Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
Gdy mamy aparat i wciskamy PPM to obrazem sterujemy za pomocą myszki. Czy jest taka możliwość uzyskania tego w CLEO??
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
Jest to możliwe. Ten celownik aparatu to tekstura z dobrze ustawioną alpha mask(przezroczystość) i przybliżenie jakimś opcodem. Poszukaj w skrypcie aparatu - data\script\script.img , plik o nazwie camera.scm .
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Jemu chyba bardziej chodzi o tryb swobodnego poruszania kamerą przez gracza. Niestety nie ma prostego sposobu na coś takiego, trzeba napisać własny skrypt obsługujący ruch kamerą.

___________________
Administrator
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
no właśnie chodzi mi o to co MAKG mówi. Mógłbyś mi jakoś przybliżyć jak to zrobić?
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
odświeżam
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Było już o tym w tym temacie. To nie taka prosta sprawa, trzeba będzie trochę pokombinować i napisać odpowiedni algorytm do poprawnej obsługi kamery. Wszystkie potrzebne dane o ruchu myszką/analogiem możesz odczytać przy pomocy opcodu 0A4A.

___________________
Administrator
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
Czyli ustawiłem pozycję kamery kawałek przed Cj'a tym opcode :

Kod:
067C: put_camera_on_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 2.0 -2.0 rotation 0.0 0.0 0.0 tilt 0.0 mode 2


to teraz używam tego:

Kod:
0A4A: store_joystick_X_offset_to 1@ Y_offset_to 2@


gdzie zmienne

1@ oś X ruchu myszką i 2@ oś Y ruchu myszką to pozycja środka kursora na ekranie czy jak?
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Gdy myszka jest w bezruchu, to obie wartości wynoszą 0. Kiedy myszka porusza się w lewo, wartość X jest ujemna. Kiedy porusza się w górę, to wartość Y jest dodatnia itd.

___________________
Administrator
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG