Postów:
5
Dołączył:
2010-07-23
Napisano dnia: 2011-01-09 02:52:57
Zrobiłem sobie prosty skrypt na spawn pojazdu w danym miejscu, ale on coś nie działał. miałem taki kod (nie mam go i piszę z pamięci)
Kod:
:petla
wait 10
if and
//ze przycisnął jakiś przycisk
jf @petla
tutaj na stworzenie pojazdu.
kod nie działał, nie wiem zbytnio dlaczego. Mógłby ktoś napisać prosty kod na spawn pojazdu za pomocą przycisku i do tego żeby był przed graczem?
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-01-09 12:35:44
Najprostszy skrypt na spawn pojazdu:
Kod:
{$CLEO .cs}
thread 'spawn'
0247: load_model #BUFFALO
:check
wait 0
if and
0AB0: key_pressed 0x31
0248: model #BUFFALO available
jf @check
00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to 1@ 2@ 3@
1@ += 1.0
2@ += 1.0
00A5: 0@ = create_car #BUFFALO at 1@ 2@ 3@
end_thread
Wyjaśnienie:
- Ładujesz model samochodu Buffalo
- Sprawdzasz, czy gracz wcisnął klawisz "1" (możesz zmienić na dowolny inny używając kodów wirtualnych klawiszy) oraz, czy model #BUFFALO jest dostępny. Jeśli spróbowałbyś stworzyć samochód o danym modelu, zanim zostanie on załadowany, to nastąpi crash gry.
- Odczytujesz współrzędne gracza i do wartości X (1@) i Y (2@) dodajesz jedną jednostkę, żeby auto pojawiło się przed graczem, a nie na graczu.
- Tworzysz samochód w nowych współrzędnych.
___________________
Administrator
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-01-09 13:46:27
Można też do tego dać opcod, który powoduje że postać od razu zespawnuje się w pojeździe co jest moim zdanie bardzo wygodne. Polecam użyć tego opcoda po niżej.
Kod:
072A: put_actor $PLAYER_ACTOR into_car $WOZ driverseat
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2011-01-10 16:02:10
W zasadzie, jeśli chcesz mieć TYLKO spawn pojazdu przed graczem i nie chcesz wykonywać na nim żadnych operacji (typu zmiana koloru, teleport) to można to zrobić jedną linijką:
Dla CLEO3 i CLEO4:
Kod:
0AA5: call 0x43A0B0 num_params 1 pop 1 #BUFFALO
Tylko dla CLEO4:
Kod:
0ADD: spawn_car_with_model #BUFFALO like_a_cheat
Oba opcody robią dokładnie to samo - spawnują pojazd przed graczem, identycznie jak te pojazdy z cheatów.
Wystarczy więc prosty skrypt do tego:
Kod:
{$CLEO}
0000: CARSPAWN
:CARSPAWN
wait 0
if
0AB0: key_pressed 0x31
else_jump @CARSPAWN
0AA5: call 0x43A0B0 num_params 1 pop 1 #BUFFALO
// Czekamy aż gracz zwolni przycisk, żeby zapobiec wielkiej piramidzie aut :D
:CARSPAWN_2
if
0AB0: key_pressed 0x31
else_jump @CARSPAWN
wait 0
jump @CARSPAWN
___________________
Moderator
Postów:
207
Dołączył:
2009-03-18
Napisano dnia: 2011-01-10 16:34:30
Wow. Dzięki Silent nawet nie wiedziałem że istnieją takie opcody ;]
___________________
Postów:
248
Dołączył:
2009-06-27
Napisano dnia: 2011-01-10 17:10:15
Kod:
0ADD: spawn_car_with_model #BUFFALO like_a_cheat
Ja wiedziałem tylko bałem się sprawdzać opcodu który działa "jak oszustwo" :)
___________________