Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Tworze sobie taką małą mapę do gta sa. Mój problem polega na tym że nie wiem jak zrobić żeby modele ,które dodam do gry był widoczne z daleka. One są jedynie widoczne z bliska. Wie ktoś jak takie coś zrobić?
Postów: 63 Dołączył: 2009-01-21
#
A w ustawieniach masz ustawione na maximum widzenia obiektów?

(Jeżeli chodzi ci o takie otoczki co powstają jak się oddalasz od obiektu to nie wiem jak to zrobić ;/)

Poszukam później na googlach może coś znajdę.
Postów: 11 Dołączył: 2009-01-22
#
A w czym edytujesz mapę? w Map Editor'ze (ja używam v.0.23b) klikasz dwa razy na obiekt, wybierasz w nowym okienku u góry "IDE" i tam jest taka opcja "LOD". Domyślnie jest ona ustawiona na 299, wystarczy ustawić więcej, nie wiem jaki jest przelicznik na odległość w grze. Ta właśnie opcja służy do "wydłużania" zasięgu widoczności. Jest tylko jeden chaczyk. Jeśli dodasz za dużo szczegółowych obiektów do gry i ustawisz im wszystkim, np. LOD = 900 to gra może się strasznie ciąć.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Kiedyś to sprawdzałem i nie wiele to zmienia. Chyba każdy obiekt ma pewne ograniczenie w dodawaniu widoczności(czy jakoś tak). Jeżeli zbyt się zwiększy tą widoczność to z koli plik col jak by przestaje istnieć nie da się chodzić po stworzonym obiekcie. Jakieś inne propozycje?
Postów: 11 Dołączył: 2009-01-22
#
może poszukaj opcji w programie aby zamiast zwykłego obiektu stworzyć plik LOD, i każdego pliku stworzyć taką kopię tuż pod nim. będzie on widziany z daleka, a jak się zbliżysz to Ci zamieni go na ten widziany z bliska.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Witam, może to i stary temat ale właśnie mam ten sam problem co autor i nie chciałem zakładać nowego tematu. Zna ktoś dobre rozwiązanie żeby wstawiony kawałek mapy był widoczny z dalszej odległości tak jak cała reszta mapy
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jednym że sposobów jest stworzenie pliku lod obiektu. Czyli zrobienie drugiego takiego samego obiektu i w stawienie go w to samo miejsce. Potem wystarczy zmienić jego widoczność np. na 500 i powinno działać.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Nie wiem czy coś źle robię, ale gdy tak zrobiłem to tylko jeden obiekt był widoczny z daleka, ale zrobił się taki przenikliwy, tzn. nie dało się na niego wejść
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Bo musisz dać różne nazwy jeżeli tworzysz dwa takie same modele. Jeżeli dasz dwie takie same nazwy dla obu modeli to pierwszy model jest zastępowany tym drugim. Np. oryginalny model nazywa się np. "dom_1.dff" to plik lod powinien mieć nazwę "lod_dom_1.dff". To samo tyczy się kolizji i pliku z teksturami.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Wszystko już prawie dobrze tylko mam jeszcze taki problem że pliki lod nie znikają jak się zbliżę do wyspy i przy niektórych obiektach widać przez to takie rozmazane części
Postów: 37 Dołączył: 2012-12-25
#
witam chciałbym dodać że model LOD musi pierwsze 3 miejsca nazwy zastępować bo inaczej model LOD zostaje przy modelu szczegółowym
budynek.dff
LODynek.dff

___________________
GTA Big Day - największy polski mod do Vice City
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
diwon napisał(a):
witam chciałbym dodać że model LOD musi pierwsze 3 miejsca nazwy zastępować bo inaczej model LOD zostaje przy modelu szczegółowym
budynek.dff
LODynek.dff


Nie musi. Tak jest w III i VC.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 37 Dołączył: 2012-12-25
#
a no tak to dział SA :P

___________________
GTA Big Day - największy polski mod do Vice City
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG