Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Mam takie pytanie w jaki sposób tworzy się kolizje pojazdów, bo jak wiadomo pojazdy nie mają swoich plików kolizji. Dokładnie to chodziło by mi o dorobienie kolizji drabiny w wozie strażackim, tak żeby dało się po niej chodzić.

I jeszcze drugie pytanie dlaczego w 3DS Max'ie drabina na modelu tego wozu ma tak jakby dwa położenia?

http://s6.ifotos.pl/img/Beztytuuj_nnheshq

Bo przecież w grze nie ma możliwości podnoszenia tej drabiny...
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
artginPL napisał(a):
Mam takie pytanie w jaki sposób tworzy się kolizje pojazdów, bo jak wiadomo pojazdy nie mają swoich plików kolizji. Dokładnie to chodziło by mi o dorobienie kolizji drabiny w wozie strażackim, tak żeby dało się po niej chodzić.

Pojazdy mają swoją kolizje tylko ona jest w budowana w model pojazdu czyli plik dff. Żeby ją otworzyć musisz mieć KAMS_Max. Jak masz już to co trzeba uruchamiasz skrypt o nazwie "Collision IO". W skrypcie klikasz na "Open Collision File" i zmieniasz typ pliku na "dff" no i importujesz model(kolizje).

Jak już zaimportujesz kolizje pojazdu musisz wiedzieć że kolizja pojazdu składa się aż z trzech warstw. Pierwsza warstwa to kolizja odpowiedzialna za to że pojazd nie zapada się pod ziemie. Druga to że pojazd koliduje z innymi pojazdami. Gdyby nie byłoby tej drugiej kolizji pojazdy przejeżdżałby przez inne pojazdy. A trzecia powoduje że pojazd unosi się tak chwile na powierzchni wody i za chwile powoli się topi. Brak tej kolizji spowodowałby że samochód zapadłby się pod wodę od razu. Jednak która warstwa kolizji dotycz wyżej wymienionych efektu na obecną chwilę nie pamiętam. Dawno się tym nie bawiłem.

Samo tworzenie wyżej wymienionych kolizji nie jest zbyt skomplikowaną sprawą. Wystarczy się przyjrzeć z jakich modeli jest zbudowana oryginalna kolizja i jeżeli znasz podstawy 3ds max powinieneś załapać bez problemu na czym to polega. Żeby to dokładniej opisać można by było spokojnie poradnik napisać.

Z tego co pamiętam to ta drabina jest animowana to jak nawet dorobisz kolizje do tej drabiny to kolizja i tak będzie stała w miejscu z tego względu że kolizji nie da się animować. Przynajmniej ja sposobu nie znalazłem.

artginPL napisał(a):
I jeszcze drugie pytanie dlaczego w 3DS Max'ie drabina na modelu tego wozu ma tak jakby dwa położenia?

Bo ta druga obniżona drabina pojazdu to jest plik LOD pojazdu. Jakby go nie było to z daleka zamiast pojazdu widziałbyś same koła. Jak zaznaczysz ową drabinę i podniesiesz ją do góry to zobaczysz ze jest jeszcze do niej przyczepiony pojazd ale mniej dokładny.

Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
SabaruPL napisał(a):
Z tego co pamiętam to ta drabina jest animowana to jak nawet dorobisz kolizje do tej drabiny to kolizja i tak będzie stała w miejscu z tego względu że kolizji nie da się animować. Przynajmniej ja sposobu nie znalazłem.


I tu się nie zgodzę, w przypadku zwykłych obiektów rzeczywiście tak jest, ale w przypadku pojazdów tak nie jest. Wystarczy popatrzeć np. na pojazd Packer, gdzie kolizja rampy porusza się wraz z samą rampą. Podobnie jest z pojazdami Dozer (podnoszenie lemiesza), Dumper (podnoszenie wywrotki), czy Andromada (opuszczanie tylnej klapy).

A co do tworzenia tych kolizji pojazdów to nie spotkałeś się gdzieś z jakimś poradnikiem na ten temat?


O fuck, oto co się ukazało jak podejrzałem kolizję tego wozu strażackiego:

http://s6.ifotos.pl/img/1jpg_nnhsqnw

I jak za to w ogóle można się zabrać :/
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Co do filmu to na tym filmie gościu tłumaczy jak edytować, tworzyć i eksportować kolizje tyle że po angielsku.

Sprawdziłem te animowane pojazdy i wydaje mi się że jest to tylko złudzenie że kolizja jest animowana. Później to sprawdzę dokładniej.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
SabaruPL napisał(a):
Sprawdziłem te animowane pojazdy i wydaje mi się że jest to tylko złudzenie że kolizja jest animowana. Później to sprawdzę dokładniej.


Na pewno nie jest to złudzenie, najlepiej popatrzeć na pojazd Packer, gdzie jak rampa nie jest podniesiona to gracz idzie po niej w górę, a jak jest podniesiona to idzie po jednym poziomie.

A co do filmiku może się przyda, choć wątpię, bo nie mam zbyt dużych zdolności co chodzi o 3DS Max'a. Ale kto wie :D
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Przyglądałem się tym pojazdom i nie wiem co może powodować że postać po takie animacji może chodzić. Chyba będziesz musiał zapytać się na gtaforums.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG