Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 18 Dołączył: 2012-02-15
#
W moim nowym modelu występuje problem, stojąc na dachu i strzelając wokół można trafić na miejsca na których zatrzymują się kule, mimo że nie ma tam żadnych niewidzialnych ścian. Sprawdzałem kolizję w 3ds maxie i te ściany pokrywają się ze ścianami Bounding box, ale nie we wszystkich miejscach, znaczy się strzelając przykładowo do góry tylko w połowie powierzchni dachu trafia się na powierzchnie która zatrzymuje kule. Jest to uciążliwe bo będąc na dachu nie mogę strzelić do kogoś na ulicy.
Jest jakieś rozwiązanie na ten problem?

Edit:Mały film wyjaśniający
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie napisałeś przez jaki skrypt eksportujesz kolizje ale przypuszczam że z zestawu Kam's Max Scripts. Jeżeli tak to spróbuj pobrać zestaw skryptów o nazwie Deniska's Max Scripts z tej strony. Gdzie skopiować skrypty powinieneś się z orientować po układzie folderów.

Jak już będziesz miał zainstalowane skrypty to kolizji nie twórz z wymodelowanych modeli tylko z zaimportowanych plików dff. Czyli za pomocą skryptu i to nie z tego pochodzącego z Kam's Max Scripts ale tego drugiego wyeksportuj pliki dff. Sam skrypt nazywa się "DFF EKSPORTER".

http://s2.ifotos.pl/img/skryptyGT_wrwnreh

Jak już stworzysz plik dff swojego modelu to je zaimportuj z powrotem do 3ds max i za pomocą skryptu o nazwie "col script export" stwórz kolizje. Tylko jest taki myk że owy skrypt kolizje tworzy w formacie cst. Takie pliki można dodać do gry i nie zauważyłem żeby były jakieś problemy jednak w żadnym modzie nie widziałem że by były dodane takie kolizje. Jak chcesz je koniecznie mieć w formacie col to za pomocą Coll Editor 2 stwórz archiwum col o dowolnej nazwie i dodaj kolizje do tego archiwum.

Sam miałem kłopot z niewidzialnymi ścianami i taki sposób naprawiał ten problem i bardzo rzadko się potem zdarzało żeby one występowały.
Postów: 18 Dołączył: 2012-02-15
#
Kiedyś robiłem to za pomocą tylko KAM's skryptów i miałem problemy z kolizjami. Jakiś czas temu oglądałem twoje tutoriale i robiłem wszystko tak jak u ciebie. Tak czy siak była jedna niewidoczna ściana nie do przejścia i rozwiązaniem tego problemu był eksport całego modelu (nie dff, tylko z projektu w 3ds maxie) do pliku 3ds, następnie zaimportowanie go do col editora i stworzenie pliku col z tą kolizją.
Co do mojego problemu ścian zatrzymujących pociski- zacząłem tworzyć kolizję po kilka obiektów(główny budynek, schodki itd) i testowałem, aż doszedłem do tego że ścianę która nie przepuszcza kul koło rury odpływowej tworzyła właśnie ta rura(i tak miałem zamiar uprościć jej model bo tak szczegółowa kolizja nie była potrzebna), a reszta ścian była tworzona przez któryś z innych elementów, także z przesadzonymi szczegółami jak dla kolizji. Dodam że kolizja w 3ds maxie miała mnóstwo vertexów oddalonych od samego obiektu, ale z tego co widziałem kolizja domu CJa także ma kilka takich vertexów.
Więc problem już raczej rozwiązany, a dla osób z podobnym problemem pozostaje analizowanie kolizji przez usuwanie pojedynczych jej elementów.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Jak chcesz to prześlij model na pw. Sam plik wstaw na jakiś serwer to sprawdzę co może być nie tak.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG