Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 5 Dołączył: 2010-07-23
#
Zrobiłem sobie prosty skrypt na spawn pojazdu w danym miejscu, ale on coś nie działał. miałem taki kod (nie mam go i piszę z pamięci)
Kod:

:petla
wait 10
if and
//ze przycisnął jakiś przycisk
jf @petla


tutaj na stworzenie pojazdu.

kod nie działał, nie wiem zbytnio dlaczego. Mógłby ktoś napisać prosty kod na spawn pojazdu za pomocą przycisku i do tego żeby był przed graczem?
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Najprostszy skrypt na spawn pojazdu:

Kod:
{$CLEO .cs}
thread 'spawn'

0247: load_model #BUFFALO

:check
wait 0
if and
 0AB0:  key_pressed 0x31
 0248:   model #BUFFALO available 
jf @check

00A0: store_actor $PLAYER_ACTOR position_to 1@ 2@ 3@
1@ += 1.0
2@ += 1.0

00A5: 0@ = create_car #BUFFALO at 1@ 2@ 3@
end_thread


Wyjaśnienie:

  • Ładujesz model samochodu Buffalo
  • Sprawdzasz, czy gracz wcisnął klawisz "1" (możesz zmienić na dowolny inny używając kodów wirtualnych klawiszy) oraz, czy model #BUFFALO jest dostępny. Jeśli spróbowałbyś stworzyć samochód o danym modelu, zanim zostanie on załadowany, to nastąpi crash gry.
  • Odczytujesz współrzędne gracza i do wartości X (1@) i Y (2@) dodajesz jedną jednostkę, żeby auto pojawiło się przed graczem, a nie na graczu.
  • Tworzysz samochód w nowych współrzędnych.

___________________
Administrator
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Można też do tego dać opcod, który powoduje że postać od razu zespawnuje się w pojeździe co jest moim zdanie bardzo wygodne. Polecam użyć tego opcoda po niżej.

Kod:
072A: put_actor $PLAYER_ACTOR into_car $WOZ driverseat
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
W zasadzie, jeśli chcesz mieć TYLKO spawn pojazdu przed graczem i nie chcesz wykonywać na nim żadnych operacji (typu zmiana koloru, teleport) to można to zrobić jedną linijką:

Dla CLEO3 i CLEO4:

Kod:
0AA5: call 0x43A0B0 num_params 1 pop 1 #BUFFALO


Tylko dla CLEO4:

Kod:
0ADD: spawn_car_with_model #BUFFALO like_a_cheat


Oba opcody robią dokładnie to samo - spawnują pojazd przed graczem, identycznie jak te pojazdy z cheatów.

Wystarczy więc prosty skrypt do tego:

Kod:
{$CLEO}

0000: CARSPAWN

:CARSPAWN
wait 0
if
    0AB0:  key_pressed 0x31
else_jump @CARSPAWN
0AA5: call 0x43A0B0 num_params 1 pop 1 #BUFFALO

// Czekamy aż gracz zwolni przycisk, żeby zapobiec wielkiej piramidzie aut :D
:CARSPAWN_2
if
    0AB0:  key_pressed 0x31
else_jump @CARSPAWN
wait 0
jump @CARSPAWN

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 207 Dołączył: 2009-03-18
#
Wow. Dzięki Silent nawet nie wiedziałem że istnieją takie opcody ;]

___________________
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Kod:
0ADD: spawn_car_with_model #BUFFALO like_a_cheat

Ja wiedziałem tylko bałem się sprawdzać opcodu który działa "jak oszustwo" :)

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG