Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Chciałem się dowiedzieć w jaki sposób tworzone są tzw. mirrory, czyli lustra i różne odbicia na powierzchni. W GTA SA są dwa różne formaty:

Kod:
CenterX, CenterY, CenterZ, Unknown1, WidthY, BottomZ, WidthX, Unknown2, TopZ, Flag, Unknown3
CenterX, CenterY, CenterZ, Unknown1, WidthY, BottomZ, WidthX, Unknown2, TopZ, Flag, Vx, Vy, Vz, Cm


Z tego co udało mi się dowiedzieć to:

CenterX, CenterY, CenterZ - współrzędne środka lustra
Unknown1, Unknown2, Unknown3 - zawsze mają wartość zero
WidthY, WidthX - kolejno długość i szerokość lustra (podane wartości to chyba promienie)
BottomZ, TopZ - kolejno najwyższy i najniższy punkt lustra
Flag - oczywiście flaga

I teraz ta mniej zrozumiała część, tzw. parametry lustra:

Vx, Vy, Vz - kierunki lustra ???
Cm - współrzędna powierzchni lustra w kierunku osi ??? - z tego co zauważyłem jest to ta sama, bądź bardzo zbliżona, wartość co CenterZ.

Dla przykładu chciałbym stworzyć takie lustro na Groove St. przed domem CJ'a. Użyję tego drugiego formatu, bazując na przykładzie odbicia na podłodze wewnątrz domu CJ'a, którego kod wygląda tak:
Kod:
2496.5, -1702.49, 1013.75, 0, 28.4774, 1013.75, 6.19434, 0, 1030.5, 1, 1.15219e-006, -3.34393e-007, 1, 1013.75


Stąd mój kod, który powinien dać odbicie przed domem CJ'a wygląda tak:

Kod:
2493.0081, -1675.6173, 12.34, 0, 10, 12.34, 10, 0, 20.34, 1, Vx, Vy, Vz, 12.34


Pozostaje pytanie co powinienem wstawić w miejsce Vx, Vy, Vz ???
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Próbowałem to kiedyś rozszyfrować i z tego co gdzieś przeczytałem to takie efekty można tworzyć tylko w interiorach. Na zewnątrz nie działa to zbyt dobrze.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Próbowałem wiele sposobów i na pewno się da to zrobić też na zewnątrz. Częściowo mi to wyszło, tylko że lustro powstało ponad głową CJ'a, ale nawet nieźle to wyglądało. Innym razem lustro powstało wysoko w powietrzu, tak że widać w nim było sporą część Los Santos. Ale jakoś nie potrafię tego odwrócić tak żeby odbicie powstawało na powierzchni ziemi. Nawet w GTA United był zastosowany ten efekt w jednym z basenów w Vice City (na zewnątrz).
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Ja też właśnie na tym stanąłem i nie potrafiłem tego obrócić ani zmniejszyć wielkości. Luknij do tego tematu po niżej tam ktoś próbował rozpracować ten temat http://gtaforums.com/topic/202532-sadoc-ipl-definitions/page-5#entry3875562
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Nie wiem jak rozumieć zapis typu: -1.74846e-007

Czy jest to:

-1,74846 * (e^-0,07)
-1,74846 * (e^-7)
-1,74846 * (e-0,07)
-1,74846 * (10^-7)
czy jeszcze inaczej?
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Z tego co zauważyłem to takie dziwne współrzędne z literką e powstawały najczęściej jak był źle model przygotowany do eksportu np. z 3ds max.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG