Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2009-06-11 14:19:16
Stworzyłem sobie pewien obiekt do gta sa. Niby wszystko w porządku, jednak po dodaniu do gry w obiekcie jest nie widzialna ściana i nie bardzo wiem jak to naprawić. Czy może ktoś wie co jest nie tak?:
http://hotfile.com/dl/6135352/5094d8d/a1_-_garaz.rar.html
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2009-06-11 14:33:15
otwórz plik .col w programie którym go robiłeś lub w CollEditor2 i zmodyfikuj (usuń ta ścianę)
lub wrzuć na inny hosting to ci zmodyfikuję (np. www.speedshare.us )
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2009-06-11 15:02:13
W tym rzecz że w żadnym innym programie tej ściany nie widać. Ona jest tylko w grze i nie wiem czemu tak jest.
http://www.speedshare.us/down.php?file=14145
Postów:
74
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2009-06-11 16:32:13
Jeżeli robiłeś ten garaż w 3D Studio Max`ie to upewnij się, że obiekt stoi dokładnie w środkowym punkcie. Wszystkie współrzędne mają wynosić 0,00.
___________________
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2009-06-11 16:43:44
Tak mam wyzerowane. W sumie to robiłem w programie "Google SketchUp 7" i potem mała obróbka w maxie i dodałem to do gry. Zresztą jak w 3dsmax robię obiekty to też mam takie cienkie niewidzialne ściany.
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2009-06-11 16:59:20
model trochę skopany, chodzi o dzielenie podłogi, zanim wyexportujesz do .dff podziel ręcznie podłogę
niepokoi mnie też to że po wrzuceniu do 3Ds Max'a model jest kolorowy (powinien być biały z tego co się orientuję)
usuń też nie oteksturowaną podłogę (od spodu)
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2009-06-11 17:06:17
Cytat:
hodzi o dzielenie podłogi, zanim wyexportujesz do .dff podziel ręcznie podłogę
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym dzieleniem podłogi ręcznie. Mógłbyś albo mógł by ktoś wyjaśnić jaśniej o co z tym chodzi?
//edit
Pokusiłem się o zrobienie filmiku jak to wygląda.
http://www.youtube.com/watch?v=wSnS5ceqrGU
Postów:
179
Dołączył:
2009-04-14
Napisano dnia: 2009-06-11 19:02:56
chodzi o to że podłoga to 1 prostokąt, 1 płaszczyzna (jak wybierasz zaznaczenie) i gdy używasz DFF IO to ona jest dzielona na trójkąty (takie są wymogi SA) podziel tą podłogę na kilka płaszczyzn lub wykonaj od nowa ponieważ spójrz na połączenie podłogi ze słupem (oczywiście masz model w 3D Max'ie lub Google S... bez konwertacji do .dff), najlepiej usuń podłogę w garażu i stwórz nową jako nowy Plane w tam 4 lub więcej częściach ale nie łącz ani nie modyfikuj podłogi do kształtu ścian, kolumn czy krawężników, po prostu wstaw ją (podłogę) minimalnie w ściany tak by wyglądała normalnie (bo przecież nikt nie będzie wchodził w ściany i patrzał jak to jest zrobione). Możesz to zrobić tylko by stworzyć plik .col bo .dff wygląda OK
choć taj jak mówię, coś z tym modelem jest nie tak