Nie ma na to konkretnego opcodu, trzeba samemu pokombinować z ruchem kamery.
Ja bym pokombinował w ten sposób:
Odczytaj współrzędne punktu, na który jest wycentrowana kamera. Zmienne 10@ i 11@ będą nas informować o tym, w którą stronę przesuwać punkt "patrzenia" kamery, żeby nie przesuwać jej cały czas w lewo lub prawo, w dół, czy w górę.
Kod:
10@ = 1
11@ = 1
:petla
wait 200
068E: get_camera_target_point_to 4@ 5@ 6@
if
10@ == 1
then
4@ -= 4.0
10@ = 0
else
4@ += 8.0
10@ = 1
end
if
11@ == 1
then
6@ += 2.0
11@ = 0
else
6@ -= 3.0
11@ = 1
end
0160: set_camera_point_at 4@ 5@ 6@ mode 1
jump @petla
Dobierz sobie odpowiednie wartości, żeby osiągnąć pożądany efekt. Dodatkowo, możesz zmieniać pozycję kamery dla lepszego rezultatu.
Bujanie kamery można też regulować mnożąc wartości, które odejmujesz lub dodajesz. Dzięki temu można zrobić odpowiednie zachowanie kamery w zależności od stopnia upicia.