Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Witam mam kilka pytan:
1. Jak sprawic aby po jakiejs mojej misji z autem, to auto stalo w wyznaczonym przeze mnie miejscu? To trzeba napisac w tej misji czy main.scm, czy w czyms innym?
2. Co to sa pickupy te w tworzniu misji i do czego sa wykozystywane?
3. Jak umieścić na jakiejś ścianie tag?
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
1. Musisz to umieścić w kodzie misji. Po prostu po ukończeniu zadania i ewentualnym ściemnieniu ekranu przenieś to auto:
Kod:
00AB: put_car 22@ at -1577.942 52.6333 40.0


2. Pickup to obiekt do podniesienia (tj. jeśli gracz na niego wejdzie, to zniknie). W kodzie można wykryć, czy pickup został podniesiony i wykonać wtedy określoną akcję:
Kod:
:pickup
wait 
0
if
  
0214: pickup 0@ picked_up
then
  
// jakaś operacja

jf 
@pickup

W grze pickupy są najczęściej wykorzystywane jako ikony informacji lub pieniądze do zebrania.

3. Wystarczy utworzyć obiekt tagu przez edytora map.

___________________
Administrator
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Wielkie dzięki MakG, ostatnio zacząłem pisać misje i byłem ciekawy ;)
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Przepraszam, że znowu pare pytań ale poprostu jeszcze tego nie rozkminiam.
1. Jaki opcode odpowiada za to aby podczas cutscenki jakis aktor strzelal do drugiego ale go nie zabil tylko postrzelil?
2. Jaki opcode odpowiada za to aby np: jakis aktor siedzi w aucie, a drugi podchodzi i go z tamtat wyzuca?
3. Jak sprawic aby jakas bron byla do zebrania w wyznaczonym przezemnie miejscu? Czy za to odpowiada opcode:
Kod:
032B: $811 = create_weapon_pickup #M4 group 15 ammo 60 at 2021.879 1001.467 10.3203 
i jak sprawic aby on tam byl caly czas? I co oznacza to ''group 15'' ? Kazda bron ma inna grupe?
4. Co zrobic aby przy moim budynku ktory zrobilem pojawila sie ta zolta strzalka do wejscia?
5. Co zrobic aby w moim budynku ktory zrobilem otwieraly sie drzwi garazowe?
6. Do czego sluza te opcody?
Kod:
0570: $630 = create_asset_radar_marker_with_icon 36 at $2367 $2368 $2369 

0572: enable_taxi_nitros 1 

062F: 192@ = create_group_type 0 

0630: put_actor 423@ in_group 192@ as_leader 

0631: put_actor $ACTOR_RYDER in_group $PLAYER_GROUP 

0632: release_group $PLAYER_GROUP 

04C5:   actor 284@ photographed

7.
Kod:
0224: set_car 34@ health_to 1000 


Co to za liczba przy tej malpie bo dosc czesto widze opcody z czyms takim i nie wiem co to jest, czy to id pojazdu czy cos innego?

Z góry wielkie dzięki.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#

  1. Można to zrobić na dwa sposoby:
  2. - Nakazać aktorowi zabicie drugiego aktora (05E2) i utworzyć pętlę sprawdzającą stan zdrowia ofiary. Jeżeli stan zdrowia spadnie do określonej wartości, to należy wyczyścić zadania pierwszego aktora (0687).

    - Nakazać aktorowi zabicie drugiego aktora (05E2) i utworzyć pętlę, która będzie cyklicznie ustawiać zdrowie (0223) drugiego aktora na wybraną wartość.

  3. Jeżeli aktor siedzi na miejscu kierowcy, to: 05CB, a jeżeli znajduje się na którymś z miejsc dla pasażerów, to: 05CA

  4. Tak, ten opcode odpowiada za utworzenie pickupu broni. Każdy slot na broń to oddzielna grupa. Np. M4 i AK-47 mają tą samą grupę. Jeżeli chcesz, żeby broń była tam cały czas, nawet zaraz po podniesieniu, to musisz sprawdzić, czy pickup został podniesiony i wtedy utworzyć go na nowo. Ale o ile wiem, ten pickup automatycznie pojawia się z powrotem po jakimś czasie lub kiedy gracz się oddali.

4.
Kod:
0A40: $795 = create_entrance_marker_at 1685.7 -2238.9 14.0 color 14
:marker
wait 
0
if
  
00ED: actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 near_point 1685.7 -2238.9 14.0 radius 2.0 2.0 on_foot
jf 
@marker

04BB: select_interior 6
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 6
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at 345.5621 306.2212 998.4484


  1. Było na forum:
  2. http://www.gta-mods.pl/forum/temat/251#post1396
    http://www.gta-mods.pl/forum/temat/497/2/2#post2779

  3. Opisałem teraz wszystkie w naszej bazie opcodów:
  4. 0570
    0572
    062F
    0630
    0631
    0632
    04C5

  5. Zrobiłem krótki poradnik na szybko, bo często są pytania związane ze zmiennymi: http://www.gta-mods.pl/artykuly/53/zmienne. Ta liczba z "małpką" to po prostu zmienna lokalna.

___________________
Administrator
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
wielkie dzięki MakG już myślałem, że będziesz się mnie czepiał że tyle pytań ;)
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Mam jeszcze pytanie dotyczace zmiennych jesli bede chcial aby np: jakis pojazd mial zmienna 4@ to co mam zrobic? Tak sie da? Jesli nie to z kad mam wiedziec ze np: 4@ to akurat ten pojazd?
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Tutaj masz przecież opisane argumenty. Pierwszy argument to zmienna, pod którą będzie znajdował się pojazd.

___________________
Administrator
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Do aktorow tez jest jakis opcode??
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#

___________________
Administrator
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Jaki opcode odpowiada za chodzenie actora i pedów?
I w jakim pliku zamieszczone są paintjoby do samochodów?
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Paintjoby są w gta3.img, a chodzenie aktorów - wystarczyło poszukać opcodów z "walk", "goto" lub "run".

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Dzięki
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Do czego służy ten opcode?
Kod:
060A: create_decision_maker_type 0 store_to 207@ // decision\allowed\m_.ped files
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG