Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2014-04-15 17:47:01
Mam pytanie, w jaki sposób można pogrubić model w 3DS MAXie? Dokładnie to chciałbym nieco pogrubić ściany pewnego budynku w GTA SA w taki sposób, żeby nie zwiększyła się wysokość, ani długość tylko szerokość. Najlepiej gdyby można to było zrobić tak żeby zaznaczyć cały model i jednym ustawieniem zwiększyć grubość.
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2014-04-15 20:26:09
Użyj modyfikatora "Shell".
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2014-04-15 20:32:21
A gdzie znajduje się ten modyfikator? Dodam jeszcze że mój model składa się z czterech ścian i chciałbym pogrubić każdą z tych ścian "do środka", tzn. tylko w jednym kierunku.
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2014-04-15 23:22:02
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2014-04-16 19:21:29
Jest tylko jeden mały problem, otóż mój model jest cienki jak kartka i jak próbuje go pogrubić w taki sposób to powstaje drugi taki sam model odsunięty o pewną wartość, a nie ma krawędzi wokół łączącej oba obiekty.
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2014-04-16 22:40:09
Jak możesz to pokaż zdjęcie tego modelu.
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2014-04-17 15:46:15
Widok od góry
Widok z boku
EDIT
W sumie lepszym rozwiązaniem zamiast tego pogrubiania było by niewielkie przesunięcie każdej ze ścian do środka. Wiesz może jak coś takiego zrobić?
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2014-04-18 00:58:33
Dziwny ten model masz. Jak nie chcesz sposobem po wyżej to zrób tak. Wybierze zaznaczanie za pomocą poligonów. Zaznacz którą kolwiek ścianę potem przytrzymaj lewy shift i pociągnij za strzałkę. Tym sposobem powinna powstać kopia tej ściany.
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2014-04-18 11:34:48
I takie rozwiązanie mi wystarcza. Przesunę każdą ścianę do środka, a oryginalne usunę i powinno być ok. Wiem, że dla Ciebie to może i jest proste, ale ja nie miałem zbyt dużo styczności z modelami i nie znam za bardzo 3ds maxa. Dzięki za to rozwiązanie. W razie czego jeszcze będę pytał. A co chodzi o model to jest to oryginalny model wyciągnięty z plików gry :D
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2014-04-18 12:33:21
A mam jeszcze takie pytanie, czy jest w 3DS Maxie taka funkcja, żeby dwie proste nie przecinające się połączyć w spólny wierzchołek, tzn. żeby z czegoś takiego
PRZED zrobić coś takiego
PO za pomocą jednego kliknięcia? Wiem, że w AutoCadzie na pewno jest taka funkcja, a czy jest też w 3DS Maxie?
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2014-04-18 17:17:04
Zaznacz werteksy które są na przeciw siebie i kliknij w opcje "weld".
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2014-04-18 21:23:48
Dzięki, o coś takiego mi chodziło.