Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 31 Dołączył: 2013-02-05
#
Tworzę misję no i cały czas mam oczekiwanie 4 lub 6 parametrów, gdy dodaję przecinki w put actor to jest 4 a reszta to nie wiem gdzie problemy, endy porobić czy co?

Kod:
{$CLEO .cm}:Mission
0050:  gosub  @Misja_Zaliczona  
if 
  
0112:  wasted_or_busted  // mission only  

then
  
0050:  gosub  @Misja_Nieudana
end
0050:  gosub  @Mission_Cleanup 
end_thread


:Mission_Start 
thread  
'MISSION'
$ONMISSION = 1
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
038B: load_requested_models
// kod całej misji 

:PETLA                      
wait 
10
00A1: put_actor $PLAYER_CHAR at 2158.1287, -1611.4713, 14.3511
0173: set_actor $PLAYER_CHAR Z_angle_to 341.6792
jf 
@PETLA
:PETLA1
wait 
0
02A3: enable_widescreen 1
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
015F: set_camera_position 2158.3647 -1620.4388 17.2313
05BC: AS_actor $PLAYER_ACTOR FIGHTC_3 1 
return
jump @Misja_Zaliczona
                                   



:Mission_Cleanup
wait 

00D8: mission_cleanup 
$ONMISSION = 0 
return

:Misja_Nieudana
wait 
0
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
mission_cleanup 
end_thread
return

:Misja_Zaliczona
wait 
0
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 5000 time 5000 style 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 5000
0394: play_music
mission_cleanup 
end_thread 
return

___________________
http://republika.pl/blog_ws_3465390/4032674/tr/20050510160123
http://dawidsaworski.blogspot.com/
:)
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Zlikwiduj przecinki
Kod:
00A1: put_actor $PLAYER_CHAR at 2158.1287, -1611.4713, 14.3511

-------------
ten opcod
Kod:
015F: set_camera_position 2158.3647 -1620.4388 17.2313

powinien wyglądać tak
Kod:
015F: set_camera_position 2158.3647 -1620.4388 17.2313 rotation 0.0 0.0 0.0

-------------
a ten
Kod:
0394: play_music

tak
Kod:
0394: play_music 2 


Z wróć uwagę że jak kompilujesz skrypt i jak są jakieś błędne opcody to kursor zawsze ustawia się przy pierwszy wadliwym opcodzie.

Po za tym jak w pętli występuje wait to nie dawaj że coś ma się w niej dziać po jakimś czasie. W swojej pętli masz tak
Kod:
:PETLA                       
wait  
10
00A1: put_actor $PLAYER_CHAR at 2158.1287, -1611.4713, 14.3511
0173: set_actor $PLAYER_CHAR Z_angle_to 341.6792
jf  
@PETLA

a powinno być tak
Kod:
:PETLA                       
wait  
0
00A1: put_actor $PLAYER_CHAR at 2158.1287, -1611.4713, 14.3511
0173: set_actor $PLAYER_CHAR Z_angle_to 341.6792
jf  
@PETLA

MAkG miał ten błąd w poradniach poprawić sto lat temu, a widzę że dalej ten błąd istnieje i każdy kto się teraz uczy z nich to go powiela.
Postów: 31 Dołączył: 2013-02-05
#
Teraz dalej pisze oczekiwanie 4 parametrow
Kod:
{$CLEO .cm}
:Mission
0050:  gosub  @Misja_Zaliczona  
if 
  
0112:  wasted_or_busted  // mission only  

then
  
0050:  gosub  @Misja_Nieudana
end
0050:  gosub  @Mission_Cleanup 
end_thread


:Mission_Start 
thread  
'MISJA1'
$ONMISSION = 1
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
038B: load_requested_models
// kod całej misji 

:PETLA                        
wait 
0
00A1: put_actor $PLAYER_CHAR at 2158.1287, -1611.4713, 14.3511
0173: set_actor $PLAYER_CHAR Z_angle_to 341.6792 
jf   
@PETLA
:PETLA1
wait 
0
02A3: enable_widescreen 1
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
015F: set_camera_position 2158.3647 -1620.4388 17.2313 rotation 0.0 0.0 0.0
05BC: AS_actor $PLAYER_ACTOR FIGHTC_3 1 
return



:Mission_Cleanup
wait 

00D8: mission_cleanup 
$ONMISSION = 0 
return

:Misja_Nieudana
wait 
0
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
mission_cleanup 
end_thread
return

:Misja_Zaliczona
wait 
0
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 5000 time 5000 style 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 5000
0394: play_music 2 
mission_cleanup 
end_thread 
return

___________________
http://republika.pl/blog_ws_3465390/4032674/tr/20050510160123
http://dawidsaworski.blogspot.com/
:)
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
...bo dalej masz przecinki.

Skrypt w ogóle jest jakiś dziwny - czemu od razu skaczesz do nagłówka z kodem dot. zaliczonej misji?

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 31 Dołączył: 2013-02-05
#
Racja, nie zauważyłem jeszcze dwóch przecinków, skompilowało się dobrze, teraz ją przetestuję.
Hmm, mówisz że skacze od razu do misji zaliczonej, to dlatego że na razie chciałem testować te funkcje, które się znajdują w misji, potem jak zadziała dobrze będę ją uzupełniał dalej.

Hmm starter już działa ale crash mam po wejściu w marker
STARTER.cs
Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP
while  
true 
  wait  

  
:NONAME_1
wait 
0
$MARKER = Marker.CreateIconAndSphere(58, 2157.3542, -1613.5286, 14.227)

 if
     
00ED:   actor $PLAYER_ACTOR sphere 1 near_point 2157.3542 -1613.5286 14.227 radius 4.0 4.0 on_foot 
  then
    
0164: disable_marker $MARKER
     0A94: start_custom_mission "missionsMISJA1"
    wait  
10000
    break 
jf 
@NONAME_1
end
end


MISJA1.cm
Kod:
{$CLEO .cm}
:Mission
0050:  gosub  @Mission_Start
if 
  
0112:  wasted_or_busted  // mission only  

then
  
0050:  gosub  @Misja_Nieudana
end
0050:  gosub  @Mission_Cleanup 
end_thread


:Mission_Start
wait 
0 
thread  
'MISJA1'
$ONMISSION = 1
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
// kod całej misji 

:PETLA                        
wait 
0
00A1: put_actor $PLAYER_CHAR at 2158.1287 -1611.4713 14.3511
0173: set_actor $PLAYER_CHAR Z_angle_to 341.6792 
jf   
@PETLA
:PETLA1
wait 
0
02A3: enable_widescreen 1
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
015F: set_camera_position 2158.3647 -1620.4388 17.2313 rotation 0.0 0.0 0.0
05BC: AS_actor $PLAYER_ACTOR FIGHTC_3 1 
return



:Mission_Cleanup
wait 

00D8: mission_cleanup 
$ONMISSION = 0 
return

:Misja_Nieudana
wait 
0
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
mission_cleanup 
end_thread
return

:Misja_Zaliczona
wait 
0
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 5000 time 5000 style 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 50
0394: play_music 2 
mission_cleanup 
end_thread 
return


Dobra, to teraz tak, wchodze w starter i od razu pojawia się misja zaliczona, cały czas daje mi 5000 tysiaków i cały czas pętla się powtarza, dlaczego tak się dzieje?
Kod:
{$CLEO .cm}
:Mission
0050:  gosub  @Mission_Start
if 
  
0112:  wasted_or_busted  // mission only  

then
  
0050:  gosub  @Misja_Nieudana
end
0050:  gosub  @Mission_Cleanup 
end_thread


:Mission_Start
wait 
0 
thread  
'MISJA1'
$ONMISSION = 1
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
// kod całej misji 

:PETLA                        
wait 

02A3: enable_widescreen 1
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
015F: set_camera_position 2158.3647 -1620.4388 17.2313 rotation 0.0 0.0 0.0
05BC: AS_actor $PLAYER_ACTOR FIGHTC_3 1 

JUMP 
@Misja_Zaliczona



:Mission_Cleanup
wait 

00D8: mission_cleanup 
$ONMISSION = 0 
return

:Misja_Nieudana
wait 
0
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
mission_cleanup 
end_thread
return

:Misja_Zaliczona
wait 
0
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 5000 time 5000 style 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 50
0394: play_music 2
$ONMISSION = 0 
mission_cleanup 
end_thread 

___________________
http://republika.pl/blog_ws_3465390/4032674/tr/20050510160123
http://dawidsaworski.blogspot.com/
:)
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG