Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 66 Dołączył: 2012-02-12
#
Mam jeden problem jak zrobić misje CLEO. Jest to taki ze zrobiłem misje i gdy wgrywam to do gta sa to włączam grę i nie mogę dać rozpocznij nowa grę. Wychodzi wtedy błąd. Proszę o pomoc!!!
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Jeżeli masz problem niezwiązany z danym tematem, to załóż swój własny wątek. Przeniosłem twoją wypowiedź do nowego tematu.

Wstaw tutaj kod źródłowy swojej misji w znacznik [scm].

___________________
Administrator
Postów: 66 Dołączył: 2012-02-12
#
A więc tak.

Kod:
DEFINE OBJECTS 0
DEFINE MISSIONS 1
DEFINE MISSION 0 AT @MISJA
DEFINE EXTERNAL_SCRIPTS -1
DEFINE UNKNOWN_EMPTY_SEGMENT 0
DEFINE UNKNOWN_THREADS_MEMORY 0
thread 'Main'

var
$PLAYER_CHAR : Player
end

set_weather 2
00C0: set_current_time 14 00
01F0: set_max_wanted_level_to 6

$PLAYER_CHAR = Player.Create(#NULL, 0.0, 0.0, 0.0)
$PLAYER_ACTOR = Actor.EmulateFromPlayer($PLAYER_CHAR)

$PLAYER_CHAR.SetClothes("PLAYER_FACE", "HEAD", Head)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("JEANSDENIM", "JEANS", Legs)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("SNEAKERBINCBLK", "SNEAKER", Shoes)
$PLAYER_CHAR.SetClothes("VEST", "VEST", Torso)
$PLAYER_CHAR.Build
$PLAYER_CHAR.CanMove(True)

016C: restart_if_wasted at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 unknown 0
016D: restart_if_busted at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 unknown 0

fade 1 (out) 0 ms

start_mission 0

end_thread
:MISJA
thread 'MISJA'

0247: request_model 223 // Ofiara
0247: request_model 217 // Kolega ofiary
0247: request_model #GREENWOO // Samochód Greenwood
0247: request_model #micro_uzi // UZI
0247: request_model #mp5lng // MP5
0247: request_model #tec9 // TEC9
038B: load_requested_models

00A5: $WOZ = create_car #GREENWOO at 2288.7903 -1673.1986 14.3883
0175: set_car $WOZ z_angle_to 358.2751
0229: set_car $WOZ color_to 2 1

072A: put_actor $PLAYER_ACTOR into_car $WOZ driverseat

072A: put_actor $PLAYER_ACTOR into_car $WOZ driverseat

02A7: $CEL = create_icon_marker_and_sphere 56 at 2485.9736 -1670.7662 13.0223 radius 3.0
054C: use_GXT_table 'MISJA'
00BC: show_text_highpriority GXT 'TXT1' time 3000 flag 1

:petla1
wait 0
if
0103: actor $PLAYER_ACTOR in_sphere 2485.9736 -1670.7662 13.0223 radius 3.0 3.0 3.0 sphere 0 stopped_in_car

$PLAYER_CHAR.CanMove(False)

fade 0 1000
wait 1000
Marker.Disable($CEL)
009A: $OFIARA = create_actor_pedtype 20 model 223 at 2496.8665 -1643.7655 13.7826
009A: $KOLEGA = create_actor_pedtype 4 model 217 at 2498.9758 -1643.5474 13.7826

01B2: give_actor $OFIARA weapon 26 ammo 20

0639: AS_actor $OFIARA rotate_to_actor $KOLEGA
0639: AS_actor $KOLEGA rotate_to_actor $OFIARA

0605: actor $OFIARA perform_animation_sequence "IDLE_CHAT" from_file "PED" 4.0 loop 1 0 0 0 -1 ms
0605: actor $KOLEGA perform_animation_sequence "IDLE_CHAT" from_file "PED" 4.0 loop 1 0 0 0 -1 ms

032B: $UZI = create_weapon_pickup #micro_uzi group 5 ammo 50 at 2489.8123 -1663.3979 13.3359
032B: $MP5 = create_weapon_pickup #mp5lng group 5 ammo 30 at 2488.2542 -1663.2462 13.3359
032B: $TEC9 = create_weapon_pickup #tec9 group 5 ammo 50 at 2486.9492 -1662.6134 13.3359

0187: $CEL2 = create_marker_above_actor $OFIARA

02A3: enable_widescreen 1
fade 1 1000

Camera.SetPosition(2489.7737, -1655.042, 13.3536, 0.0, 0.0, 0.0)
Camera.OnVehicle($WOZ,15,2)
00BC: show_text_highpriority GXT 'TXT2' time 3000 flag 1
wait 3000
Camera.SetPosition(2497.2175, -1649.142, 14.5602, 0.0, 0.0, 0.0)
Camera.OnPed($OFIARA,15,2)
00BC: show_text_highpriority GXT 'TXT3' time 2000 flag 1
wait 2000

02A3: enable_widescreen 0
$PLAYER_CHAR.CanMove(True)
015A: restore_camera

:petla2
wait 0
if
02E0: actor $PLAYER_ACTOR aggressive
jf @petla3

01B9: set_actor $OFIARA armed_weapon_to 26
05E2: AS_actor $OFIARA kill_actor $PLAYER_ACTOR

:petla3
wait 10
if
0118: actor $PLAYER_ACTOR dead
jf @petla4

00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
Marker.Disable($CEL)
Marker.Disable($CEL2)
00A6: destroy_car $WOZ
009B: destroy_actor $OFIARA
009B: destroy_actor $KOLEGA
0215: destroy_pickup $UZI
0215: destroy_pickup $MP5
0215: destroy_pickup $TEC9
start_mission 0

:petla4
wait 10
if
0118: actor $OFIARA dead
jf @petla2

01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 100 time 5000 style 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 100
0394: play_music 1
Marker.Disable($CEL2)
end_thread


Ta misja jest taka jak w poradniku który robiłeś jak zrobić misję do gta sa cleo Podstawy.

kopiowałem to co tam były te kody bo chciałem sprawdzić czy zadziała. Dawałem też teksty GXT. Ale po wgraniu tej misji do Main.scm nie dało się dać nowa gra. Więc pisze jaki mój problem. A tak właściwie czytam i czytam to, ale za bardzo nie kumam.
Jeśli można proszę o pomoc.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
1. Nie załadowałeś modelu broni "Sawn Off Shotgun", którą dajesz aktorowi $OFIARA. Dodaj przy ładowaniu modeli tę linijkę:
Kod:
0247: request_model 350

ID modeli poszczególnych broni można znaleźć w pomocy Sanny Builder.

2. W sekcji petla1, gdzie sprawdzasz, czy gracz dojechał w dane miejsce nie przeskakujesz na początek procedury petla1 w przypadku, gdy gracz nie znajduje się w określonym obszarze. Przez to dalsza część kodu zostanie wykonana nawet, jeśli gracz nie dojechał do wyznaczonego punktu. Dodaj po tej linijce:
Kod:
0103: actor $PLAYER_ACTOR in_sphere 2485.9736 -1670.7662 13.0223 radius 3.0 3.0 3.0 sphere 0 stopped_in_car


ten kod:

Kod:
jf @petla1


Więcej o pętlach znajdziesz w tym poradniku.

___________________
Administrator
Postów: 66 Dołączył: 2012-02-12
#
Nie wiem możliwe że źle to wklejam ale wkleiłem tak jak napisałeś. Myślałem, że coś pójdzie ale nic ;/. Zainstalowałem CLEO 4 najnowszą z takiej stronki której zawsze ściągałem.
Kod:
:MISJA
thread 'MISJA'

0247: request_model 223 // Ofiara
0247: request_model 217 // Kolega ofiary
0247: request_model #GREENWOO // Samochód Greenwood
0247: request_model #micro_uzi // UZI
0247: request_model #mp5lng // MP5
0247: request_model #tec9 // TEC9
0247: request_model 350 // Ten wgrałem
038B: load_requested_models


To ten kod z broniami.

Kod:
:petla1
wait 0
if
0103: actor $PLAYER_ACTOR in_sphere 2485.9736 -1670.7662 13.0223 radius 3.0 3.0 3.0 sphere 0 stopped_in_car
jf @petla1 // to dodałem

$PLAYER_CHAR.CanMove(False)

fade 0 1000
wait 1000
Marker.Disable($CEL)
009A: $OFIARA = create_actor_pedtype 20 model 223 at 2496.8665 -1643.7655 13.7826
009A: $KOLEGA = create_actor_pedtype 4 model 217 at 2498.9758 -1643.5474 13.7826


A to co miałem dodać.
Na pewno źle coś wgrałem.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Dobrze wgrałeś. Ładujesz zapis gry, czy rozpoczynasz nową? Bo to, co zrobiłeś, to misja zawarta w main.scm, nie ma to nic wspólnego z CLEO.

Modyfikacja pliku main.scm wymaga rozpoczęcia nowej gry, a misje CLEO nie mają takiego ograniczenia.

___________________
Administrator
Postów: 66 Dołączył: 2012-02-12
#
To trochę bez sensu robię cały czas jak ty mówisz ale nic nie wchodzi. Wszystko co jest w mojej misji i nazwałem to main.scm. Potem wszystko co było w tym pliku przeniosłem to do oryginalnego Main.scm tylko, że dodałem tą moją misję i dalej nic.
Daję rozpocznij nową grę ale nic z tego.
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
1. Dodaj chociaż trochę waita przed odpaleniem misji (R* wyjątkowo dało tu wait 10).

2. NIGDY nie kończ wątku MAIN.

3. Nie oczekuj, że misja napisana bez zachowania poprawnej struktury będzie stabilna.

Nie patrzyłem dokładnie na kod, ale jest duża szansa że będzie po tym działać OK.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 66 Dołączył: 2012-02-12
#
Ok to jak byś mógł i chciał to przerób tą moją misję i daj koda to spróbuje.
ja też trochę popróbuje.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG