Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Tworzenie archiwum TXD za pomocą programu G_TXD

G_TXD jest programem dzięki, któremu łatwiej możemy tworzyć pliki w formacie „txd” niż w programie „Txd Workshop” i jest on o wiele bardziej intuicyjny.

http://img11.imageshack.us/img11/6093/gtxd1

Żeby móc dodawać tekstury do pliku txd w programie G_TXD najpierw należy go stworzyć. W tym celu z menu wybierz „File”>”New”.
http://img138.imageshack.us/img138/9859/gtxd2

W okienku tworzenia nowego pliku „TXD” wpisz dowolną nazwę np. „plik_testowy” i kliknij na zapisz.

http://img806.imageshack.us/img806/2504/gtxd3

W tym momencie program zapyta się jaki format tekstur zapisu ma wybrać . Więc jeżeli tekstury mają być przeznaczone dla GTA San Andreas to wybierasz format gta sa.

http://img196.imageshack.us/img196/8793/gtxd7

Tym sposobem plik został stworzony w wybranym wcześniej folderze.

Żeby dodać tekstury do stworzonego archiwum "txd" z menu wybierz „Commands”>”Add”

http://img607.imageshack.us/img607/9931/gtxd4

W wygenerowanym oknie przez program możesz dodawać dowolne tekstury. Żeby je dodać wystarczy otworzyć folder z teksturami i przeciągnąć je do owego okna.

http://img193.imageshack.us/img193/6660/gtxd5

Jeżeli dodałeś tekstury, które chciałeś dodać do pliku „txd” kliknij na przycisk o nazwie „Add”. Tym sposobem tekstury zostały załadowane do wczesnej stworzonego archiwum o nazwie „plik_testowy.txd”. No i w zasadzie pracy z programem to tyle. Teraz wystarczy zapisać zmiany. Żeby to zrobić z menu wybierz „File”>„Save”.

http://img256.imageshack.us/img256/7547/gtxd6


Porady:
#jak ktoś wcześniej bawił się programem o nazwie „Txd Workshop” przy nim ręcznie należało dodawać nazwy tekstur przy ich dodawaniu. „G_TXD” potrafi je przypisać automatycznie podczas przeciągania tekstur z folderu do wcześniej wspomnianego okna.
#program ma możliwość automatycznego ustawiania tekstur alpha. Więc jeżeli główna tekstura ma nazwę „okno_01”, to tekstura alpha powinna mieć nazwę „okno_01a” i dodając taką teksturę wystarczy przeciągnąć tą normalną teksturę, a tekstura alpha zostanie dopisana automatycznie.
#w programie „Txd Workshop” należało ustawić ręcznie odpowiednią kompresje tekstur. Ten program potrafi to zrobić automatycznie i nic nie trzeba w nim zmieniać.
#jak wiadomo przy większej ilości tekstur przeciąganie z każdej osobna mogło by być czasochłonne nawet w tym programie. Dzięki temu programowi można to zrobić za jednym zamachem. Wystarczy zaznaczyć wszystkie tekstury(poza teksturami alpha) i przeciągnąć je do wspomnianego wcześniej okna.
Postów: 245 Dołączył: 2011-03-21
#
Program i poradnik bardzo przydatny ;] nie trzeba się już męczyć w TXD Workshop ;)
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
Txdworkshop coś szwankuje mi więc testne. Tutek 10/10 :)
Ps: W Txdworkshop otwieramy plik txd i przesuwamy tekstury na niego, sam da nazwe i białą alphe :D

Edit:
Zrobiłem spolszczenie:
http://gtasamodsy.site50.net/viewtopic.php?f=7&t=14
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
białą alphe

w przypadku takiej tekstury to owszem, ale np. jak chcesz stworzyć pół przezroczystą teksturą to już musisz to ręcznie dodawać. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG