Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 3 Dołączył: 2009-11-28
#
Witam. Piszę misję, w której - krótko mówiąc - odbędzie się wielka zadyma.
Na początek dla próby stworzyłem po trzech aktorów z jednej jak i drugiej strony barykady. Pierwszym trzem (tych, z którymi trzymie gracz) nadałem PedType Gang2 (Groove St.), a drugiej trójce PedType Gang1.
Efekt jest zadowalający - przy bezpośrednim kontakcie wzrokowym obie grupy zaczynają się ze sobą tłuc.
Problem pojawia się, kiedy Player_Actor przypadkiem uderzy członka swojej grupy, a o to bardzo łatwo w takiej bijatyce. Wtedy uderzony aktor skupia się na walce z graczem, zamiast z przeciwnikiem.

I tutaj prosiłbym o pomoc. Chcę, by aktorzy z PedType Gang2 ignorowali uderzenia gracza i dalej skupiali się na walce z przeciwnikiem.
Znacie jakieś dobre rozwiązanie?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie utworzenie dwóch grup:
[LIST=1]
  • Grupa gracza
  • Grupa przeciwników
  • [/LIST]

    Kod:
    062F: $PLAYER_GROUP = create_group_type 0
    062F: $ENEMIES_GROUP = create_group_type 0


    Następnie przydziel aktorów do odpowiednich dla nich grup:
    Kod:
    0631: put_actor $FRIEND1 in_group $PLAYER_GROUP
    0631: put_actor $FRIEND2 in_group $PLAYER_GROUP
    0631: put_actor $FRIEND3 in_group $PLAYER_GROUP

    0631: put_actor $ENEMY1 in_group $ENEMY_GROUP
    0631: put_actor $ENEMY2 in_group $ENEMY_GROUP
    0631: put_actor $ENEMY3 in_group $ENEMY_GROUP

    ___________________
    Administrator
    Postów: 3 Dołączył: 2009-11-28
    #
    Sprawdziłem i niestety to nie działa. Oczywiście umieściłem $PLAYER_ACTOR w pierwszej grupie. Może wina leży w group_type?
    Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
    #
    :HOMIES_12
    07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group
    0631: put_actor $HOMIE1 in_group $PLAYER_GROUP
    0631: put_actor $HOMIE2 in_group $PLAYER_GROUP
    0631: put_actor $HOMIE3 in_group $PLAYER_GROUP

    to też powinno pomóc.Różni się jedną linijką.Pochodzi z moda:Call Homies,z naszych artykułów o cleo.
    ...jeśli $PLAYER_ACTOR to ten sterowany przez ciebie,to chyba nie trzeba go umieszczać w żadnej grupie,bo jest zdefiniowany na początku w 1 linijce po :homies 12.
    Mam nadzieje że pomogłem.

    ___________________
    Postów: 3 Dołączył: 2009-11-28
    #
    Właśnie przed chwilą też to znalazłem w tym poradniku.

    Tak wygląda teraz mój kod:

    Kod:
    062F: $ENEMY_GROUP = create_group_type 0
    07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
    0631: put_actor $HOMIE1 in_group $PLAYER_GROUP
    0631: put_actor $HOMIE2 in_group $PLAYER_GROUP
    0631: put_actor $HOMIE3 in_group $PLAYER_GROUP
    0631: put_actor $ENEMY1 in_group $ENEMY_GROUP
    0631: put_actor $ENEMY2 in_group $ENEMY_GROUP
    0631: put_actor $ENEMY3 in_group $ENEMY_GROUP


    Niestety, nie działa.

    Próbowałem też w taki sposób:

    Kod:
    062F: $PLAYER_GROUP = create_group_type 0 
    07AF: $PLAYER_GROUP = player $PLAYER_CHAR group 
    0631: put_actor $HOMIE1 in_group $PLAYER_GROUP 
    0631: put_actor $HOMIE2 in_group $PLAYER_GROUP 
    0631: put_actor $HOMIE3 in_group $PLAYER_GROUP 
    062F: $ENEMY_GROUP = create_group_type 0 
    0631: put_actor $ENEMY1 in_group $ENEMY_GROUP 
    0631: put_actor $ENEMY2 in_group $ENEMY_GROUP 
    0631: put_actor $ENEMY3 in_group $ENEMY_GROUP


    Efekt taki sam jak wyżej.
    Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
    #
    Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to zmiana parametru group_type dla grupy przeciwników. Zmień wartość na 1:
    Kod:
    062F: $ENEMY_GROUP = create_group_type 1


    Jeśli to też zawiedzie to możesz jeszcze spróbować ustawić tych członków grupy:
    Kod:
    07CB: set_actor $HOMIE1 supporting_fire 1
    07CB: set_actor $HOMIE2 supporting_fire 1
    07CB: set_actor $HOMIE3 supporting_fire 1

    Tak, żeby atakowali tych co gracz.

    ___________________
    Administrator
    Poprzedni 1 Następny
    Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
    Created & Powered by MakG