Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 2 Następny
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
Tak po połowie to brak czasu i "niechcemisizm" ;D.
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
MakG Takich detali nie ma ponieważ to jest Work in Progress.

Dadas96 Przybliżona data gdzieś za 7-10 miesięcy
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
Witam wszystkich

Prace nad tym modelem zacząłem w Kwietniu 2012r.Przedstawię wam chronologicznie fotki z tematu na innym forum. ;)
08.04.12
http://i.imgur.com/NDSNo
http://i.imgur.com/5mD5m

11.12.12
http://i.imgur.com/KUPNK
http://i.imgur.com/W0zvB
http://i.imgur.com/Ww3cX
http://i.imgur.com/qFNN2
http://i.imgur.com/DqNVp
http://i.imgur.com/vXltC
http://i.imgur.com/3if0o
http://i.imgur.com/eliEK

13.01.13
http://i.imgur.com/9qzby
http://i.imgur.com/jrPrv

Myślę że się podoba.Czekam na wasze oceny i komentarze. : )
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
Witam wszystkich

Więc zacznijmy

Potrzebne będzie nam:
-Pojazd pod który edytujemy pod IvLM/IvFT
-Zmodeler 2.2.4 (bld.983) (KLIK!)
-Podstawy obsługi Zmodelera 2
-Materiały i dummy KLIK!
-Gimp 2
-TXD Workshop

Część 1
1.Włączamy TXD Workshopa i otwieramy plik .txd auta oraz wypakowywujemy wszystkie tekstury do formatu .png.
-Klikamy File>Open
http://i.imgur.com/YiM8L
-Wskazujemy lokalizacje pliku .txd naszego auta
http://i.imgur.com/i0mYM
-W menu TXD Workshopa klikamy Export>Export all textures to png images
http://i.imgur.com/vyHMW
-Wskazujemy folder z naszym autem poczym klikamy klawisz OK
http://i.imgur.com/9yWlf
-Zamykamy TXD Workshopa.

2.Wchodzimy w folder z wypakowanymi teksturami auta i szukamy tekstur świateł i licznika w moim przypadku to lamp.png , swiatla.png i licznik.png.

3.Odpalamy gimpa i tworzymy w nim nowy obraz 1024x1024 gdy nasze tekstury świateł i licznika są o wymiarach 512x512
,jeśli mają one wymiary 256x256 to tworzymy nowy obraz 512x512.W moim wypadku mają 512x512 więc tworzę nowy obraz 1024x1024.
-W menu gimpa klikamy Plik>Nowy
http://i.imgur.com/vPUPs
-Wpisujemy odpowiednie wymiary następnie klikamy OK
http://i.imgur.com/zdCgp

4.Wczytujemy nasze tekstury świateł i licznika jako warstwy następnie łączymy i odpowiednio edytujemy je.
-W menu gimpa klikamy plik>otwórz jako warstwy.
http://i.imgur.com/qRZ6P
-Wskazujemy lokalizacje obrazków w oknie i klikamy Otwórz (Aby zaznaczyć kilka pozycji naraz przytrzymujemy klawisz [Ctrl])
http://i.imgur.com/sTx7n
-W oknie z warstwami ukrywamy warstwy tak aby został sam licznik i tło.
http://i.imgur.com/FNOGL
-W narzędziach wybieramy narzędzie gumka i w warstwie licznika wymazujemy wszystko tak aby został tylko licznik.
http://i.imgur.com/juR9B
-W oknie warstw zostawiamy warstwę Tło i warstwę świateł ,a pozostałe ukrywamy (klikając w oko).
http://i.imgur.com/JgaP1
-Wybieramy narzędzie przesunięcie.
http://i.imgur.com/tguAp
-Narzędziem przesuń przesuwamy warstwę świateł tak aby nie pokrywała się z licznikiem.Jeśli mamy tylko jedną warstwę świateł pomijamy dwa następne punkty.
http://i.imgur.com/KZehg
-W oknie warstw w oknie ukrywamy warstwy tak aby pozostała warstwa lamp i tło
http://i.imgur.com/syVg3
-I tym samym narzędziem co poprzednio przesuwamy warstwę aby nie pokrywała się z pozostałymi warstwami.
http://i.imgur.com/eKvMG
-W oknie warstw klikamy na warstwę licznika i klikamy zieloną strzałkę żeby warstwa licznika była przedostatnia.
http://i.imgur.com/FumtP
-Kolejnym krokiem będzie odkrycie wszystkich warstw w oknie z warstwami klikając w miejsce w którym było oko.
http://i.imgur.com/9WbT6
-Następnie w oknie z warstwami klikamy na którąś z warstw prawym przyciskiem myszy i wybieramy Połącz widoczne warstwy.
http://i.imgur.com/M3Yi1
-W następnym kroku klikamy w menu gimpa Plik>Wyeksportuj
http://i.imgur.com/M1h01
-W nowo powstałym oknie wpisujemy nazwę tekstury : vehiclelights.png (lub inny format ale png się sprawdza najlepiej) ,wybieramy folder z naszym autem po czym klikamy Wyeksportuj.
http://i.imgur.com/mwBJm
-W kolejnym oknie ustawiamy poziom kompresji na 0 i klikamy Wyeksportuj.
http://i.imgur.com/0cJip
-Parę minut przerwy...
-W następnym kroku klikamy w menu gimpa Plik>Wyeksportuj
http://i.imgur.com/M1h01
-W nowo powstałym oknie wpisujemy nazwę tekstury : vehiclelights_on.png (lub inny format ale png się sprawdza najlepiej) ,wybieramy folder z naszym autem po czym klikamy Wyeksportuj.
http://i.imgur.com/pkkWx
-W kolejnym oknie ustawiamy poziom kompresji na 0 i klikamy Wyeksportuj.
http://i.imgur.com/0cJip
-Wybieramy narzędzie Rozjaśnianie/Przyciemnianie
http://i.imgur.com/pz4Z8
-W ustawieniach tego narzędzia ustawiamy tak:
http://i.imgur.com/HWlN9
rozmiar pędzla można zmienić
http://i.imgur.com/m3hKr
-Malujemy tym narzędziem miejsca które mają się świecić (światła i kreski z cyframi na liczniku).
-W menu warstw klikamy w :
http://i.imgur.com/dvAms
-W nowo powstałym oknie zaznaczamy Przezroczysta po czym klikamy ok.
http://i.imgur.com/3AnZV
-Wybieramy narzędzie Pędzel
http://i.imgur.com/qeNlr
-Ustawiamy krycie pędzla na 50,0
http://i.imgur.com/B73vV
-Malujemy kolorem którym mają się świecić światła za pomocą narzędzia pędzel w miejscach które wcześniej rozjaśniliśmy.Powinno powstać coś takiego:
http://i.imgur.com/4LN1S
-W menu warstw ustawiamy tryb krycia naszej warstwy na Twarde Światło
http://i.imgur.com/pDajl
-W oknie warstw odkrywamy wszystkie warstwy jeśli są zakryte (jeśli nie widać tego oka to znaczy że są zakryte).
http://i.imgur.com/mePCg
-Następnie klikawy Prawym Przyciskiem Myszy na którąś z warstw i wybieramy \"Połącz widoczne warstwy\".
http://i.imgur.com/Xv2Fl
-W lewym dolnym rogu okna Gimp\'a klikmy w kwadracik aby włączyć \"szybką maskę\".
http://i.imgur.com/De4Zm
-Ustawiamy kolor malowania na biały i pędzlem malujemy ponownie miejsca które mają się świecić ale tylko te na liczniku.
http://i.imgur.com/G3eRR
Ustawienia pędzla:
http://i.imgur.com/zZCza
Wielkość pędzla możemy regulować w zależności od malowanej części.
Powinno powstać coś takiego:
http://i.imgur.com/RiWdX
-W lewym dolnym rogu okna Gimp\'a wyłączamy \"szybką maskę\"
http://i.imgur.com/A7JFu
-W menu gimpa klikamy Zaznaczenie>Odwróć
http://i.imgur.com/hOYz0
-Wybieramy narzędzie gumka.
http://i.imgur.com/njkZU
-Wymazujemy licznik tak żeby zostało to co świeci na liczniku (świateł nie wymazywać).
Powinno powstać coś takiego:
http://i.imgur.com/BvW7n
-Klikamy w menu gimpa Plik>Wyeksportuj
http://i.imgur.com/M1h01
-W nowo powstałym oknie wpisujemy nazwę tekstury : vehiclelights_on.png ,wybieramy folder z naszym autem po czym klikamy Wyeksportuj.
http://i.imgur.com/pkkWx
-Wyskoczy nam okno pytające czy zastąpić plik vehiclelights_on.png klikamy Zastąp.
http://i.imgur.com/nhcIN
-W kolejnym oknie ustawiamy poziom kompresji na 0 i klikamy Wyeksportuj.
http://i.imgur.com/0cJip
-W menu gimpa klikamy Plik>Otwórz.
http://i.imgur.com/REvKn
W następnym oknie podajemy ścieżkę do vehiclelights.png i klikamy Otwórz.
-Wybieramy narzędzie Zaznaczenie Prostokątne.
http://i.imgur.com/cWri7
-Zaznaczamy obszar licznika.
-Wybieramy narzędzie gumka.
http://i.imgur.com/njkZU
-Wymazujemy licznik.
-Klikamy w menu gimpa Plik>Wyeksportuj
http://i.imgur.com/M1h01
-W nowo powstałym oknie wpisujemy nazwę tekstury : vehiclelights.png ,wybieramy folder z naszym autem po czym klikamy Wyeksportuj.
http://i.imgur.com/mwBJm
-Wyskoczy nam okno pytające czy zastąpić plik vehiclelights.png klikamy Zastąp.
http://i.imgur.com/3Lqm7
-W kolejnym oknie ustawiamy poziom kompresji na 0 i klikamy Wyeksportuj.
http://i.imgur.com/0cJip
-Zamykamy Gimpa :)
http://i.imgur.com/cy5rU

Część 2
1.Włączamy TXD Workshopa i otwieramy plik .txd auta i dodajemy nasze nowo stworzone tekstury.(vehiclelights.png i vehiclelights_on.png)
-Klikamy File>Open
http://i.imgur.com/YiM8L
-Wskazujemy lokalizacje pliku .txd naszego auta
http://i.imgur.com/i0mYM
-Klikamy klawisz [Insert] i w powstałym oknie klikamy [32 BPP]
http://i.imgur.com/CmxyZ
-Klikamy 2 razy na jedną z naszych nowych 2 tekstur (w oknie TXD workshopa na dole) i w następnym okienku uzupełniamy tak jak na obrazku po czym klikamy OK.
http://i.imgur.com/Aad1o
-Klikamy na naszą 2-gą nową teksturę 2 razy i uzupełniamy tak jak na obrazku i klikamy OK.
http://i.imgur.com/HUpWA
-Powinniśmy uzyskać takie 2 tekstury na liście ,lecz nie mają one tekstur.
http://i.imgur.com/HhYCB
http://i.imgur.com/2O893
-Klikamy na teksturę vehiclelights.
-Na dole okna TXD Workshopa klikamy:
http://i.imgur.com/efS6A
-W górnym menu TXD Workshopa klikamy na klawisz Import.
http://i.imgur.com/zIFYD
-W nowym oknie szukamy naszej tekstury vehiclelights.png w folderze z autem (lub tam gdzie ją zapisaliśmy Gimpem) i klikamy Otwórz.
http://i.imgur.com/YW6Ur
-Czekamy chwilę aż nasza tekstura pojawi się w oknie TXD Workshopa.
-Klikamy na teksturę vehiclelights_on.
-Na dole okna TXD Workshopa klikamy:
http://i.imgur.com/efS6A
-W górnym menu TXD Workshopa klikamy na klawisz Import.
http://i.imgur.com/zIFYD
-W nowym oknie szukamy naszej tekstury vehiclelights_on.png w folderze z autem (lub tam gdzie ją zapisaliśmy Gimpem) i klikamy Otwórz.
http://i.imgur.com/hnP3c
-Czekamy chwilę aż nasza tekstura pojawi się w oknie TXD Workshopa.
-W górnym menu TXD Workshopa klikamy Save TXD.
http://i.imgur.com/XNniT
-Zamykamy TXD Work-szkopa :D
http://i.imgur.com/DoDLw

Za niedługo część trzecia w zmodelerze.



Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
Sory za odkop miesięczny ale znam sposób.

Kod:
0AF0: 1@ = get_int_from_ini_file "CLEO\SPAWN.INI" section "SPAWN" key "STAN"


Wrzucasz do katalogu CLEO plik .ini o nazwie SPAWN w którym piszesz:
Kod:
[SPAWN]
STAN=0 lub 1

I pod tą zmienną 1@ masz 0 lub 1 teraz tylko musisz w skrypcie sprawdzać czy zmienna 1@ to 0 czy 1.
Myśle że zrozumiałe.
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
A chociaż może ktoś z was wie jak zrobić żeby jakieś dummy (bone,ten taki zielony szescian w zmodelerze) w aucie był obrotowy.To nie jest "wbite w EXE" bo Izrelli steering mod nie korzysta z dodatkowych opcode'ów.
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
No ale jak tworżą modyfikacje to się da,mam kod z Izreli's Steering mod i tam jest jakieś haackowanie pamięci np:
Kod:

:NEWSVAN_753
6@ += 1172 
0A8D: 2@ = read_memory 6@ size 4 virtual_protect 0 
2@ *= -2.5 
1@ += 1680 
0A8D: 1@ = read_memory 1@ size 4 virtual_protect 0 
if 
   
not 1@ == 0 
else_jump 
@NEWSVAN_7670 
1@ += 156 
0A8D: 1@ = read_memory 1@ size 4 virtual_protect 0 
if 
   
not 1@ == 0 
else_jump 
@NEWSVAN_1241 
1@ += 172 
0A8D: 15@ = read_memory 1@ size 4 virtual_protect 0 
1@ += 4 
0A8D: 16@ = read_memory 1@ size 1 virtual_protect 0 
1@ -= 176 
if 
05AE:   15@s == 'steer' 
else_jump 
@NEWSVAN_1241 
0085: 7@ = 1@ // (int) 

1@ += 152 
0A8D: 1@ = read_memory 1@ size 4 virtual_protect 0 
if 
   
not 1@ == 0 
else_jump 
@NEWSVAN_1213 
1@ += 172 
0A8D: 15@ = read_memory 1@ size 4 virtual_protect 0 
1@ += 4 
0A8D: 16@ = read_memory 1@ size 4 virtual_protect 0 
1@ -= 176 
if 
05AE:   15@s == 'steering' 
else_jump 
@NEWSVAN_1213 
1@ += 16 
1@ += 48 
0A8D: 3@ = read_memory 1@ size 4 virtual_protect 0 
1@ += 4 
0A8D: 4@ = read_memory 1@ size 4 virtual_protect 0 
1@ += 4 
0A8D: 5@ = read_memory 1@ size 4 virtual_protect 0 
1@ -= 56 
0AA6: call_method 5878048 1@ num_params 3 pop 0 0.0 2@ 0.0  
1@ += 48 
0A8C: write_memory 1@ size 4 value 3@ virtual_protect 0 
1@ += 4 
0A8C: write_memory 1@ size 4 value 4@ virtual_protect 0 
1@ += 4 
0A8C: write_memory 1@ size 4 value 5@ virtual_protect 0 

Jak się hacuje tak pamięć???

Sabaru@

I w przeróbce tego polda trżeba było zrobić w tekstórach coś w stylu vechocle128 i vechicleligihtson128 czyli vehiclelight i vehiclelight_on.I one się zmieniają.A kierownica ma osobne dummy które się obraca.Tylko niewiem wlasnie jak takie coś zrobić.
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
Elo

Tak jak w temacie.Jak takie coś zrobić żeby np tekstura "SWIATLA" zamieniala się na "SWIATLA_ON" i "SWIATLA_ON" świeciła w nocy oraz obracanie dummy o nazwie np. PEDAL_GAZU i w nim zawartych elementów.Wiem że to skomplikowane więc nie powiadamiajcie mnie.Mogą byc nawet tutoriale angielsko języczne.Chodzi mi o coś w stylu "IvLM by DK22'Pac" i "Steering Mod by Izrelli" tylko nie gotowe ale jak takie coś zrobić.???
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
MakG przydała by się jeszcze wyszukiwarka opcod'ów chociażby po ich numerach.
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
Nie wiem, chodzi oto ze jak wpisze /siad (na wpisywanie znam już obcode) to pies siądzie tylko nie wiem jaki kod jest na to żeby aktor siadł .Lub też mam opcode
Kod:
06B0: AS_actor $PLAYER_ACTOR sit_down -1 ms 
który powoduje że aktor siada ale jest on na określony czas a mi chodzi że jak napiszesz /wstań to on wstaje i dalej idzie za CJ'em.
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
A mi sie wydaje że Sit_Look bo to bedzie pies a jak piers siedzi to raczej patrzy sie na pana. :D
Ale jak to nie to to będe testował inne albo znajde moda w którym jest tylko siadanie i juz wszystko bede wiedział.
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
A tak konkretnie to które bo niema czegoś w stylu sit down tylko inne?
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
Witam.Jaka jest animacja siadania i w jakim pliku .ifp się znajduje.Bardziej potrzebna była by mi animacja kucnięcia bo to pies ma siadać nie człowiek ,ale siadania też może być ; D .
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
I to chyba jest prawdą ponieważ te pojazdy lądują na drodze.Współrzędne [Z]zwiększyłem o 0.2 żeby nie wgniatały się w ziemię. Być może są za blisko siebie lub kolidują z innym obiektem.
Postów: 22 Dołączył: 2011-01-30
#
Ale ten marker nie jest do spawnowania aut tylko ja musze tirem z podpietom naczepa wjechac do markera zeby wybrac kurs to z jekiego powodu Marker.Disable?
Poprzedni 1 2 Następny
Created & Powered by MakG