Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-08-19 10:57:42
Jak sprawdzić w jakim kierunku porusza się gracz samochodem?
Chcę sprawdzać czy gracz porusza się np do danego punktu jeśli nie to wyświetlać tekst "zły kierunek" lub "zawróć"
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2011-08-19 12:21:46
Najlepiej chyba sprawdzić obrót pojazdu opcodem
0174.
___________________
Moderator
Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-08-19 13:28:39
ale czy jeśli zrobię pętle
Kod:
1@ = 280
:petla
wait 0
if
0174: 1@ = car $HJ_PLAYER_CAR Z_angle
jf @petla
//dalszy kod
to wtedy musiałbym samochód mieć dokładnie obrócony o 280 stopni co do milimetra ;p
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2011-08-19 14:02:46
Nie ma lekko, musisz zastosować trochę matmy.
___________________
Moderator
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-08-19 15:18:40
Najpierw sprawdź, w której
ćwiartce układu współrzędnych znajduje się gracz. Jako punkt początkowy przyjmij współrzędne celu.
Jak już będziesz miał ćwiartkę, to sprawdź rotację samochodu.
I ćwiartka - 0.0 < x < 90.0
II ćwiartka - 270.0 < x < 360.0
III ćwiartka - 180.0 < x < 270.0
IV ćwiartka - 90.0 < x < 180.0
___________________
Administrator
Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-08-19 21:14:49
za bardzo nie rozumiem można jaśniej?
Postów:
628
Dołączył:
2009-01-22
Napisano dnia: 2011-08-19 23:17:12
Nie można jaśniej za bardzo. Tu wchodzi w grę matematyka, a nie umiejętności skryptowania.
___________________
Moderator
Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-08-20 08:58:30
współrzędne punktu -6.0598 339.7776 to będzie raczej druga ćwiartka tak?
Kod:
03C0: 0@ = actor $PLAYER_ACTOR car
0174: 1@ = car 0@ Z_angle
:petla
wait 0
if and
1@ > 270
360 > 1@
jf @petla
//dalszy kod
dobrze tak będzie??
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2011-08-20 10:09:37
Twój punkt celu (-6.0598 339.7776) ma być punktem 0,0 twojego "wirtualnego" układu. Względem tego punktu określasz dopiero, w której gracz jest ćwiartce. Musisz na bieżąco sprawdzać pozycję gracza, bo jeśli z południowego wschodu przesunie się na północny wschód, to przeniesie się z IV ćwiartki do I ćwiartki.
___________________
Administrator
Postów:
51
Dołączył:
2011-07-28
Napisano dnia: 2011-08-21 08:29:57
a co jeśli chcę sprawdzić czy gracz w danym miejscu nie jedzie pod prąd? tylko w jednym miejscu nie na całej mapie
Postów:
552
Dołączył:
2009-11-29
Napisano dnia: 2011-08-24 17:20:37
To ja sie biedny mordowalem z obliczeniami fizyki a tu o matme chodzilo
Nie ten temat ale nawiazujacy do mojego
Dzieki Silent
___________________
https://www.youtube.com/playlist?list=PLnyepX_nM3diMjoil8NbARyMbgn4wMvOb
https://www.paysafecard.com/pl-pl/lp-produkte/mgm/?partnerProgramId=4597a36f-1a4b-4a98-ac47-c8c8e54bccc1
https://www.g2a.com/r/user-5615b5b5a48c5
Wymyśliłem sobie na to sposób, będę udawał głucho niemego.