Postów:
24
Dołączył:
2009-06-23
Napisano dnia: 2009-08-30 17:28:45
A więc chce zmodyfikować drzwi do garażu CJa i na początek (pierwszy raz mam doczynienia z 3DS) dodaje jakiś kwadrat na drzwi, i jak go dodam to chcem eksportować, ale pisze że mogę eksportować tylko jeden zaznaczony objekt. A więc tu moje pytanie jak da się zlepiać dwa obiekty do kupy. ;]
Postów:
119
Dołączył:
2009-07-12
Napisano dnia: 2009-08-30 17:38:56
W zmodeler2 opcja "Attach" ,lecz w 3ds Max'ie może być inaczej...
__________________________________________________________________________________
Poczytaj najpierw o 3ds Max'ie tutki,bo bez tego to nic nie zrobisz
___________________
Postów:
14
Dołączył:
2009-06-01
Napisano dnia: 2009-08-30 18:00:31
zaznacz cały obiekt kliknij prawym wybierz convert to: editable poly
potem zaznacz jeden np: box i kliknij znów prawym convert to: editable poly i użyj funkcji attach i kliknij do czego chcesz połączyć.
Postów:
24
Dołączył:
2009-06-23
Napisano dnia: 2009-08-30 19:00:15
A jak robić tektury. Czytałem jak zrobić tekstury w TXD, ale nie wiem jak zrobic w 3DS Max.
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2009-08-30 19:02:57
po co ma konwertować do poly?? kliknij np. hierarchy (akie 2 prostokąty ze strzałką) powinieneś mieć więcej niż jedne element na liście, zobacz co to, jeśli niepotrzebne to usuń jak coś potrzebnego to zaznacz obiekt który jest mniej widoczny wejdź w modyfikowanie (lub tak jak kolega convert to edittable poly lub mesh, nie ma zbytnio różnicy)i masz taki przycisk attach, kliknij go a potem na niezaznaczony obiekt, potem kliknij znowu w attach i spróbuj wyexportować
Jedno pytanie: co ty chcesz zrobić z tymi drzwiami? bo modyfikowanie drzwi może być niebezpieczny (mogą się źle otwierać itp.)
a co do całego pytania, poczytaj tutoriale a dopiero potem zacznij zabawę z modelami do SA z programami typu 3ds max bo będziesz zadawał 100 pytań które są banalne, polecam ci stronę www.max3d.pl
////EDIT: to ty chcesz zrobić teksturę na drzwi czy nowe drzwi??? 3ds max służy do tworzenia modeli a nie podmieniania tekstur
Postów:
14
Dołączył:
2009-06-01
Napisano dnia: 2009-08-30 19:27:13
Jeśli do Gta SA robisz ten model to tekstury muszą być txd nie w 3ds max
Postów:
24
Dołączył:
2009-06-23
Napisano dnia: 2009-08-30 21:58:54
Cytat:
////EDIT: to ty chcesz zrobić teksturę na drzwi czy nowe drzwi??? 3ds max służy do tworzenia modeli a nie podmieniania tekstur
Chcę zrobic nowe drzwi, ale jak czytałem poradnik co jest na stronie głównej to ten budynek miał w 3ds maxie teksturę a u mnie nie ma.
Cytat:
Jedno pytanie: co ty chcesz zrobić z tymi drzwiami? bo modyfikowanie drzwi może być niebezpieczny (mogą się źle otwierać itp.)
No to co ja tylko tak dla treningu.
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2009-08-31 00:26:45
ale nowe w jakim sensie?? bo coś mi się zdaje że źle szukasz/myślisz
chcesz z tych drzwi zrobić np. kraty czy może chcesz zrobić by na nich był napis np. gta-mods.pl ???
Postów:
24
Dołączył:
2009-06-23
Napisano dnia: 2009-08-31 23:45:48
No chce aby był na nich napis, albo jakiś obrazek.
Postów:
119
Dołączył:
2009-07-12
Napisano dnia: 2009-09-01 12:39:47
To zrób w jakimś programie graficznym(paint w ostateczności) plik o rozrzeszeniu .bmp(32-bit'y bodajże), .png,lub .tga.I wrzuć w zastępstwo starej tekstury drzwi(przez txd workshopa...czy jakoś tak)
Wielkość tekstur musi się zgadzać np. jak stara tekstura ma 128*128,to nowa powinna mieć taką samą wielkość
___________________
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2009-09-01 12:47:57
to wyłącz 3ds max i poczytaj na tej stronie o zmianie tekstur i programie TXD Workshop
3ds max jest do modelowania a TXD Workshop do podmieniania tekstur/obrazków/kolorów
Postów:
24
Dołączył:
2009-06-23
Napisano dnia: 2009-09-03 19:49:56
Np. Chce umieścić jakiś obrazek na środku drzwi i dam go do .txd i skąd gra będzie wiedziec gdzie on ma się znajdować?
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2009-09-04 18:49:49
z nazwy, każda tekstura w pliku .txd ma swoja nazwę, GTA znajduje ją i narzuca na dany obiekt, w tym przypadku drzwi od garażu, a plik zmodowany plik .txd musisz wrzucić z powrotem do gta3.img (zastąpić)