Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-27 19:07:41
W moim skrypcie mam coś takiego:
Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP
0247: request_model #PONY // TEC9
0247: request_model 223
038B: load_requested_models
04BB: select_interior 0
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 0
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at 2473.4268 -1658.947 13.3438
0173: set_actor $PLAYER_ACTOR Z_angle_to 90.0
009A: 0@ = create_actor_pedtype 20 model 223 at 2496.8665 -1643.7655 13.7826
00A5: 1@ = create_car #PONY at 2460.2034 -1658.9749 13.3047
0175: set_car 1@ z_angle_to 90.0
0229: set_car 1@ color_to 2 1
072A: put_actor 0@ into_car 1@ driverseat
07C0: load_path 900
while 87C1: not path 900 available
wait 0
end
0A93: end_custom_thread
Oprócz tego nagrałem według poradnika na stronie tą ścieżkę rrr. Przynajmniej tak mi się wydaje że się nagrała i wrzuciłem ją do archiwum o nazwie carrec.img. Jednak samochód nie chce ruszyć. Ktoś wie co jest nie tak?
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-27 20:58:08
Nie przypisałeś pojazdu do ścieżki, tylko ją załadowałeś. Po pętli
while dodaj:
Kod:
05EB: assign_car
1@ to_path 900
___________________
Administrator
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-27 22:01:14
dodałem to ale mimo to pojazd dalej nie chce ruszyć. Ma coś takiego w kodzie
Kod:
{$CLEO .cs}
0000: NOP
0247: request_model #PONY // TEC9
0247: request_model 223
038B: load_requested_models
04BB: select_interior 0
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 0
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at 2473.4268 -1658.947 13.3438
0173: set_actor $PLAYER_ACTOR Z_angle_to 90.0
009A: 0@ = create_actor_pedtype 20 model 223 at 2496.8665 -1643.7655 13.7826
00A5: 1@ = create_car #PONY at 2460.2034 -1658.9749 13.3047
0175: set_car 1@ z_angle_to 90.0
0229: set_car 1@ color_to 2 1
072A: put_actor 0@ into_car 1@ driverseat
07C0: load_path 900
while 87C1: not path 900 available
wait 0
end
05EB: assign_car 1@ to_path 900
0A93: end_custom_thread
a
tutaj plik rrr stworzony za pomocą tego skryptu. A cała akcja polega na tym że aktor samochodem ma przejechać z pod domu CJ do jakiegoś tam punktu.
//edit
w poradniku nie ma o tym wspomniane, ale ten opcod
Kod:
06FD: set_car 0@ speed_on_path_to 2.0
nie tylko powoduje że pojazd jedzie szybciej ale i wprawia ten pojazd w ruch. Dopiero w oryginalnym main podpatrzyłem jak to zostało zrobione.
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-27 22:16:03
Nie trzeba tego stosować, żeby wprawić pojazd w ruch. Być może był u Ciebie problem z odczytaniem ścieżki (np. otwarte archiwum IMG, czy złe uprawnienia).
___________________
Administrator
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-27 22:35:52
Masz racje, a to że mi zadziałało w tym momencie jak dodałem tego opcoda to był przypadek. Po za tym ta sprawa z tymi plikami rrr to bardzo świetna sprawa. Z tego co zauważałem to nie tylko nagrywa ruch samochodu z punktu a do b ale wszystkie ruchy jakie wykonuje się samochodem czyli np. jak się jedzie na dwóch kołach to potem to jest odtwarzane w grze dokładnie w takim samym układzie.
Postów:
536
Dołączył:
2011-04-12
Napisano dnia: 2011-11-29 17:59:28
Nie chce zakładać nowego tematu, bo odp będzie krótka. Czy rrr można użyć też dla pedów?
___________________
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2011-11-29 18:02:41
Nie.
___________________
Moderator
Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-11-30 21:35:39
Czy działa to na niestandardowych mapach?
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-11-30 21:45:01
Tak, ścieżki RRR to zbiór konkretnych współrzędnych, więc są niezależne od otoczenia i wbudowanych ścieżek.
___________________
Administrator