Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Map Cleaner 0.5rc1

Map Cleaner jest programem dzięki któremu możemy wyczyści całe gta SA z obiektów takich ja drzewa , domy budynki itd. Jednym słowem nie pozostaje nic oprócz wody i głównej postaci. Jednak MC przydaje się tylko wtedy jeżeli chcemy stworzyć mapę od podstaw, np. taką jak Gowston 6.

Niniejszy poradnik przedstawia jak używać owego programu. MC w plikach gta SA zmienia prawie większość ustawień. Program też nie potrafi cofnąć wprowadzonych zmian. Dlatego zalecane jest zrobienie kopii zapasowej najlepiej całego folderu GTA SA. Program można pobrać z naszego działu donwload w wersji 0.5rc1.

Gdy go pobierzesz rozpakuj go do dowolnego folderu. I uruchom go po przez kliknięcie na ikonę o nazwie

http://images33.fotosik.pl/331/8efcd06e3e9d7f16m

Gdy program się uruchomi zobaczysz takie okienko

http://images32.fotosik.pl/323/48692a9f7a671c98m

Jest tam kilka zakładek, jednak one nam w tym poradniku nie będą potrzebne. Jeśli chcesz się coś więcej na ich temat dowiedzieć zajrzyj do pliku readmi.

Następnie kliknij na

http://images32.fotosik.pl/323/987789d541e48303m

w zakładce

http://images25.fotosik.pl/253/ed4a5b63b197e193m

Po tej czynności uruchomi się okno windowsowskie z wyborem folderów gdzie możesz ustalić miejsce położenia gta SA. Owe okno wygląda tak:

http://images34.fotosik.pl/324/642c2b82b8d78228m

(myślę że znasz podstawy obsługi komputera i nie muszę tobie tłumaczyć jak odnaleźć folder gta SA w takim okienku). Gdy odnajdziesz ten folder kliknij na OK.

Jak zapewne zauważysz przycisk ?start? się podświetlił. Znaczy że program jest gotowy do wypełnienia swojego przeznaczenia. Więc bez wahania kliknij na

http://images28.fotosik.pl/255/449e171895e207edm

Rozpocznie się proces przygotowania do wyczyszczenia gta SA. A oznajmia się to takim paskiem

http://images26.fotosik.pl/255/71d66f2d846a12fam

Gdy pasek dojdzie do końca pojawi się poniższe okienko

http://images32.fotosik.pl/324/cff90d2e31c7639cm

z zapytaniem czy chcesz zachować w prowadzone zmiany. Ty chcesz więc kliknij na ?Tak?. Jeżeli jednak się rozmyśliłeś i nic nie chcesz zmieniać w swoim gta SA kliknij na ?Nie?. Po kliknięciu na tak zmiany zostaną wprowadzone plus rozpocznie się proces przebudowywania archiwum pliku ?gta3?. Oznajmia się to takim paskiem

http://images27.fotosik.pl/254/b8c4372886a894bdm

Gdy proces się zakończy program tobie już nie będzie potrzebny, więc go wyłącz po przez kliknięcie na krzyżyk w prawym górnym rogu okienka.

Jeszcze się nie ciesz. To nie koniec. Otwórz folder gdzie rozpakowałeś MC. Jest tam folder o nazwie extra. Znajduje się tam kilka plików, mianowicie: emptypaths, main(plik z usuniętymi misjami), testmap(plik z testową mapą niezbędną do uruchomienia gry) oraz water(plik odpowiedzialne za poziom wody, za jej występowanie.)

emptypaths ? są to pliki usówające boty i samochody instalujemy je w folderze data/Paths

main ? ten plik instalujesz folderze script. Jeżeli byś tego nie zrobił gra by ci się nie uruchomiła.

testmap ? jest to zapakowany plik z testową mapą. Podobnie jak MC wypakowujesz do dowolnego folderu. Jak go zainstalować powinieneś zorientować się po układzie folderów

water ? plik instalujesz w folderze data.


Postępując zgodnie z powyższym poradnikiem po włączeniu gry powinieneś uzyskać taki efekt

http://images25.fotosik.pl/253/4f26333101061b69m

Teraz pozostaje ci tylko zabrać się do tworzenia własnego miasta. Możesz wykorzystać oryginalne modele obiektów lub tworzyć własne np. za pomocą 3ds Maxa. Jednak te dwie czynności są dwiema różnymi historiami i nie będę ich tu opowiadał.



Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Nawet niezłe, jest trochę literówek ale ogólnie jest dobrze. Będzie trzeba wrzucić na stronę ;)

___________________
Administrator
Postów: 12 Dołączył: 2009-01-20
#
No tutorial prosty, ale napewno przyda się. ocena 9/10 :)

___________________
http://img136.imageshack.us/img136/72/jarhead
Postów: 3 Dołączył: 2009-01-21
#
Dla początkujących w sam raz.
Postów: 179 Dołączył: 2009-04-14
#
fajny programik tyle że
1. nie usuwa on łodzi, czy one są przywiązane do wody czy jak?
2. nie usuwa tramwaju (pociągu pewnie też)
3. gdy ja sobie dodałem nowy obiekt (dość duży teren) wyskoczył ERROR
4. gdy chodzę po tej mapce testowej to jakiś się raz obraz robi jasny raz normalny

P.S może trochę nie w temacie ale czy w plikach .IPL w gta3.img jest zawarta mapa gta sa? bo w data/maps nie ma prawie żadnego normalnego obiektu typu dom itp.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
1. nie usuwa on łodzi, czy one są przywiązane do wody czy jak?

A podmieniłeś pliki Nodes? znajdują się one z tym programem folderze emptypaths.

Cytat:
3. gdy ja sobie dodałem nowy obiekt (dość duży teren) wyskoczył ERROR

Dodawać zbyt dużego modelu nie można. Podejrzyj sobie w map edytorze jakiej wielkości i właściwości mają owe obiekty. Plus sprawdź czy dobrze stworzyłeś model według tego poradnika:
http://www.gta-mods.pl/articles/view/id/32
http://www.gta-mods.pl/articles/view/id/33

Cytat:
4. gdy chodzę po tej mapce testowej to jakiś się raz obraz robi jasny raz normalny

Owy program nie jest doskonałym programem więc takowe problemy mogą występować.
Postów: 3 Dołączył: 2009-12-20
#
Witam, to mój pierwszy post. Mam problem z zainstalowaniem basicmapy dołączonej do MC, mianowicie po zastosowaniu się do wszystkich punktów w poradniku i odpaleniu gry, ładuje się ona do około 1/3 paska i staje. Nie wyłącza się, ale nie ładuje się dalej nie odpowiada, a muzyka dalej leci. Co zrobić? Nie mam problemu z dodawaniem własnych modeli i trudniejszymi rzeczami a taka niby banalna czynność mi nie wychodzi.. Proszę o pomoc.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Małe ubdate do tego poradnika w postać filmu pokazującego jakie czynności należy wykonać żeby odpalić GTA SA bez żadnych misji i obiektów.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG