Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Automatyczne Modelowanie drogi w 3ds max


Potrzebne programy

# 3ds max 9(może być inna wersja)
# skrypt do modelowanie drogi
# jakaś tekstura drogi i chodnika
# podstawy znajomości 3ds max


W 3ds max stwórz linie np. coś takiego jak na poniższym obrazku

http://imageshack.us/a/img850/466/przyklad1


W zasadzie można by było już przystąpić do stworzenia drogi ale wyżej wymieniony skrypt posiada możliwość automatycznego nakładania tekstury na model podczas jej generowania. Dlatego kolejną czynnością, którą należy wykonać jest dodanie tekstury.

Żeby skrypt mógł o teksturować model w maxie musisz wykonać następujące kroki. W 3ds max otwórz „material editor”(klawisz „M”). Następnie wybierz kolejno opcje „Standard”> „Multi/Sub_Object”>”Discard old material”

http://imageshack.us/a/img600/4295/przyklad2


Gdy to zrobisz w edytorze materiałów powinno się pojawić takich 10 belek na tekstury. W tym wypadku są potrzebne dwie(tekstura drogi i chodnika) więc ustaw żeby zostały dwa miejsca. Służy do tego opcja „Set Number” w „material editor”

http://imageshack.us/a/img834/2127/przyklad3


Następnie załaduj teksturę drogi i chodnika do tych belek. Żeby załadować tekstury wystarczy złapać za jakąś i przeciągnąć do owych belek.

http://imageshack.us/a/img839/6896/przyklad4


Z przygotowaniem tekstury to tyle i można zamknąć okno „material editor”. Teraz można zacząć generować drogę.

Żeby to zrobić najpierw należy uruchomić wcześniej wymieniony skrypt. W tym celu z menu 3ds max wybierz „Max Scrypt”>”Run Script” i odnajdź skrypt o nazwie „road_gta”. Gdy skrypt się uruchomi z okna wybierz „pick material”

http://imageshack.us/a/img571/2319/przyklad5


W kolejnym oknie wybierz następujące opcje zaznaczone na obrazku

http://imageshack.us/a/img442/7181/przyklad6


i kliknij na ok. W kolejnym wygenerowanym oknie zaznacz „Instance” i wciśnij „OK”. Tym sposobem wcześniej przygotowana tekstura została dodana do skryptu. Teraz weź i zaznacz wcześniej stworzoną linie. W programie do generowania drogi wciśnij przycisk o nazwie „Create Road”

http://imageshack.us/a/img194/1979/przyklad7

Tym sposobem skrypt stworzył drogę, którą można od razu dodać do gry. Modelu drogi nie trzeba skalować ponieważ owy skrypt jest tak ustawiony że tworzy ją takiej samej wielkości jak są inne drogi w grze. Po niżej przykład stworzonej drogi przez ten skrypt

http://imageshack.us/a/img204/9918/obrazke8


Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
Super tutek, gratulacje :)
Postów: 552 Dołączył: 2009-11-29
#
rewelacja, a ja sie jak debil męczyłem po kawałku

___________________
https://www.youtube.com/playlist?list=PLnyepX_nM3diMjoil8NbARyMbgn4wMvOb

https://www.paysafecard.com/pl-pl/lp-produkte/mgm/?partnerProgramId=4597a36f-1a4b-4a98-ac47-c8c8e54bccc1

https://www.g2a.com/r/user-5615b5b5a48c5

Wymyśliłem sobie na to sposób, będę udawał głucho niemego.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG