Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-11-21 19:18:53
Gdy mamy aparat i wciskamy PPM to obrazem sterujemy za pomocą myszki. Czy jest taka możliwość uzyskania tego w CLEO??
Postów:
304
Dołączył:
2010-10-02
Napisano dnia: 2011-11-22 13:30:28
Jest to możliwe. Ten celownik aparatu to tekstura z dobrze ustawioną alpha mask(przezroczystość) i przybliżenie jakimś opcodem. Poszukaj w skrypcie aparatu - data\script\script.img , plik o nazwie camera.scm .
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-22 14:04:38
Jemu chyba bardziej chodzi o tryb swobodnego poruszania kamerą przez gracza. Niestety nie ma prostego sposobu na coś takiego, trzeba napisać własny skrypt obsługujący ruch kamerą.
___________________
Administrator
Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-11-23 10:26:13
no właśnie chodzi mi o to co MAKG mówi. Mógłbyś mi jakoś przybliżyć jak to zrobić?
Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-11-27 11:47:31
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-27 13:14:18
Było już o tym
w tym temacie. To nie taka prosta sprawa, trzeba będzie trochę pokombinować i napisać odpowiedni algorytm do poprawnej obsługi kamery. Wszystkie potrzebne dane o ruchu myszką/analogiem możesz odczytać przy pomocy opcodu
0A4A.
___________________
Administrator
Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-11-27 14:28:34
Czyli ustawiłem pozycję kamery kawałek przed Cj'a tym opcode :
Kod:
067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 2.0 -2.0 rotation 0.0 0.0 0.0 tilt 0.0 mode 2
to teraz używam tego:
Kod:
0A4A: store_joystick_X_offset_to 1@ Y_offset_to 2@
gdzie zmienne
1@ oś X ruchu myszką i 2@ oś Y ruchu myszką to pozycja środka kursora na ekranie czy jak?
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-27 15:50:54
Gdy myszka jest w bezruchu, to obie wartości wynoszą 0. Kiedy myszka porusza się w lewo, wartość X jest ujemna. Kiedy porusza się w górę, to wartość Y jest dodatnia itd.
___________________
Administrator