Napisano dnia: 2011-02-02 09:11:45
Mam pewien pewnie banalny problem, ale nie mogę sobie z nim poradzić. Mianowicie stworzyłem sobie dwa pojazdy z aktorami w środku, które gonią gracza. Następnie zrobiłem pętle, które sprawdzają różne warunki: zniszczenia aut, śmierci aktorów lub zgubienia aut itp.
Jednak gdy zastosowałem w jednej z pętli opcod:
Gra wtedy crashuje. Może to dla tego, że ten opcode nie sprawdza odległości pojazdów tylko aktorów (w mojej misji wszyscy aktorzy są w pojazdach).
A tutaj mój kod bez tych opcodów (nie crashuje):
Korzystając z okazji. Ten opcod także u mnie crashuje:
Oraz jak mogę zrobić pasek stanu pojazdu? Myślałem nad pobraniem stanu auta do globalnej, a potem użycie opcodu 03C4. Trzebaby było w kółko sprawdzać stan, ale ja nie widzę innej drogi.
Jednak gdy zastosowałem w jednej z pętli opcod:
Kod:
80F2: not actor $PLAYER_ACTOR near_actor 32@ radius 300.0 300.0 0
Gra wtedy crashuje. Może to dla tego, że ten opcode nie sprawdza odległości pojazdów tylko aktorów (w mojej misji wszyscy aktorzy są w pojazdach).
A tutaj mój kod bez tych opcodów (nie crashuje):
Kod:
:start6
wait 10
if
0119: car $ukrad_rancher wrecked
jf @start7
00BC: show_text_highpriority GXT 'HZNISZ' time 3000 flag 1
jump @HNIGHTM_2242
:start7
wait 10
if and
0118: actor 30@ dead
0118: actor 31@ dead
0119: car $automafia2 wrecked
jf @start8
jump @start20
:start8
wait 10
if and
0118: actor 32@ dead
0118: actor 33@ dead
0119: car $automafia1 wrecked
jf @start9
jump @start20
:start9
wait 10
if and
0119: car $automafia1 wrecked
0119: car $automafia2 wrecked
jf @start10
jump @start20
:start10
wait 10
if and
0118: actor 30@ dead
0118: actor 31@ dead
0118: actor 32@ dead
0118: actor 33@ dead
jf @start11
jump @start20
:start11
wait 10
if and
0118: actor 30@ dead
0118: actor 31@ dead
0119: car $automafia1 wrecked
jf @start12
jump @start20
:start12
wait 10
if and
0118: actor 32@ dead
0118: actor 33@ dead
0119: car $automafia2 wrecked
jf @start18
jump @start20
wait 10
if
0119: car $ukrad_rancher wrecked
jf @start7
00BC: show_text_highpriority GXT 'HZNISZ' time 3000 flag 1
jump @HNIGHTM_2242
:start7
wait 10
if and
0118: actor 30@ dead
0118: actor 31@ dead
0119: car $automafia2 wrecked
jf @start8
jump @start20
:start8
wait 10
if and
0118: actor 32@ dead
0118: actor 33@ dead
0119: car $automafia1 wrecked
jf @start9
jump @start20
:start9
wait 10
if and
0119: car $automafia1 wrecked
0119: car $automafia2 wrecked
jf @start10
jump @start20
:start10
wait 10
if and
0118: actor 30@ dead
0118: actor 31@ dead
0118: actor 32@ dead
0118: actor 33@ dead
jf @start11
jump @start20
:start11
wait 10
if and
0118: actor 30@ dead
0118: actor 31@ dead
0119: car $automafia1 wrecked
jf @start12
jump @start20
:start12
wait 10
if and
0118: actor 32@ dead
0118: actor 33@ dead
0119: car $automafia2 wrecked
jf @start18
jump @start20
Korzystając z okazji. Ten opcod także u mnie crashuje:
Kod:
0713: actor 33@ driveby_actor $PLAYER_ACTOR car -1 point 0.0 0.0 0.0 radius 100.0 4 1 firing_rate 90
Oraz jak mogę zrobić pasek stanu pojazdu? Myślałem nad pobraniem stanu auta do globalnej, a potem użycie opcodu 03C4. Trzebaby było w kółko sprawdzać stan, ale ja nie widzę innej drogi.
___________________