Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Do mapy ktora robie w MEDzie dodalem pliki LOD, zeby widziec je z daleka. Po wlaczeniu gry, ladowanie zapisu zawiesza sie w polowie. Jak mam zrobic pliki LOD? Przez skrypt w CLEO? Czy jestem skazany na widzenie ciemnosci? :-D

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Gdy tworzysz plik lod musisz stworzyć dwa takie same obiekty z tą różnicą że ten drugi nie musi być aż tak dokładnie odwzorowany ale ważne że by był takiej samej wielkości i kształtów. Po za tym nazwy owych obiektów nie mogą być takie same. No więc na przykład powinno być takie coś: budynek(nazwa głównego budynku którego będziemy widzieć z bliska) oraz Lodbudynek(nazwa obiektu który będzie widoczny z daleka. Pamiętam też że budynek i Lodbudynek powinny posiadać plik col inaczej będzie wywalało przy ładowaniu do pulpitu(przynajmniej u mnie tak było). No więc gdy zrobisz takie obiekty dodajesz je do gry. Potem najlepiej w map edytorze ustawiasz najpierw "budynek" i potem drugi obiekt "Lodbudynek", dokładnie w tym samym miejscu co poprzedni obiekt. Na koniec musisz, że tak to ujmę zwiększyć widoczność obiektu czyli tego "Lodbudynek". Wystarczy kliknąć w map edytorze na owy obiekt "Lodbudynek" i w okienku, które się pojawi na "ide" i potem w kolejnym okienku będzie możliwość zmiany widoczności obiektu. Kryje się ona pod nazwą "LOD"(łatwo znajdziesz). Ową wartość można zmieniać dowolnie od 1 z wyż. Potem zapisujesz zmiany. No i powinno być już wszystko w porządku. Końcowy efekt powinien być mnie więcej taki.

http://images49.fotosik.pl/211/c9783ff35ad8e104med

Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
No dobra, a co mam zrobic jesli chce uzyc obiektow z gry? Na przyklad mam obiekt beachcostam z seabed.ide a odpowiednik LOD to LODbeach04 czy jakos tak. Wolalbym nie grzebac we wlasciwosciach obiektu.

A kiedys grzebalem i ustawilem sobie LOD z 70 na 500. Czegos tam nie dopatrzylem w innych plikach, zrobilem backupa mojej mapy (IPL i IDE), zainstalowalem SA od nowa, wkleiłem mape i zrobil sie crash.

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
No dobra, a co mam zrobic jesli chce uzyc obiektow z gry? Na przyklad mam obiekt beachcostam z seabed.ide a odpowiednik LOD to LODbeach04 czy jakos tak. Wolalbym nie grzebac we wlasciwosciach obiektu.

Podaj dokładną nazwę tego głównego obiektu, którego chcesz użyć to go sprawdzę u siebie i jak będzie działać to napisze.
Postów: 179 Dołączył: 2009-04-14
#
olopl100 żeby to było takie proste
jeśli zrobi się tak jak napisałeś to przy dojechaniu do głównego obiektu będzie dalej widać LOD jeśli będzie gdzieś większy niż prawdziwy budynek.

Prawdziwe pliki LOD w gta nie maja bodajże kolizji bo jej nie potrzebują a nie ma z nimi crash ponieważ są ustawiane inaczej niż zwykłe, dokładnie nie wiem jak ale zobacz jak wejdziesz w jakiś duży obiekt w Map edyotrze to na dole masz LOD i w szarej ramce nazwę pliku, jest to jakieś łączenie czy coś (nie wiem jak to się robi) obiekty LOD różnią się dość dużo od zwykłych choćby tym że ustalając ich odległość ustalasz też w jakiej maja one zniknąć jeśli podjedziemy bliżej.

Każdy obiekt który jest większych rozmiarów, czyli powinno go widać z daleka, ma jeden plik LOD ustawiany w danym miejscu, z powodu na swoja skomplikowaną budowę nie można robić jego klonów i ustawiać na mapie jak zwykłe rzeczy (zwykłe obiekty można ponieważ mniejsze obiekty takie jak latarnie są ustawiane dość gęsto, dlatego też zrobienie programu Map edytor nie było takie trudne)

Podsumowując, jeśli chcesz by nowy obiekt miał swój LOD musisz albo przesunąć jego dotychczasowy plik LOD w miejsce gdzie ustawiłeś kopie budynku czy tam czego, lub zrobić to tak jak napisał olopl100, zrobić nowy plik LOD, lecz będzie on uznawany jako zwykły obiekt z dość dużą odległością widzenia.



Prosty przykład gdy stworzysz nowy obiekt nie ma on w ramce LOD żadnej nazwy, jedyna zaleta że można taki plik zrobić i podłączyć jako LOD, dokładnie jak to zrobić musiałbyś zapytać się ludzi którzy robią mapy do SA na dużą skale (mapy zastępujące całe SA)
Postów: 248 Dołączył: 2009-06-27
#
Chyba sie nie zrozumielismy. Nie chce tworzyc nowego obiektu, bo nie chce sciagac przez 12 godzin 3ds maxa ktory w dodatku jest trialem. Po za tym tworzenie obiektu jest trudne, wiem bo próbowałem tworzyć mape do Counter-Strika.

W map editorze w zakladce Visible Files na dole jest takie okienku gdzie mozna wybrac "near" albo "long distance". Po wczytaniu mapy z opcja tego drugiego pokaza sie tylko obiekty LOD. Ale jak zrobilem LOD w mapie LOD to obiekt byl widoczny nawet z bliska. A jak zrobilem LOD w mapie Near to byl crash.

Zawsze moge umiescic LOD o metr nizej niz jego dokladny odpowiednik. Ale co zrobie jesli LOD jest wiekszy, albo budynek ma jakies dziurki/wejscia/wgniecenia?

___________________
http://www.gta-mods.pl/public/images/userbar
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG