Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Witam, mam pytanie czy istnieje możliwość powiększenia markera wejściowego (za pomocą jakiegoś opcodu) postawionego w CLEO do takich rozmiarów jakie mają takie markery w plikach .IPL ? Poniżej daję screena na którym widać różnicę:
SCREEN - pierwszy jest postawiony w CLEO, a drugi to oryginalny marker z pliku .IPL
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Owy marker można powiększyć za pomocą 3ds max. Wystarczy go ze skalować i ponownie wyeksportować. Sam model nazywa się "diamond_3.dff" i znajdziesz go w archiwum gta3.img.

http://img849.imageshack.us/img849/4503/diamond3
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Ale mi chodzi o to żeby powiększyć marker postawiony w CLEO do normalnych rozmiarów (bo jest on mniejszy od takiego zwykłego), tzn. takich jak wszystkie markery wejściowe. Nie wiem czy obydwa markery są osobnymi modelami, bo jeżeli nie to jeśli powiększę jeden to i drugi się powiększy i nic mi to nie da. A wiesz może jaki ID ma ten standardowy marker?

I jeszcze mam takie pytanie czy wie ktoś w jaki sposób powstają markery wejściowe do domów z misji złodzieja, bo w plikach .IPL ich nie ma. Podejrzewam że są przypisane do modeli domów, tylko nie wiem w jaki sposób jest to zrobione.
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
To dość ciekawe pytanie, które skłoniło mnie do pogrzebania w EXE. Dowiedziałem się m.in. że tych markerów może być w grze jedynie... pięć, z czego na moim save 100% aktywny jest tylko jeden - w save mam jednak pozostałości po trzech markerach, co oznacza że w 'szczytowym momencie' na zwykłym SCM stworzone są na raz trzy takie markery - co za tym idzie, by skrypt CLEO był 'bezpieczny', nie powinien tworzyć więcej niż dwa markery na raz. Zapisują się one też w save, więc pozostaną w save nawet po usunięciu skryptu CLEO. Na szczęście jednak napisanie kodu ASM + funkcji SCM "nie zapisuj tego markera w save" jest aż za proste.

Co do wielkości markera, zajęło mi to dużo czasu, ale znalazłem sposób. Problem w tym, że przy testach nie udało mi się ustalić, jaką domyślną skalę ma ten marker z SCM, więc będziesz musiał się pobawić ze skalą samemu:
Kod jest skomplikowany, ale wątpię że da się prościej. Jedyne co musisz z niego rozumieć to stała, będąca skalą tych markerów - ustawiłem ją na domyślną skalę enexów z SA, ale nie wiem czy jest odpowiednia.
Dodaj to na sam szczyt skryptu:

Kod:
0A9F: 0@ = current_thread_pointer
000A: 0@ += 0x10
0A8D: 0@ = read_memory 0@ size 4 virtual_protect 0
000E: 0@ -= @ENTRANCE_MARKER_SCALE
0A8E: 1@ = 0@ + 0x1
0A8C: write_memory 1@ size 4 value 2.0 virtual_protect 0    // TU ZNAJDUJE SIĘ SKALA, KTÓRA UZYSKAJA MARKERY

000A: 1@ += 0x8
0A8E: 2@ = 1@ + 0x4
0A8F: 2@ = 0x459350 - 2@
0A8C: write_memory 1@ size 4 value 2@ virtual_protect 0
000A: 1@ += 0xB
0A8E: 2@ = 1@ + 0x4
0A8F: 2@ = 0x72330D - 2@
0A8C: write_memory 1@ size 4 value 2@ virtual_protect 0
000E: 0@ -= 0x72330C
0A8C: write_memory 0x723307 size 1 value 0xE9 virtual_protect 1
0A8C: write_memory 0x723308 size 4 value 0@ virtual_protect 1


A to na sam koniec:

Kod:
:ENTRANCE_MARKER_SCALE
hex
6800000000      // push     fSkala

8D4D10          // lea      ecx, [ebp+RwFrame.modelling]

E800000000      // call     CMatrix::SetScale

8A560C          // mov      dl, [esi+CEntranceMarker.R]

8A4610          // mov      al, [esi+CEntranceMarker.G]

E900000000      // jmp      0072330D

end



Co do mieszkań w misji złodzieja, powiem szczerze że nie wiem. Koordynaty mogą być wbite w EXE, ale na pewno nie są przypisane do modeli domów (chyba że do ID, ale o TAKI idiotyzm R* nie podejrzewam).

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Cytat:
Co do mieszkań w misji złodzieja, powiem szczerze że nie wiem. Koordynaty mogą być wbite w EXE, ale na pewno nie są przypisane do modeli domów (chyba że do ID, ale o TAKI idiotyzm R* nie podejrzewam).

Podejrzewałem że markery z misji złodzieja są przypisane do modeli domów bo kiedy postawiłem pewien dom w nowym miejscu to podczas misji złodzieja marker pojawił się również przed tym domem. I jak to wyjaśnisz? I wg. mnie byłoby to całkiem logiczne, bo przecież wiele domów się powtarza. I wtedy jest mniej roboty bo marker do danego domu ustawiony jest raz, i potem tylko ustawia się dany dom na mapie, a tak to dodatkowo każdy marker trzeba by było przypisywać do nowych współrzędnych.

A co do reszty powyższego postu to muszę to na spokojnie kilka razy przeczytać zanim całkiem zrozumie :)
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Mógł byś podać nazwę lub id tego dom z tym markerem. Jeżeli nie znasz to może być zdjęcie.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Zdjęcie postawionego przeze mnie domu: SCREEN
ID: 3605
Nazwa modelu: bevman3_LAW2

Ale podejrzewam że z wieloma modelami domów jest podobnie.
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Te markery to są tak zwane eneksy i znajdują się one zazwyczaj w plikach ipl w sekcji
Kod:
enex
end

W eneksach nie ma nazw budynków przy, których one stoją i pewnie dlatego nie znalazłeś tego rodzaju markerów w plikach ipl. Przykładowo masz w pliku ipl podany taki kod


Cytat:
enex
1259.39, -785.332, 91.042, 0, 1, 3, 8, 1255.89, -785.332, 91.042, 127, 0, 4, "MADDOGS", 0, 2, 0, 24
end

1259.39, -785.332, 91.042 - oznacza wejście do budynku z zewnątrz
1255.89, -785.332, 91.042 - to jest też wejście do budynku ale tym umieszczonym w interiorze, np. do pierwszego domu cj.
"MADDOGS" - jak się nie mylę tu trzeba podać nazwę interioru do którego ma prowadzić eneks.
0, 24 Godzina od której do której ma być aktywne wejście(widoczny ma być żółty marker).
127 Jak postać zespawnóje się w budynku to ona zazwyczaj jest obrócona tyłem do drzwi. Tym parametrem możesz to zmienić. Obrót należy podawać w stopniach.
Niestety reszty paramentów nie udało mi się rozszyfrować do czego one służą.

Jeżeli chcesz zlokalizować, do którego budynku jest przypisany dany eneks musiałbyś zaimportować sobie mapę do np. 3ds max. Po plikach ipl ciężko się wyznać który eneks jest przypisany, do którego budynku. Co do pozycjonowania enksów(ustawiani ich w jakimś miejscu) to najlepiej jest to robić w 3ds max chociaż jak ja to robiłem to nie zawsze chciało to działać jak powinno.
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Markety wejść do domów to nie są zwykłe enexy.

Po dwuminutowym przeszpiegu po EXE zdaje się, że te enexy znajdują się... na modelach, w sekcji 2dfx, typ 6.

Edit:
gtamodding.com i przejrzenie modelu to potwierdza - to są enexy, ale zamiast w IPL definiowane są w środku DFF. Ciekawa technika.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Silent napisał(a):
gtamodding.com i przejrzenie modelu to potwierdza - to są enexy, ale zamiast w IPL definiowane są w środku DFF. Ciekawa technika.

Mógł byś podać linka do tematu w którym to widziałeś?
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
SabaruPL, to że nie ma markerów z misji złodzieja w plikach ipl wiedziałem na pewno, bo prześledziłem każdy plik i rozszyfrowałem każdy marker jest ich w sumie 376 w grze, a ograniczenie jest do 400.
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
olopl100 napisał(a):
Mógł byś podać linka do tematu w którym to widziałeś?


http://www.gtamodding.com/index.php?title=2DFX_(RW_Section)

artginPL napisał(a):
SabaruPL, to że nie ma markerów z misji złodzieja w plikach ipl wiedziałem na pewno, bo prześledziłem każdy plik i rozszyfrowałem każdy marker jest ich w sumie 376 w grze, a ograniczenie jest do 400.


376 bez markerów domów? Jeśli tak, to dziwne.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Przyjrzałem się temu wczoraj bliżej i faktycznie te eneksy to nie są markery, które są wykorzystywane w misji złodzieja ale je się stosuje do zwykłych budynków.
Postów: 294 Dołączył: 2011-07-27
#
Silent napisał(a):
376 bez markerów domów? Jeśli tak, to dziwne.


Bez markerów domów z misji złodzieja, pozostałe są np. kryjówki, sklepy, ammunation, posterunki policji, itd. są w ipl. Jest tam też dużo markerów niedostępnych normalnie, np. wewnątrz kilku interiorów widocznych w misjach, ale markery te nie mają swojego odpowiednika wejściowego, i jeśli staniemy na taki marker w danym interiorze to on z powrotem przeniesie nas do tego interioru. Ale tych z misji złodzieja nie ma w ipl. 376 wydaje się dużo, ale tak rzeczywiście jest, co ciekawe wnętrze ma przypisany jeden marker, a wejście do niego może bez problemu odbywać się z kilku markerów.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG