Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Mam pytanie, czy w GTA SA jest możliwość zrobienia archiwum z plikami .dff które to archiwum dało by się umieścić w archiwum .img jako jeden plik zawierający wiele modeli? Chodzi mi o coś takiego jak to jest z plikami kolizji.

Jeżeli się da to jak takie coś zrobić, tzn. jak zmieścić kilka modeli dff w jednym?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Tak jak pisałem sposób jest ale efekt końcowy nie jest zbyt zadowalający. Jak chcesz to mogę ci napisać jak do tego podejść. Tak z ciekawości. Chcesz może tym sposobem ominąć limity dodając modele do oryginalnej mapy? Jak tak to powiem że próbowałem tak dodawać modele i to nie działa.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Robię takiego moda w którym trzeba dodać sporo nowych modeli i chciałbym po prostu żeby zamiast dodawać dziesiątki nowych plików, dodać tylko jeden z każdego rodzaju (dff, txd i col). Limity nie stanowią dla mnie w tym przypadku żadnego problemu. Jak możesz to opisz tą metodę. Może akurat mi się spodoba.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Ok , napisze tylko sam muszę sobie przypomnieć jak to się robiło. Można to inaczej zrobić i osoba, która pobierze moda to tylko skopiuje folder, wrzuci do głównego katalogu gry i tyle roboty. Nie będzie musiała ściągać żadnych dodatkowy programów. Jeszcze powiedź cz nowe model dodajesz jako nowe czy podmieniasz za istniejące i ile ich chcesz dodać?
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Nowe modele mają być dodane jako nowe, nie będą podmieniane za istniejące. Jeszcze nie wiem ile ich dokładnie wyjdzie, ale tak około 30.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Zapomniałem wspomnieć o najważniejszym. Co prawda samych modeli można dodawać ile się chce do takiego pliku dff alle jest problem z kolizją. Taki pliki dff z wieloma modelami nie umie odczytać kolizji jeżeli są osobno. Musi to być jedna kolizja. Tak jak byś miał jeden plik dff. Do tego silnik gry nie umie odczytać całej kolizji jeżeli model jest zbyt duży. Dlatego ten sposób jest stosowany tylko przy tworzeniu animowanych obiektów. Tam z reguły jedne obiekt posiada kolizje a pozostałe nie muszą jej mieć.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Szkoda. A dało by radę zrobić tak, żeby wpakować te wszystkie pliki do jednego, nowego archiwum img (albo archiwum o jakimś innym rozszerzeniu), a później to nowe archiwum wrzucić do istniejącego gta3.img?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Chyba już o tym pisałem ale nie musisz dodawać nowych modeli do istniejącego archiwum img ale możesz stworzyć zupełnie nowe i do niego wrzucić wszystkie pliki col, txd i dff. Potem podczepiasz to archiwum do pliku gta.dat i gotowe. Tak samo możesz zrobić z plikami IDE i IPL. Nawet możesz zrobić tak że stworzysz odpowiedni układ folderów i zainteresowany, który pobierze taki mod po prostu skopiuje folder z zawartością do głównego katalogu gry i tyle roboty będzie miał.

Tutaj przygotowałem taki układ plików i jak chcesz to sobie pobierz http://sendfile.pl/109238/data.rar. Folder "data" wklejasz do głównego katalogu gry GTA SA. Jak system pyta czy zamienić istniejące pliki i foldery to potwierdź że tak. Jak to zrobisz to może swoje modele dodawać np. po przez map edytor do tych nowych.

Owa wersja jest przeznaczona na oryginalną mapę. Jak masz dodane jakieś mapy do pliku gta.dat to te co masz dodane nie będą działać. Po prostu twój plik gta.dat zostaje zastąpiony tym co jest w pobranym folderze. Jak chcesz dodawać swoje modele to dodajesz do pliku moj_mod.img. Jak masz jakieś swoje pliki IDE i IPL to zawartość przekopiuj do tych nowych.
Postów: 5 Dołączył: 2014-02-25
#
Użyj tego http://gtaforums.com/topic/669520-sarel-mod-loader/
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG