Postów:
13
Dołączył:
2011-10-24
Napisano dnia: 2011-11-09 12:51:21
Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu tworzę swój mod do GTA:SA i niestety co jakiś czas napotykam przeszkody, których sam ominąć nie potrafię- tu też wielka prośba do was o wskazówki. Lista modyfikacji bez których nie osiągnę zamierzonego celu:
1- Scrypt, który po rozpoczęciu gry automatycznie wczyta dany skin postaci.
2- Zmiana pozycji broni, chciał bym żeby broń znajdowała się w głowie modelu a nie w dłoniach (kombinowałem w 3dsmaxie ze zmianą pozycji pivot'u broni jak i samego modelu gracza- bez skutku)
3- Dowolne ustawienie kamery poprzez zmianę wartości w odpowiednim pliku, bądź inny trick.
4- Kod "slowitdown" dla samego gracza, bez ingerencji w otoczenie. Zastanawiałem się czy nie wystarczyło by zmienić animacji modelu.
5- Gdy zwiększe swój skin do odpowiednich rozmiarów, części jego budowy (np. ogon) "wchodzą" w modele budynków itp., czy za to odpowiada plik col ?
6- To by było na tyle :)
Podejrzewam, że to czego wymagam nie jest proste, dlatego za fachową pomoc i wypociny jestem w stanie poświęcić czas na zrobienie dowolnego modelu (postaci bądź obiektu) do GTA: San Andreas :). Do Administracji: Nie jestem pewien czy dobrze trafiłem z działem, w razie czego grzecznie proszę o umieszczenie we właściwym i przepraszam za problem.
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-09 13:54:24
- Było na forum:
http://www.gta-mods.pl/forum/temat/379#post2163
http://www.gta-mods.pl/forum/temat/1172#post6281
http://www.gta-mods.pl/forum/temat/35#post199
Opis działania potrzebnej funkcji w naszej bazie opcodów:
http://www.gta-mods.pl/baza-opcodow/09C7
- Niestety nie zajmuję się modelami - niech kto inny wypowie się na ten temat.
- "Dowolne ustawienie kamery" to trochę szerokie pojęcie, rozwiń to i napisz, jakie widoki Cię interesują. Chyba że chodzi Ci o swobodne poruszanie kamerą - do tego wystarczy program SA CamHack.
PS. Usunąłem numer Gadu Gadu. Zadając pytanie w publicznym miejscu oczekuj publicznej odpowiedzi. Forum ma być pomocne dla obecnych i przyszłych użytkowników. Ktoś może mieć podobny problem, a wglądu do Twojej historii GG nie mamy.
PS 2. Czekamy na jakąś zapowiedź modyfikacji :)
___________________
Administrator
Postów:
13
Dołączył:
2011-10-24
Napisano dnia: 2011-11-09 14:15:06
Chodzi mi mniej więcej o taki widok kamery, ustawiłem ją za pomocą Camhacka, ale niestety nie porusza się razem z postacią i w tym tkwi problem :) czy da się permanentnie ustawić taki widok ?
Co do zapowiedzi modyfikacji, jeszcze dużo chleba muszę zjeść żeby uzyskać zamierzony efekt. Ogólnie mod będzie bazować na serii filmów TOHO Godzilla - walka z militariami + misje na bossy w postaci super-wynalazków filmowego oddziału G-force, nie zabraknie również walki z innymi potworami. Plan jest szeroki i wymagający, jedyne czemu potrafię stawić czoła to modele 3D i animacje, reszty uczę się metodą prób i błędów, przekopuje nocami google. Jestem fanem serii odkąd wypożyczyłem pierwszą kasetę VHS z tej serii w wieku 10 lat, stąd też zamiłowanie i sentyment na wieki. ATARI jest jedynym konkretem, który zajął się wcieleniem przerośniętych jaszczurek w 3D, szkoda, że tylko na konsole- tu właśnie narodził się pomysł na modowanie GTA:SA.
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-09 14:20:13
Możesz ustawić tak kamerę opcodem
067C, dokładny opis w naszej bazie opcodów:
http://www.gta-mods.pl/baza-opcodow/067C
Jednak nie jestem pewien, czy będzie możliwe poruszanie kamerą za pomocą myszki, będziesz musiał to sprawdzić.
___________________
Administrator
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2011-11-09 18:37:19
Nie będzie. Da się go jednak 'wyemulować' opcodem
0A4A, popróbuj.
___________________
Moderator
Postów:
304
Dołączył:
2010-10-02
Napisano dnia: 2011-11-10 18:03:10
5. Po zmianie wielkości bandany, gdy kucnołem to bandana się wbiła w cj"a. Z ludźmi nie powinno tak być ale trzeba spróbować. Są pliki col budynków które odpowiadają za to aby się niedało w nie wejść.
Postów:
13
Dołączył:
2011-10-24
Napisano dnia: 2011-11-11 11:14:44
kolo33 napisał(a):
5. Po zmianie wielkości bandany, gdy kucnołem to bandana się wbiła w cj"a. Z ludźmi nie powinno tak być ale trzeba spróbować. Są pliki col budynków które odpowiadają za to aby się niedało w nie wejść.
___________________
Sory za ortografie xD
Niestety nie jestem w stanie rozszyfrować o czym napisałeś, mógł byś bardziej sprecyzować ?
Postów:
304
Dołączył:
2010-10-02
Napisano dnia: 2011-11-11 14:49:51
Bandana to taka chusta która jest w garderobie Carla. Gdy zmodyfikowałem model tej chusty (przedłużyłem ją). Efektem było wbijanie się husty w ciało Carla po kucnięciu.
Postów:
536
Dołączył:
2011-04-12
Napisano dnia: 2011-11-11 15:30:52
Bandana=Arafatka
___________________
Postów:
13
Dołączył:
2011-10-24
Napisano dnia: 2011-11-11 16:27:27
Hmm .. przyczyną może być to, że ogon jest podpięty do dolnej kości kręgosłupa, dlatego nie jest traktowany jak ciało, ale dodatek. Co o tym myślicie ? czy powinienem zrobić osobną kość na ogon podpiętą do miednicy ?
Postów:
304
Dołączył:
2010-10-02
Napisano dnia: 2011-11-14 01:00:23
Musisz prubować, nie widziałem aby ktoś robił dinozaura do GTA. Z teori powinien walnąć a nie się wbić. Carl koliduje ze ścianą a nie się w nią wbija.
Postów:
536
Dołączył:
2011-04-12
Napisano dnia: 2011-11-14 17:30:00
W jakimś modzie był dinozaur którego trzeba było zabić.
I chyba też jest w modzie zmieniającym SA na safari.
___________________
Postów:
13
Dołączył:
2011-10-24
Napisano dnia: 2011-11-16 20:52:16
1- zrobione.
OPCODE
3- zrobione.
OPCODE
4- zrobione. Efekt można uzyskać modyfikując animacje.
Co do reszty ... jestem w trakcie łamigłówki, jak wpadnę na lekarstwo to się z wami podzielę.
Ciekawostka co do rigg'owania skomplikowanych modeli:
Jeżeli twój model kompletnie nie pasuje do gotowca z GTA, należy dopasować nasz model do !kości! gotowca a nie skinu, po czym standardowo użyć opcji attach i usunąć model z GTA, następnie odpinamy wszystkie części naszego modelu od kości i podpinamy je ponownie, tym razem prawidłowo - efekt jest bez zarzutu i zaznaczam, że podpinamy skin tylko i wyłącznie do kości, które są nam potrzebne, zbędne partie szkieletu zostawiamy luzem, nie podpięte.
Myślę, że warto to dodać, gdyż głowiłem się długi czas w jaki sposób mam zriggować mój model i nie widziałem żadnych tutoriali riggowania, w których podpinana jest postać z drastyczną różnicą w budowie ciała względem wzoru postaći GTA.