1. Musisz mieć dwie tekstury. Pierwszą teksturą nakładasz na model jak każdą inną i może to być dowolny obrazek.
2. Druga tekstura to tekstura w kolorze np. szarym. Taką teksturę jest najlepiej wykonać w Gimpie. Robi się to w ten sposób.
#otwórz gimpa i stwórz nowy obraz o takich samych rozmiarach jak ta pierwsza tekstura, np. 256x256px. Natomiast przestrzeń kolorów ustaw na odcienie szarości. Resztę parametrów zostaw bez mian.
#gdy zostanie stworzony pusty obraz wypełnij go kolorem szarym 808080 za pomocą narzędzia zwanego Kubek.
#gdy to zrobisz zapisz stworzony obraz pod taką samą nazwą jak ta pierwsza tekstura tylko z tą różnicą że dopisz literkę
a w nazwie obrazka. Czyli, jeżeli twój pierwszy obrazek nazywa się np.
poltekst1 to drugi obrazek powinien nazywać się
poltekst1a. Sam obrazek możesz zapisać w dowolnym formacie np. bmp.
3. Jeżeli chodzi o przygotowanie tekstury to tyle. Teraz wystarczy taką teksturę dodać do pliku TXD. Robi się to w ten sposób.
#otwórz program o nazwie G-TXD i edytuj lub stwórz nowy plik TXD. Następnie otwórz folder do którego dodałeś wcześniej przygotowane tekstury i przeciągnij pierwszą teksturą(poltekst1) do programu. Druga tekstura(poltekst1a) zostanie dodana automatycznie do pliku TXD. Inaczej zostanie nałożona na tą pierwszą.
#no i to tyle. Taki plik(TXD) z modelem(DFF) teraz wystarczy dodać do gry.