Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
Witam potrzebuje kilku opcodów:

1.
a) Opcod który sprawdzi czy bohater bije się wręcz.
b) Opcod który sprawdzi czy aktor przestał bić się wręcz.
c) Opcod który ustawi kamerę na peda który jest atakowany przez gracza
2. Opcod na utworzenie błysku na ekranie (taki jak w aparacie)
3. Prosiłbym także o wyjaśnienie problemu z miganiem obrazu podczas ładowania po wyczyszczeniu mapy i czy da się to jakoś naprawić.
4. Jak mogę zapisać skin gracza tak by przy wczytaniu gry nadal on był?(domyślam się, że trzeba zapisać informacje do pliku tylko nie wiem jak.
5. Wiem jak sprawdzić czy gracz wcisnął dany klawisz, ale jak sprawdzić czy gracz wcisnął go PONOWNIE?

Proszę o pomoc..
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Nie ma opcode na sprawdzanie czegoś do tego trzeba utworzyć pętle
Kod:

:petla
wait 0
if 
// to co chcesz sprawdzić
jf @petla


1.
Kod:

009A: $JAKiSAKTOR = create_actor_pedtype 20 model 223 at 2496.8665 -1643.7655 13.7826
0187: $CEL = create_marker_above_actor $JAKISAKTOR
05E2: AS_actor $JAKISAKTOR kill_actor $PLAYER_ACTOR



4. Ale jak ty chcesz go zapisać w grse, czy na dysku? Bo Cię nie rozumiem.
5. Chyba tworzysz tą pętle jeszcze raz.
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
wiem że trzeba użyć pętli.

Kod:
009A: $JAKiSAKTOR = create_actor_pedtype 20 model 223 at 2496.8665 -1643.7655 13.7826
0187: $CEL = create_marker_above_actor $JAKISAKTOR
05E2: AS_actor $JAKISAKTOR kill_actor $PLAYER_ACTOR


nie chodzi mi o stworzenie aktora który ma mnie zabić : P

chcę konkretny opcode na to czy gracz się bije choćby nawet z jakimś przechodniem którego będę mógł zaokrąglić w pętli a nie stworzenie aktora i strzałkę nad nim

Kod:
Ale jak ty chcesz go zapisać w grse, czy na dysku? Bo Cię nie rozumiem.


Jest możliwość zapisywania ustawień z scm do pliku ".ini" bodajże nie wiem nie próbowałem nigdy dlatego pytam :P
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Ale nie ma opcodu na bicie da się tylko ustawić tak żeby żeby kogoś zabił i on CIę albo ty kogoś atakujesz dopuki nie straci życia.
A co do tego save to nie wiem.
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
Nie rozumiesz o co chodzi : P

chcę zrobić coś w tym stylu

Kod:
 
petla:
wait 0
if
PLAYER_ACTOR bije się wręcz 
jf @petla
 dalszy kod 


:P
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Ale ty jesteś dziwny nie ma opcode na bicie się w ręcz poprostu nie używasz opcodu który dodaje broń aktorowi i nakazujesz mu atakować i tyle. ;/

Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie ma na to opcodu, trzeba by to było sprawdzić w strukturze aktora.

2.
Kod:
0A1E: dump_screen 1


Problem tylko w tym, że ten błysk zapisuje też zrzut ekranu.

3. Da się to naprawić poprzez plugin ASI. Gra przy ładowaniu oczekuje konkretną ilość plików w gta.dat i tak się dzieje, gdy jest ich mniej. Gdy doda się ich więcej, gra będzie się doczytywać nawet po zapełnieniu paska w 100% i zniknięciu loadscreenów (muzyczka cicho gra, a ekran jest ciemny do czasu wczytania wszystkiego).

4. Jeśli nie potrzebujesz tego edytować samemu, najlepiej zapisać to w postaci binarnej:
Kod:
0A9E: writefile $hFILE size 128 from 0@

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
3. Prosiłbym także o wyjaśnienie problemu z miganiem obrazu podczas ładowania po wyczyszczeniu mapy i czy da się to jakoś naprawić.

Nie sprawdzałem tego do końca ale zauważyłem że im więcej się doda wpisów, mam tu namyśli plików ipl i ide w map edytorze to tego migania podczas ładowania jest mniej. Jak będę miał chęć to sprawdzę czy to rzeczywiście podziała choć ostatnio w ogóle straciłem zapał do grzebania w takim czymś.
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
Kod:
Ale ty jesteś dziwny nie ma opcode na bicie się w ręcz poprostu nie używasz opcodu który dodaje broń aktorowi i nakazujesz mu atakować i tyle. ;/


to ty jestes dziwny czy ja wspomniałem o tworzeniu jakiegoś aktora?

skoro nie ma takiego opcode to można zaokrąglić w pętli "if and" tak że jeśli gracz ma schowaną broń i atakuje jakiegoś peda to kontynuujemy dalszy kod?:

:petla
wait 0
if and
PLAYER_ACTOR nie ma broni
atakuje peda 1@
jf @petla
dalszy kod

gdzie 1@ to zmienna pod którą zapisany jest dowolny ped

czy takie coś byłoby możliwe? Pytam bo chcę zrobic nowy tryb walki gdy tylko kogoś zaatakujemy to chcę zrobić aby kamera zeszła lekko w dół i byłaby ona skierowana na tego atakującego peda : P

odnośnie 2. to czy istnieje efekt takiego błysku, którego mógłbym wykorzystać w tym opcode?:

Kod:
066E:  20@ = create_particle "COKE_TRAIL" attached_to_object 22@ with_offset 0.0 -0.2 -0.1 rotation 0.0 0.0 -1.0 type 1


3. Czyli z czasem gdy na mapę dodam więcej obiektów i terenów(ipl) to powinno wyeliminować ten błąd?

4.
Kod:
0A9E: writefile $hFILE size 128 from 0@


Mógłbyś wytłumaczyć albo podać przykład jak to wykorzystać? chcę zapisać skin gracza więc chyba nie muszę edytować : P

Jeszcze jedno pytanie gdybym chciał zrobić takie coś że gdy aktor pierwszy raz znajduje się w jakimś miejscu to wyświetlam tabelę z tekstem a gdy już znajduje się kolejny raz tabeli by nie było to funkcja break w petli wystarczy?

Dzięki za odp czekam na następne ; P
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
odświeżam
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG