Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-05-24 11:05:19
Witam, mam pytanie, w modyfikacji Hot Coffe Cleo (
LINK) autor dodał kilka nowych aktorów do gry za pomocą CLEO wykorzystując opcode
023C. Modele i tekstury nowych aktorów dodane zostały w nowym archiwum IMG, i oczywiście dodana została odpowiednia linijka w gta.dat w celu wczytania tego archiwum. Ja również tym samym sposobem chciałem dodać kilka nowych aktorów i po wykonaniu wszystkiego i ustawieniu nowego aktora (oczywiście za pomocą nazwy jego modelu) w danym miejscu, gdy dochodzę do tego miejsca gra się zacina, tzn. nie wyłącza się, tylko się zacina po czym muszę robić restart. Skrypt na pewno napisany jest dobrze, bo gdy ustawię np. na Sweet'a to wszystko działa poprawnie. Czy ktoś wie gdzie może być problem? A może ktoś robił coś podobnego?
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2013-05-25 00:03:32
Jeśli chcesz używać modelu jako specjalnego (tak jak to opisałeś), dodanie go do IMG powinno wystarczyć. Jesteś pewien że gra wczytuje to archiwum? Zwiecha gry może sugerować, że próbuje ona wczytywać ten model w nieskończoność.
___________________
Moderator
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-05-25 17:19:33
Tak, chce użyć modelu jako specjalnego. Po wielu testach (restartach) odkryłem pewną prawidłowość, otóż wszystko działa dobrze jeżeli modele wczytywane są zgodnie z ich kolejnością w archiwum. Natomiast jeżeli wczytam model, który w archiwum jest za takim, który jeszcze nie był wczytany, to gra się zatrzymuje. Myślę, że wczytanie wszystkich modeli kolejno tuż po starcie gry załatwiłoby sprawę, ale może jest jakiś lepszy sposób?
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2013-05-25 17:25:47
To brzmi, jakby archiwum IMG było zepsute. Jest przebudowane?
___________________
Moderator
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-05-25 17:48:25
Tak, zawsze jak tylko edytuje archiwa to ja na koniec przebudowuję i nigdy z żadnym archiwum nie miałem problemu.
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-05-26 11:07:29
Już chyba wiem, wychodzi na to że opcode 023C wczytuje tylko modele, które zawierają nie więcej niż 7 znaków w nazwie. Ja miałem dwa modele, których nazwy były dłuższe, jak je zmieniłem na krótsze to wszystko zaczęło działać prawidłowo. W sumie jak popatrzyłem na oryginalne modele specjalnych aktorów z gry to rzeczywiście żaden nie ma nazwy dłuższej niż 7 znaków.
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2013-05-26 12:33:20
artginPL napisał(a):
Już chyba wiem, wychodzi na to że opcode 023C wczytuje tylko modele, które zawierają nie więcej niż 7 znaków w nazwie.
No jasne. Ta nazwa to krótki ciąg znaków, który rzeczywiście nie może mieć więcej niż 7 znaków.
Skoro rozwiązane to zamykam.
___________________
Moderator