Postów:
6
Dołączył:
2013-06-15
Napisano dnia: 2013-06-15 19:53:46
witam
mam taki problem, otóż dodałem w pewnym miejscu salę gimnastyczną Maddoga, model pomimo posiadania pliku kolizji jest "miękki". Dodam, że zamieniłem kolizję z pliku int_la_3.col - madgymroofs na swoją, ale to nic nie dało. Jakieś propozycje?
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2013-06-15 22:22:35
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-06-16 09:02:39
Jemu nie chodzi o to jak zrobić plik kolizji, tylko pyta dlaczego obiekt który normalnie posiada kolizję w grze (część interioru), to po ustawieniu go na mapie (nie jako interior) tej kolizji już nie ma.
A co do modu EHI to w nim nie ma czegoś takiego, szczególnie w tej wersji, która nie do końca jest dobra :D
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2013-06-16 12:19:55
Spróbuj dodać swoją kolizje do tego samego archiwum img co ten model dff się znajduje ale jako zupełnie nowy plik(nie podmieniaj). Tylko pamiętaj żeby ten plik col miał taką samą nazwę jak ten model. Tamtą oryginalną kolizje nie musisz usuwać.
Postów:
6
Dołączył:
2013-06-15
Napisano dnia: 2013-06-16 13:07:59
problem rozwiązany
wystarczyło
oryginalny plik kolizji wyeksportować do nowego pliku i usunać go z int_la_3.col
\edit
co zrobić, aby pomieszczenie wycięte z interioru było widoczne z zewnątrz?
gdy postawię pokój na mapie, jego ściany zewnętrzne są przeźroczyste.
w tym tutku jest opisane jak zrobić, aby model budynku był widoczny od środka.
klik
"Jednak gdy stworzyliśmy model i nie chce się nam tworzyć wnętrza, możemy
dodać w pliku IDE parametr '2098180' np.:
18631, domek, domek, 299, 2098180
Gdybyśmy tego nie dali nasz model byłby niewidoczny ze środka. :E"
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2013-06-24 17:09:24
Jeżeli nie chcesz zrobić tego w ten sposób jak napisano w tamtym poradniku to będziesz musiał w jakimś programie domodelować zewnętrzne ściany budynku lub sam cały budynek do tego interioru. Możesz też pobawić się w klocki lego i w map edytorze poszukać kawałków, które ukryją te niedociągnięcia.
Postów:
6
Dołączył:
2013-06-15
Napisano dnia: 2013-06-24 21:52:21
tam opisane jest jak zrobić aby budynek był widoczny ze środka, a ja pytam co ja mam zrobić,aby pomieszczenie z interioru było widoczne z zewnątrz. dodanie tej formuły nie skutkuje. szukam prostszej metody niż modelowanie i zakrywanie ścian (leniwy jestem). szukam odpowiedniej formuły do wklejenia do pliku .ide, tak jak jest to opisane w poradniku, sam próbowałem kilka formuł użytych gdzieś w innych plikach.
Postów:
294
Dołączył:
2011-07-27
Napisano dnia: 2013-06-25 13:16:11
Może popatrz tu:
http://www.gtamodding.com/index.php?title=Item_Definition. Są tam opisane wszystkie flagi stosowane w plikach IDE.
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2013-06-25 16:50:03
Trochę to dziwne że ci owa formuła nie działa. Z ciekawości sprawdziłem ten trik na takim budynku dodany jako nowy obiekt i działa ta sztuczka bez problemu. Jesteś pewien że nie pomyliły ci się modele? bo bezwzględu czy model jest nowy czy używany to ten trik powinien działać. Spróbuj jeszcze tą formułe dodać po przez map edytor.
Postów:
6
Dołączył:
2013-06-15
Napisano dnia: 2013-06-25 18:14:43
jednak działa,
było tak
id, model, tekstura, 299, 0, 2098180
a należy bez tego zera wpisywać.
sorki za zamieszanie
//artginPL - dzięki, przydatny link