Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
Jak sprawdzić w jakim kierunku porusza się gracz samochodem?
Chcę sprawdzać czy gracz porusza się np do danego punktu jeśli nie to wyświetlać tekst "zły kierunek" lub "zawróć"
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Najlepiej chyba sprawdzić obrót pojazdu opcodem 0174.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
ale czy jeśli zrobię pętle

Kod:
1@ = 280

:petla
wait 0
if
0174: 1@ = car $HJ_PLAYER_CAR Z_angle
jf @petla
//dalszy kod


to wtedy musiałbym samochód mieć dokładnie obrócony o 280 stopni co do milimetra ;p
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie ma lekko, musisz zastosować trochę matmy.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Najpierw sprawdź, w której ćwiartce układu współrzędnych znajduje się gracz. Jako punkt początkowy przyjmij współrzędne celu.

Jak już będziesz miał ćwiartkę, to sprawdź rotację samochodu.

I ćwiartka - 0.0 < x < 90.0
II ćwiartka - 270.0 < x < 360.0
III ćwiartka - 180.0 < x < 270.0
IV ćwiartka - 90.0 < x < 180.0

___________________
Administrator
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
za bardzo nie rozumiem można jaśniej?
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie można jaśniej za bardzo. Tu wchodzi w grę matematyka, a nie umiejętności skryptowania.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
współrzędne punktu -6.0598 339.7776 to będzie raczej druga ćwiartka tak?

Kod:
03C0: 0@ = actor $PLAYER_ACTOR car
0174: 1@ = car 0@ Z_angle
:petla
wait 0
if and
1@ > 270
360 > 1@
jf @petla
//dalszy kod


dobrze tak będzie??

Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Twój punkt celu (-6.0598 339.7776) ma być punktem 0,0 twojego "wirtualnego" układu. Względem tego punktu określasz dopiero, w której gracz jest ćwiartce. Musisz na bieżąco sprawdzać pozycję gracza, bo jeśli z południowego wschodu przesunie się na północny wschód, to przeniesie się z IV ćwiartki do I ćwiartki.

___________________
Administrator
Postów: 51 Dołączył: 2011-07-28
#
a co jeśli chcę sprawdzić czy gracz w danym miejscu nie jedzie pod prąd? tylko w jednym miejscu nie na całej mapie
Postów: 552 Dołączył: 2009-11-29
#
To ja sie biedny mordowalem z obliczeniami fizyki a tu o matme chodzilo
Nie ten temat ale nawiazujacy do mojego
Dzieki Silent

___________________
https://www.youtube.com/playlist?list=PLnyepX_nM3diMjoil8NbARyMbgn4wMvOb

https://www.paysafecard.com/pl-pl/lp-produkte/mgm/?partnerProgramId=4597a36f-1a4b-4a98-ac47-c8c8e54bccc1

https://www.g2a.com/r/user-5615b5b5a48c5

Wymyśliłem sobie na to sposób, będę udawał głucho niemego.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG