Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 6 Dołączył: 2012-02-23
#
Siemaneczko wszystkim.

Dzisiaj siedząc przed kompem wpadłem na pomysł czemu by nie zrobić własnego skinu do GTA San Andreas. Wiadomo, nic nie stoi na przeszkodzie do nauki. Tak więc pościągałem parę programów w tym 3DS Max. Wszystko fajnie, ładnie i tak dalej tylko pojawił się jeden mały problem. Jestem kompletnie w tym zielony. Siedzę chyba na google i innych forach od rana i szukam jakiś sensownych tutoriali niestety na darmo. W końcu natrafiłem na wasze forum. I teraz piszę do was, do osób zajmujących się tym i do tych, którzy to ogarniają. Czy moglibyście tak na chłopski rozum wytłumaczyć jak mam się zabrać do zrobienia całkowicie własnego skina ? W ostateczności mogłyby być jakieś tutki, które może macie gdzieś zapisane bądź sami je zrobiliście. Byłym wam za to bardzo wdzięczny.


Aha. Nie wiem czy to w czymś pomoże ale dosyć dobrze ogarniam photoshopa, tak więc grafika nie jest dla mnie przeszkodą.

Pozdrawiam,
Szmid.
Postów: 534 Dołączył: 2009-03-08
#
Więcej nie znalazłem:
Link 1
Link 2

P.S. Witamy :)
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
Ten drugi link napewno sprubuj a jak ci zacznie wychodzić to modeluj od zera. http://max3d.pl
Postów: 6 Dołączył: 2012-02-23
#
Dobra, dzięki za tutki. Biorę się do roboty, może mi coś wyjdzie z tego :D


@Edit
No ładnie, edytować trochę już umiem. Cały czas do przodu :D.
Postów: 6 Dołączył: 2012-02-23
#
Sorki za duble ale chce odświeżyć bo mam nie mały problem. Mianowicie dodałem do skinu strażaka butlę tlenową. Ma ją na plecach. No i jak robię wszystko na dff i wczytuje do gta to mi zacina się cała gra jak tylko pojawi się ten skin. Wiecie co robię źle ? Może mam kości ustawić, cze też się myle.
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
Robiłeś tak jak na tutku ? Exportowałeś za pomocą bones skin export ? Importowałeś z zaznaczonym A ? Ta butla to nowy model ? Oteksturowałeś ją ? Dodałes texture do pliku .txd ? Zriggowałeś ?
Postów: 6 Dołączył: 2012-02-23
#
Tak, wszystko to zrobiłem. Riggowałem z pomocą tego tutoriala

http://www.youtube.com/watch?v=ZlDe7EHsI6A&feature=player_embedded

oraz tego

http://www.gta-mods.pl/forum/temat/305//1#post1732

po dłuższej chwili udało mi się zrobić tak aby gta się nie zacinało, jednak wystąpił kolejny problem. Po pierwsze, butla ta w grze nie ma tekstur mimo iż je dodałem. A drugi problem wygląda następująco :

http://iv.pl/images/85393908483520849653.png
http://www.iv.pl/images/31635648902634539638.png
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
Siwy kolor oznacza nie oteksturowany model.
Biały kolor oznacza brak tekstury w pliku .txd .
Przed exportem nałóż teksture. Nazwe daj taką samą jak w 3ds maxie. Teksturuj za pomocą UVWrap
W 2 problemie niewiem oco ci chodzi. Chyba ręce. Popraw riggowanie.
Postów: 6 Dołączył: 2012-02-23
#
Tak troszkę odkopie :D


No dobra, czyli oznacza to, że nie mam tekstury. Tylko jak ją zrobić. Robiłem tak, że txdworkshopem wyciagałem teksture oryginalną i do niej dodawałem te tekstury, które powinny być. Robię to dobrze, czy źle ? Jak źle moglibyście wytłumaczyć co zrobić aby były tekstury w grze ?
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Dobrze robisz - wyciągasz teksturę w TXD Workshop, modyfikujesz ją i importujesz z powrotem do pliku .txd za pomocą TXD Workshop. Na koniec trzeba tylko podmienić plik *.txd w odpowiednim archiwum *.img, z którego wziąłeś tekstury.

___________________
Administrator
Postów: 6 Dołączył: 2012-02-23
#
No to tak właśnie robię. Tworze plik lafd1.txd i wrzucam jako podmiankę wraz z .lafd1.dff no ale jak widać nie działa to.

I mam taki kolejny problem. Po połączeniu mojego modelu z kościami modelu Rockstara, gdy przesuwam kością tak aby ręka się poruszyła, "wyskakuje" mi jeden punkt z korpusu.

http://iv.pl/images/33904484447159355157.png

Co jest przyczyną ? (Starałem się robić wszystko dokładnie. Nie zahaczyłem przypadkowo tego punktu)

P.S
Śmieszne żarciki ;D
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG