Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 109 Dołączył: 2009-04-25
#
Cze. Mam pytanie, czym się różnią Zmienne globalne od Zmiennych lokalnych. Wiem jedynie, że zmienne globalne pisze się dając na początku "$" a zmienne lokalne "@" Czy mógłby ktoś to wyjaśnić? Kiedy dodawać globalne a kiedy zmienne? I czy można definiować @PLAYER_ACTOR i @PLAYER_CHAR w jednym skrypcie?

A i co oznacza znak "-1" w tym opcode?
Kod:
0710: plane 1@ follow_actor $PLAYER_ACTOR follow_car -1 radius 70.0 


Pozdrawiam
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Zacznę od wzorów..
Wzór zmiennej lokalnej INTEGER + @ czyli dowolna liczba naturalna i "@"
Wzór zmiennej globalnej $ + STRING czyli "$" i dowolny wyraz (również może być liczba)

Pewnie już słyszałeś tak jak ja, że lepiej używać do CLEO zmiennych lokalnych. Przy globalnych robi się bałagan, bo prawie na 100% takie same znajdują się w main.scm
Resztę wytłumaczą Ci bardziej doświadczeni

-1 jest wartością "losową" lub "wszystkim". W tym wypadku samolot będzie latać za KAŻDYM autem w którym siedzi gracz.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
A i co oznacza znak "-1" w tym opcode?

Kod:
0710: plane 1@ follow_actor $PLAYER_ACTOR follow_car -1 radius 70.0 

No bo widzisz albo i nie, niektóre opcody potrafią mieć dwie funkcje. Ten co pokazałeś jak się nie mylę może powodować że samolot będzie leciał za graczem(tą postacią co się steruje) albo za samochodem. W tym wypadku jest włączona funkcja że samolot właśnie będzie leciała za graczem($PLAYER_ACTOR). Jeżeli chcesz włączyć żeby samolot leciał za pojazdem to tam gdzie jest to "-1" dajesz nazwę wcześniej ustawionego samochodu. Tylko pamiętaj żeby wyłączyć funkcje która powoduje że samolot podąża za graczem bo gdybyś dał to i to, to potem gra może zgłupieć i się nie włączyć.

Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Kod:
06B0: AS_actor $ACTOR_SWEET sit_down -1 ms

Tutaj -1 oznacza, że aktor będzie siedział do upstrzonej śmierci. Czyli w nieskończoność.

Btw:
Kod:
0710: plane 1@ follow_actor $PLAYER_ACTOR follow_car $SWEET_CAR radius 70.0

W tym przypadku wcale nie musi dojść do crashu.
Samolot wykona komendę jeśli gracz będzie siedział w aucie Sweeta.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 109 Dołączył: 2009-04-25
#
Dzięki za odpowiedź :) No i komu ja mam teraz postawić Pomógł... Cytrus... oj sory ;p LOTnick napisał pierwszy, i wytłumaczył wszystko, lecz lepiej zrozumiałem o zmiennych, niż o tym opcode, a Sabaru napisał więcej, i dokładniej o opcode... Dobra dostajecie obaj Pomógł ;p
Pozdrawiam
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Za Cytrusa się nie obrażę, wiem że już się wszyscy przyzwyczaili :-)

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG