Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 2 Następny
Postów: 20 Dołączył: 2011-01-05
#
Witam. Od pewnego czasu tworzę pager z gta 3 do gta sa. Zrobiłem już że jak włączę grę to po 5 sekundach pojawia się pager ale nie umiem zrobić żeby się przesuwał tekst w tym niebieskim okienku. Czy ktoś mógłby mi pomóc?

A tu cały mod który ma być (z dźwiękiem, skryptem i teksturą)
http://www.speedyshare.com/files/27166988/pager_from_gta3.rar
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Po co podajesz kontakt na GG, skoro ktoś może Ci od razu odpowiedzieć na forum?

Nie ma prostego sposobu na zrobienie czegoś takiego w samym SCM. Musiałbyś wyświetlać specjalnie spreparowane tekstury z samym tekstem, które zmieniane co np. 100 milisekund będą tworzyły animację przesuwania się tekstu.

Można też kombinować ze spreparowanymi tekstami w GXT/FXT i stworzyć animację na takiej samej zasadzie, co przy teksturach.

___________________
Administrator
Postów: 20 Dołączył: 2011-01-05
#
No to jak to zrobić w .fxt lub .gxt albo text_draw?

Edit. Miałeś rację niepotrzebnie dałem gg. Sorry.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Najlepszym rozwiązaniem byłoby dynamiczne operowanie na ciągach, co w SCM niestety nie jest aż tak prostą sprawą, na pewno nie dla początkujących. Poza tym trzeba by było podmienić czcionkę na taką, w której każda litera ma identyczną szerokość.

Najprostszym rozwiązaniem, ale mało eleganckim jest utworzenie wielu wpisów w GXT/FXT:
Kod:
P1T1 T
P1T2 Te
P1T3 Tek
P1T4 Teks
P1T5 Tekst
P1T6 Tekst 
P1T7 Tekst d
P1T8 Tekst do
P1T9 Teskt do 
P1T10 Tekst do p
P1T11 Tekst do pa
P1T12 Tekst do pag
P1T13 Tekst do page
P1T14 Tekst do pager
P1T15 Tekst do pagera


Jak sam widzisz, to mało eleganckie rozwiązanie i w SCM trzeba odpowiednio przesuwać pozycję X tekstu na ekranie oraz w odpowiednim momencie robić chowanie się tekstu po lewej stronie.


Jeśli bierzemy pod uwagę samo SCM, to już lepiej zrobić to na teksturach. Musiałbyś utworzyć wiele plików graficznych z przezroczystym tekstem - 1 obrazek, 1 klatka animacji.

// Jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby napisanie pluginu ASI w C++, ale to "wyższa szkoła jazdy".

___________________
Administrator
Postów: 20 Dołączył: 2011-01-05
#
Coś takiego byś umiał napisać albo ktoś z tego forum?
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Taki mały offtopic - jest jeszcze jakieś forum na świecie, na którym nie napisałeś tej prośby? Aż tak bardzo chcesz podlizać się Lutenowi?

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Umieć umiemy, ale to sporo roboty i dlaczego mamy robić całą modyfikację za ciebie? :) Popróbuj sam, sposób z teksturami nie jest skomplikowany.

___________________
Administrator
Postów: 20 Dołączył: 2011-01-05
#
Cytat:
Taki mały offtopic - jest jeszcze jakieś forum na świecie, na którym nie napisałeś tej prośby? Aż tak bardzo chcesz podlizać się Lutenowi?

Sam się ić podlizać Lutenowi. Bo ty byś napewno nie zrobił tego pagera. A aj się przynajmniej staram jak mogę. A z tekstem do czasu zrobię.
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
gtasite1 napisał(a):

Bo ty byś napewno nie zrobił tego pagera.


Pewnie że bym zrobił, w zasadzie jedyny problem to czcionka.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 20 Dołączył: 2011-01-05
#
To co za problem wrzucić plik fonts.txd do models/txd i odczytać tekstury poszczególnych liter? Albo podzielić plik fonts.txd na pojedyńcze litery?
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
To zrób to tak, żeby nie nadpisywać żadnej z obecnych liter w SA. I w ogóle odczytaj kawałki tekstury.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 20 Dołączył: 2011-01-05
#
A nie to był głupi pomysł. Ktoś ma lepszy pomysł? Mi chodzi tylko o sam wyświetlany tekst, tylko niewiem jak go zrobić.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
gtasite1 napisał(a):
Mi chodzi tylko o sam wyświetlany tekst

Chyba do tego sprowadza się cały pager? Bo wyświetlenie tekstury to użycie kilku opcodów, do czego tutoriale są na stronie.

Rozwiązania, które podałem, to jedyne proste możliwości. Są dużo lepsze sposoby, ale to dla bardziej zaawansowanych i gdyby były one w zasięgu Twoich możliwości, to nawet nie zadawałbyś tego pytania na forum :)

Albo zrób to na bazie wielu tekstur/tekstów, albo daj sobie z tym spokój, bo taki pager w San Andreas to trochę bardziej skomplikowana sprawa.

___________________
Administrator
Postów: 123 Dołączył: 2010-03-31
#
Po prawdzie Silent jest jednym z najlepszych skrypterów z tego forum więc on napewno umie.
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Prawda, wiem jak to zrobić w dość zoptymalizowany sposób, i MakG właśnie o nim wyżej pisał. Ale jaki jest sens dawania kodu komuś, kto nie zrozumie z niego 90%*, zwłaszcza, że nie będzie on skryptem "wklej do gry i graj", tylko trzeba by było z nim popracować jeszcze?

* Pisząc to nie mam zamiaru powiedzieć nikomu, że jest słaby. Po prostu chodzi tu o zaawansowane metody skryptowania w SCM.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Poprzedni 1 2 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG