Napisano dnia: 2012-02-15 17:42:42
Tworzenie archiwum TXD za pomocą programu G_TXD
G_TXD jest programem dzięki, któremu łatwiej możemy tworzyć pliki w formacie „txd” niż w programie „Txd Workshop” i jest on o wiele bardziej intuicyjny.
Żeby móc dodawać tekstury do pliku txd w programie G_TXD najpierw należy go stworzyć. W tym celu z menu wybierz „File”>”New”.
W okienku tworzenia nowego pliku „TXD” wpisz dowolną nazwę np. „plik_testowy” i kliknij na zapisz.
W tym momencie program zapyta się jaki format tekstur zapisu ma wybrać . Więc jeżeli tekstury mają być przeznaczone dla GTA San Andreas to wybierasz format gta sa.
Tym sposobem plik został stworzony w wybranym wcześniej folderze.
Żeby dodać tekstury do stworzonego archiwum "txd" z menu wybierz „Commands”>”Add”
W wygenerowanym oknie przez program możesz dodawać dowolne tekstury. Żeby je dodać wystarczy otworzyć folder z teksturami i przeciągnąć je do owego okna.
Jeżeli dodałeś tekstury, które chciałeś dodać do pliku „txd” kliknij na przycisk o nazwie „Add”. Tym sposobem tekstury zostały załadowane do wczesnej stworzonego archiwum o nazwie „plik_testowy.txd”. No i w zasadzie pracy z programem to tyle. Teraz wystarczy zapisać zmiany. Żeby to zrobić z menu wybierz „File”>„Save”.
Porady:
#jak ktoś wcześniej bawił się programem o nazwie „Txd Workshop” przy nim ręcznie należało dodawać nazwy tekstur przy ich dodawaniu. „G_TXD” potrafi je przypisać automatycznie podczas przeciągania tekstur z folderu do wcześniej wspomnianego okna.
#program ma możliwość automatycznego ustawiania tekstur alpha. Więc jeżeli główna tekstura ma nazwę „okno_01”, to tekstura alpha powinna mieć nazwę „okno_01a” i dodając taką teksturę wystarczy przeciągnąć tą normalną teksturę, a tekstura alpha zostanie dopisana automatycznie.
#w programie „Txd Workshop” należało ustawić ręcznie odpowiednią kompresje tekstur. Ten program potrafi to zrobić automatycznie i nic nie trzeba w nim zmieniać.
#jak wiadomo przy większej ilości tekstur przeciąganie z każdej osobna mogło by być czasochłonne nawet w tym programie. Dzięki temu programowi można to zrobić za jednym zamachem. Wystarczy zaznaczyć wszystkie tekstury(poza teksturami alpha) i przeciągnąć je do wspomnianego wcześniej okna.