Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 109 Dołączył: 2009-04-25
#
Witam. Przedstawię dziś Wam, jak napisać prostego text drawa. Zacznijmy najpierw od tego, co to jest text draw. A więc, aby Was nie oszukac, powiem krótko i konkretnie. Jest to tekst, który wyświetli się nam na ekranie w odpowiednim miejscu.
Zaczynamy:
Najpierw, jeśli nie posiadaliśmy, należy pobrać coś ala "include" dzięki któremu będziemy mogli tworzyć napisy. Jest to "GXTHook", link na samym dole poradnika. Plik "GxtHook.cleo" i folder "CLEO_TEXT" wrzucamy do folderu CLEO znajdującego się w folderze z grą. W folderze CLEO_TEXT znajduje się plik "example.fxt" - w takich zbiorach będziemy umieszczać tekst. Następnie tworzymy nowy projekt .cs w którym dajemy tradycyjny nagłówek bez którego NIC nie zadziała:

Kod:
{$CLEO .cs}

W następnej lini podajemy:
Kod:
0000: NOP 

W kolejnej, lub dwie (dla estetyki) linijki niżej podajemy:
Kod:
054C: use_GXT_table "nazwa"

Teraz przechodzimy do naszego text drawa. Podam Wam program dzięki któremu możemy pobrać pozycję tekstu na ekranie (program tworzy text drawa do PAWN lecz koordy X i Y są identyczne w CLEO dzięki czemu możemy korzystać z tej aplikacji). Jest to "Machs TextDrawCreator" (link na dole).
Tekst umieszczamy tekst:
Kod:
033E: set_draw_text_position 7 336.0 GXT 'NAZWA'

Zamiast "7" podajemy naszą współrzędną "X" a zamiast "336.0" - współrzedną "Y".
"NAZWA" - jest to zbiór w którym znajduje się nasz tekst.
Tekst w pliku ".fxt" podajemy w kolejności:

ZBIÓR Nasz tekst który się wyświetli.
Pomocnym programem do tworzenia plików .fxt jest "FXT Editor, który także umieszczam poniżej.

FXT Editor:
http://w502.wrzuta.pl/sr/f/6TdMNobiD0k/fxteditor
Match TextDraw Creator:
http://w502.wrzuta.pl/sr/f/3oRtKQF6uE8/machs_textdrawcreator
GxtHook:
http://w502.wrzuta.pl/sr/f/9GdSxp2KiVG/gxthook


Wszelkie prawa zastrzeżone!! Poradnik napisany dla stron: http://modsy.pl,http://gtasapawnicleo.ugu.pl,http://gta-mods.pl

Masz jakiś problem z poradnikiem? Pisz w tym temacie.
Poradnik napisany przez Dadasa96

PS. Jak coś, pisałem go od razu po nauczeniu się tego :p Niektórych może to wkur**a jak ktoś daje poradniki do rzeczy które sa łatwe, ale początkujący mają z tym problemy ( np. ja jakieś dwa dni temu). Proszę o oceny
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Zbyt przydatne to nie jest, poza tym przedstawia trochę niepoprawną metodę text drawów. One powinny być wyświetlane w pętli, co klatka, a ich wyświetlanie powinno być poprzedzone (wystarczy raz odpalić ten opcode, ale ja osobiście zwykle mam go w pętli, tuż przed opcodem wyświetlania tekstury/text drawu) opcodem 03F0.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 109 Dołączył: 2009-04-25
#
No tak, opcod
Kod:

03F0: enable_text_draw 1

Niby jest potrzebny, ale bez tego tekst nadal się wyświetla. Poza tym, zawsze jak używam tego textdrawa to nigdy nie miałem sytuacji, że nie działa.
A takie pytanko, czy jest możliwość otworzenia TYLKO I WYŁĄCZNIE jednego pliku ".fxt"? Aby nazwy zbiorów tekstu nie kolidowały ze sobą, np. w jednej modyfikacji jest nazwa zbioru o nazwie TEXT_1 a w pliku który stworzyłem sam, w którym posiadam nazwę zbioru TEXT_1 (mowa o plikach .fxt).
Pozdrawiam
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Nie, nie ma takiej możliwości. Wszystkie pliki FXT są od razu ładowane.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
O tym wiedziałem ale za program dzięki. Bardzo się przydał.
Kod:
054C: use_GXT_table "nazwa"
Postów: 25 Dołączył: 2010-09-11
#
dzięki za tud - akurat potrzebowałem :}

___________________
http://img210.imageshack.us/img210/9568/els
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG