Napisano dnia: 2011-01-12 21:33:12
Witam. Przedstawię dziś Wam, jak napisać prostego text drawa. Zacznijmy najpierw od tego, co to jest text draw. A więc, aby Was nie oszukac, powiem krótko i konkretnie. Jest to tekst, który wyświetli się nam na ekranie w odpowiednim miejscu.
Zaczynamy:
Najpierw, jeśli nie posiadaliśmy, należy pobrać coś ala "include" dzięki któremu będziemy mogli tworzyć napisy. Jest to "GXTHook", link na samym dole poradnika. Plik "GxtHook.cleo" i folder "CLEO_TEXT" wrzucamy do folderu CLEO znajdującego się w folderze z grą. W folderze CLEO_TEXT znajduje się plik "example.fxt" - w takich zbiorach będziemy umieszczać tekst. Następnie tworzymy nowy projekt .cs w którym dajemy tradycyjny nagłówek bez którego NIC nie zadziała:
W następnej lini podajemy:
W kolejnej, lub dwie (dla estetyki) linijki niżej podajemy:
Teraz przechodzimy do naszego text drawa. Podam Wam program dzięki któremu możemy pobrać pozycję tekstu na ekranie (program tworzy text drawa do PAWN lecz koordy X i Y są identyczne w CLEO dzięki czemu możemy korzystać z tej aplikacji). Jest to "Machs TextDrawCreator" (link na dole).
Tekst umieszczamy tekst:
Zamiast "7" podajemy naszą współrzędną "X" a zamiast "336.0" - współrzedną "Y".
"NAZWA" - jest to zbiór w którym znajduje się nasz tekst.
Tekst w pliku ".fxt" podajemy w kolejności:
ZBIÓR Nasz tekst który się wyświetli.
Pomocnym programem do tworzenia plików .fxt jest "FXT Editor, który także umieszczam poniżej.
FXT Editor:
http://w502.wrzuta.pl/sr/f/6TdMNobiD0k/fxteditor
Match TextDraw Creator:
http://w502.wrzuta.pl/sr/f/3oRtKQF6uE8/machs_textdrawcreator
GxtHook:
http://w502.wrzuta.pl/sr/f/9GdSxp2KiVG/gxthook
Wszelkie prawa zastrzeżone!! Poradnik napisany dla stron: http://modsy.pl,http://gtasapawnicleo.ugu.pl,http://gta-mods.pl
Masz jakiś problem z poradnikiem? Pisz w tym temacie.
Poradnik napisany przez Dadasa96
PS. Jak coś, pisałem go od razu po nauczeniu się tego :p Niektórych może to wkur**a jak ktoś daje poradniki do rzeczy które sa łatwe, ale początkujący mają z tym problemy ( np. ja jakieś dwa dni temu). Proszę o oceny
Zaczynamy:
Najpierw, jeśli nie posiadaliśmy, należy pobrać coś ala "include" dzięki któremu będziemy mogli tworzyć napisy. Jest to "GXTHook", link na samym dole poradnika. Plik "GxtHook.cleo" i folder "CLEO_TEXT" wrzucamy do folderu CLEO znajdującego się w folderze z grą. W folderze CLEO_TEXT znajduje się plik "example.fxt" - w takich zbiorach będziemy umieszczać tekst. Następnie tworzymy nowy projekt .cs w którym dajemy tradycyjny nagłówek bez którego NIC nie zadziała:
Kod:
{$CLEO .cs}
W następnej lini podajemy:
Kod:
0000: NOP
W kolejnej, lub dwie (dla estetyki) linijki niżej podajemy:
Kod:
054C: use_GXT_table "nazwa"
Teraz przechodzimy do naszego text drawa. Podam Wam program dzięki któremu możemy pobrać pozycję tekstu na ekranie (program tworzy text drawa do PAWN lecz koordy X i Y są identyczne w CLEO dzięki czemu możemy korzystać z tej aplikacji). Jest to "Machs TextDrawCreator" (link na dole).
Tekst umieszczamy tekst:
Kod:
033E: set_draw_text_position 7 336.0 GXT 'NAZWA'
Zamiast "7" podajemy naszą współrzędną "X" a zamiast "336.0" - współrzedną "Y".
"NAZWA" - jest to zbiór w którym znajduje się nasz tekst.
Tekst w pliku ".fxt" podajemy w kolejności:
ZBIÓR Nasz tekst który się wyświetli.
Pomocnym programem do tworzenia plików .fxt jest "FXT Editor, który także umieszczam poniżej.
FXT Editor:
http://w502.wrzuta.pl/sr/f/6TdMNobiD0k/fxteditor
Match TextDraw Creator:
http://w502.wrzuta.pl/sr/f/3oRtKQF6uE8/machs_textdrawcreator
GxtHook:
http://w502.wrzuta.pl/sr/f/9GdSxp2KiVG/gxthook
Wszelkie prawa zastrzeżone!! Poradnik napisany dla stron: http://modsy.pl,http://gtasapawnicleo.ugu.pl,http://gta-mods.pl
Masz jakiś problem z poradnikiem? Pisz w tym temacie.
Poradnik napisany przez Dadasa96
PS. Jak coś, pisałem go od razu po nauczeniu się tego :p Niektórych może to wkur**a jak ktoś daje poradniki do rzeczy które sa łatwe, ale początkujący mają z tym problemy ( np. ja jakieś dwa dni temu). Proszę o oceny