Napisano dnia: 2011-11-23 20:37:10
Konwertowanie modeli z innych gier.
Słowo wstępu
Cze wam!
Pewnie nie jednemu z was się marzyło by mieć jakiś model z innej gry np. budynek, czy tam postać w gta. Standardowo producent nie udostępnia narzędzi do otwierania plików w swoje grze, a ni samych modeli. Co prawda czasami się zdarzy że ktoś taki jest ale jest to rzadkością. Jest jednak program, który potrafi wyciągnąć modele prawie z każdej gry. Sam program nazywa się 3DRipper i jak się nim posługiwać oraz jak przygotować modele by je dodać do gry znajdziecie w tym poradniku.
Potrzebne programy:
# 3DRipper
# 3ds max 9
# kam's script
Wyciąganie modelu
Uruchom 3DRipper DX, załaduj grę do programu i kliknij na . Gdy gra się uruchomi skieruj kamerę na obiekty które chcesz wyciągnąć z gry i wciśnij klawisz F12. W tym momencie powinien rozpocząć się proces pobierania modeli z gry. Gdy cała czynność zostanie wykonana wyłącz grę, uruchom 3ds max i z menu File wybierz Import. W okienku importowania plików wybierz format pliku 3DR(1) i kliknij na otwórz(2). Wcześniej zaznaczając wcześniej wyciągnięte modele z gry(3)
W kolejnym okienku ustaw wszystko tak jak pokazane jest na obrazku po niżej i kliknij na OK.
W tym momencie powinien się rozpocząć proces importowania modeli do 3ds max. Proces importu może potrwać od kilku sekund nawet i do 10 minut. Gdy proces dobiegnie końca powinieneś otrzymać mniej więcej coś takiego
Po imporcie modele zazwyczaj są za duże(czasami może się zdarzyć że i za małe), krzywo ustawione i niekiedy źle ze skalowane. W takim wypadku należy je odpowiednio odpicować przed dodaniem do gry. Jeżeli chodzi o zwykłe modele typu dom to było to już mniej więcej wyjaśnione w poradniku pod tytułem własne modele. Jeżeli chodzi o dodawanie postaci i samochodów to takich poradników jeszcze nie ma. Jednak nie jest powiedziane że nigdy nie powstaną. Puki co w tej sprawię proszę pisać w odpowiednim dziale. Może ktoś będzie wiedział jak to poprawnie dodać.
Tekstury
Zapewne zauważyłeś że wszystkie modele posiadają tekstury. Jednak wszystkie tekstury są niestety zazwyczaj w formacie dds, a takich do gry dodać nie można i należy je przerobić na format który przyjmuje owa gra. Natomiast same modele należy jeszcze raz o teksturować. Sam czynność jest bardzo prosta. Cała operacja sprowadza się jedynie do przerobienia tekstury na odpowiedni format i jej ponownym nałożeniu na model co masz opisane po niżej jak to robić.
Gdy masz za importowane modele do maxa wcisjnj „M” na klawiaturze i w okienku Material Editor kliknij na Gdy będziesz miała zaznaczoną ową opcje kliknij na wybrany model. W tym samym czasie i w tym samym oknie powinna się importować tekstura, a nie co po niżej powinna widnieć jej nazwa. W moim przypadku nazwa tekstury to 4e5b75fe.dss(pokazuje to obrazek po niżej).
Następnie gdy to zrobisz kliknij prawym klawiszem mysz na nazwę tekstury i z menu wybierz W kolejnym okienku odnajdź swoją teksturę, zaznacz ją i kliknij prawym klawiszem mysz, a z menu wybierz Gdy wygeneruje się okienko z teksturą kliknij na zapisz, a samą teksturą zapisz pod dowolną nazwą. Natomiast format zapisu wybierz z formatów, które obsługuje gra czyli tga, bmp i png. Gdy to zrobisz wyłącz wszystkie włączone okienka poza oknem o nazwie Material Editor i usuń wcześniej wczytaną teksturę. Gdy to zrobisz do tego samego okna załaduj ta przerobioną teksturę i zaznacz model, na który chcesz ją dodać. By tekstura nałożyła się na model klinj w Material Editor na Jeżeli tekstury w dalszym ciągu nie widać kliknij jeszcze na w tym samym oknie.
W zasadzie z podstawową obróbką modelu to tyle. Jedynie co zostaje zrobić to dodać model do gry. Jak to zrobić było to napisane w poradniku pierwszy model.
Słowo na koniec.
Jeżeli ktoś by miał jakieś problemy z przenoszeniem modeli mimo powyższego poradnika proszę pisać na forum w odpowiednim dziale. Jeżeli macie jakieś uwagi co do tego poradnika proszę pisać w tym temacie.