrazek po niżej.

 http://img835.imageshack.us/img835/4500/kolizja

i dopiero wtedy eksportujesz model. Dziwne że ci to się w ogóle włączyło. Prawdopodobnie przez tą złą nazwę modelu. Model musiał pobierać nie tą twoją kolizję tylko inną i dlatego tak ci się działo.

Postów: 52 Dołączył: 2012-11-18
#
wielkie dzięki :)
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG