Postów:
205
Dołączył:
2010-11-23
Napisano dnia: 2011-07-21 10:54:52
Witam. Mam pomysł na super modyfikacje do San Andreas, lecz nie wiem jak się do tego zabrać i jak takie coś zrobić. Chciałbym aby telefon był na zasadzie tego z GTA IV. Teksturę telefonu już mam dodaną do pliku misc.txd. Jednak że jedynie mogę sobie na niego popatrzeć i nic więcej. Chcę móc się po nim poruszać tzn. przechodzić z menu głównego do Kontaktów, itp. Wydaje mi się że najtrudniejsze będzie do zrobienia napisy we właściwym miejscu i nowe " usługi " ( sorka brakuje mi słowa ) Ten kto grał w GTA IV wie że w telefonie są opcje Zadzwonienia do kolegi itd. i to również chciałbym wykonać. I teraz mam pytanie, czy wszystko będzie oparte na skryptach CLEO? Czy będzie trzeba korzystać z jakiś innych dodatków? Wszelkie porady, poradniki itp. mile widziane gdyż nie wiem co mam robić aby taki telefon mi powstał.
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-07-21 11:59:42
Co do tych usług, to już coś takiego jest:
klik.
A jeżeli chcesz zrobić taki telefon, jak w GTA IV, to:
- Wyświetlasz teksturę telefonu.
- Wyświetlasz teksturę podświetlenia pozycji w telefonie
- Wyświetlasz teksty pozycji, najlepiej w równych odstępach. Oblicz sobie ile zmieści się na ekranie telefonu.
- Tworzysz nasłuchiwanie klawiszy (nawigacja strzałkami i potwierdzenie enterem)
Generalnie to bardzo prosta sprawa, od zwykłego menu w SA różni się tylko tym, że sam musisz zrobić szkielet menu (telefon).
___________________
Administrator
Postów:
205
Dołączył:
2010-11-23
Napisano dnia: 2011-07-21 12:40:51
Własnie chcę zrobić bardzo podobny mod tylko że zamiast to wszystko w ramkach to w oknie telefonu :). Ok, będę próbował może coś wykminię.
Postów:
552
Dołączył:
2009-11-29
Napisano dnia: 2011-07-21 15:25:37
No powiem ci ze prawie podprowadziles mi pomysl
Tyle ze ja pracuje nad modem do GTA III
W "NEW LIFE" tez przewiduje taka zabawke
Tylko mam problem z przerobieniem funkcji pagera na telefon
Tak aby mozna go w kazdej chwili wyciagnac i zadzwonic do kumpli,po taxi, karetke czy inne sluzby miejskie
___________________
https://www.youtube.com/playlist?list=PLnyepX_nM3diMjoil8NbARyMbgn4wMvOb
https://www.paysafecard.com/pl-pl/lp-produkte/mgm/?partnerProgramId=4597a36f-1a4b-4a98-ac47-c8c8e54bccc1
https://www.g2a.com/r/user-5615b5b5a48c5
Wymyśliłem sobie na to sposób, będę udawał głucho niemego.
Postów:
205
Dołączył:
2010-11-23
Napisano dnia: 2011-07-21 16:26:34
Właśnie takie coś mam zamierzam robić tzn. Dzwonienie po kumpli itp. Ale na razie na etapie " pomysłów ". MakG mógłbyś podac mi jakiś program który da mi współrzędne na ekranie? Bo muszę chyba dodać napisy do telefonu poprzez CLEO ( tak samo jak w przypadku ramki )
PS: Ja już utknołem. Dodałem nową teksturę do pliku misc.txd ( a właściwie to znalazłem już modyfikacją która dodaje ten telefon ) ale powciskałem już wszystkie klawisze i nic, telefon nie chce sie pokazać prowdopodobnie przez to iż nie ma dołączonego pliku CLEO. I moje pytanie brzmi. Czy jest jakąś opcja na to aby po wciśnięciu jakiegoś klawisza tekstura telefonu wyświetlała się na ekranie?
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-07-21 17:21:13
Do obliczania współrzędnych na ekranie wystarczy Ci głowa. Ustawianie wielkości i pozycji na ekranie w San Andreas jest względem rozdzielczości 640x480. Jeżeli masz kłopoty z wyobraźnią i matematyką, to utwórz sobie w jakimś programie graficznym obraz o wymiarach 640x480 i tam sobie poustawiaj jakieś prostokąty wielkości Twoich tekstur.
Dlaczego telefon miałby się pokazać po dodaniu samej tekstury? Musisz to sobie zaprogramować w CLEO. Wciśnięcie klawisza sprawdzasz opcodem
0AB0, a do wyświetlania tekstur jest
tutorial.
___________________
Administrator
Postów:
205
Dołączył:
2010-11-23
Napisano dnia: 2011-07-21 18:21:23
Jakieś efekty mojej pracy są, lecz to jest dopiero 0,1% efektu. Stworzyłem te teksturę aby się wyświetlała jednak że na pewno mam błąd w skrypcie. Wygląda on tak:
Kod:
//-------------MAIN---------------
0000: NOP
0390: load_txd_dictionary "ZTEBLADE"
038F: load_texture "PNG" as 1 // Load dictionary with 0390 first
038D: draw_texture 1 position 50.0 300.0 size 150.0 50.0 RGBA 255 255 255 255
0A93: end_custom_thread
Wszystko mam z tutoriala, bo współrzędnymi na ekranie zajmę się później. MakG mógłbyś wskazać mi gdzie mam błąd, i ew. w jaki sposób go naprawić? Wydaje mi się że problem polega na tym iż nie wszystko mam wpisane w sekcji "MAIN" gdyż nazwy sa w porządku ( sprawdzałem kilka razy )
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-07-21 18:34:26
Spróbuj wrzucić wyświetlanie tekstury do pętli:
Kod:
0000: NOP
0390: load_txd_dictionary
"ZTEBLADE"
038F: load_texture
"PNG" as 1
:txd
wait 0
038D: draw_texture 1 position 50.0 300.0 size 150.0 50.0 RGBA 255 255 255 255
jump @txd
0A93: end_custom_thread
___________________
Administrator
Postów:
205
Dołączył:
2010-11-23
Napisano dnia: 2011-07-21 18:52:54
Niestety efekt jest ten sam. Gra zawiesza się przy samym końcu ładowania gdy ma się pokazać obraz gry. Czy tekstura ma jakieś wymagania? Tzn. musi być koniecznie 16Bit-owa albo w określonym formacie? Moja posiada 32Bity i jest w wielkości 256*512, czy to może właśnie przeszkadzać?
Gdy zrobiłem tym sposobem którym mi podałeś wyszedł dziwny efekt. SB3 sam zapisał mi ten plik jako telefon.scm co jest dziwne gdyż sam wybierałem "Kompiluj" i wybrałem format .cs Dodam jeszcze że gdy plik "ZTEBlade.txd" jest umieszczony w models/txd i nie ma skryptu wszystko jest w porządku tzn. Gra się włącza normalnie lecz oczywiście telefonu nie ma na ekranie, ale gdy tylko pojawi się plik ze skryptem pod koniec ładowania gra się zawiesza i wyskakuje błąd.
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2011-07-21 20:11:51
Za długa nazwa pliku.
___________________
Moderator
Postów:
205
Dołączył:
2010-11-23
Napisano dnia: 2011-07-21 20:23:35
Zmieniłem nazwę pliku z "ZTEBLADE" na "ZTE" ale błąd nadal się powtarza, gdy tylko dojdzie do końca paska ładowania wyskakuje błąd gta_sa.exe
Dodam iż nawet po tej zmianie SB3 nadal kompiluje do formatu scm czego nie chcę. Zauwazyłem również że plik cs który tworzę waży zaledwie 1KB co zawsze takie pliki ważą 18KB.
Postów:
304
Dołączył:
2010-10-02
Napisano dnia: 2011-07-21 22:07:18
A nie zapomniałeś o
Kod:
{$CLEO.cs}
?? Zapraszam do
tutoriala
Postów:
205
Dołączył:
2010-11-23
Napisano dnia: 2011-07-22 10:45:19
Z tego wszystkiego gdy pisałem faktycznie zapomniałem o tej linijce, jednakże problem nadal jest w tym samym miejscu. Gra bez skryptu włącza się normalnie, ale gdy tylko wstawię plik cs błąd od razu wyskakuje.
//Edit:
Jakieś postępy juz zrobiłem, plik cs jak i plik txd zrobiłem o takiej samej nazwie i gra już się pokazuje ( tzn. widzę postać oraz dom ) ale po 2 sek. błąd gta_sa.exe
//Edit2:
Zmieniłem skrypt na ten który podałem wcześniej, teraz gra działa prawdiłowo razem z plikiem txd oraz cs ( tekstura i skrypt ) lecz nie widać mojej tekstury na ekranie. Spróbuję zmienić współrzędne.
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2011-07-22 12:24:48
Użyj opcodu enable_text_draw zanim zaczniesz to rysować w pętli.
___________________
Moderator
Postów:
205
Dołączył:
2010-11-23
Napisano dnia: 2011-07-22 12:39:55
Tekstura nadal się nie wyświetla, chyba że w złym miejscu wpisuję ten opcod.