Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 2 Dołączył: 2010-12-28
#
Witam,
Jestem nowy na forum, ale w gta bawię się od dawna. GTA IV rozgrzebuje z każdej strony podmieniam pliki, zmieniam tą grę na własne upodobanie. Interesuję się ogolnie grafiką modelowaniem w 3d.

Problem jaki mnie do Was sprowadza to model 3d. Stworzyłem model 3D Peugeot 407sw(upodobanie)w 3d max studio 2010.Program którego używam do konvertacji .3ds na .wft to zmodeler 2.2.4(służy on również do modelowania). Wiadomo przecież, ze w GTA IV mozna jeździć samochodami bez textur więc narazie textury odstawiam na bok.
Czyli głównym moim problemem jest tzn. wycinanie elementów i nadawanie im nie jakich funkcji m.in chassis.(światła,otwieranie drzwi,silnik i te pierdoły). Nadałem im te oto funkcje (jesli mozna to tak nazwać) podmieniłem zapomocą sparkaIV i gitara, odpala się i wyskakuje błą z prośbą o reinstalke gry. Ja jak zawsze mam kochany backup(zapas) i z niego korzystam. No ale nie bym był sobą gdybym sam z tym nie powalczył. Szukałem róznych technik, zeby to ogarnąć i żeby to chodziło najbardziej pomysłową było to:
1.Otworzyłem schaftera za pomocą zmodelera(exporotowałem go z pojazdów sprakIV)
2.Podmieniłem z bumper_f(funkcję),bumper_f_L1,L2,bumper_f [COL] (funkcja rozwalanie, zniszczeń).
3.Wraz z tymi funkcjami podmieniłem zdrzak z peugeota 407sw(mojego modelu 3d) do schafter'a z gtaIV.
4.Wszystko cacy cieszę się z mojego konkretnego pomysłu wszystko wygląda jak należy.
5.Odpalam GTA IV,fure z podmienionym zdrzaczkiem podchodzę, patrzę a zderzaka nie ma...jednym słowem kibel załamka 4 dni na marne...
No dobra mówie coś jest nie tak podmieniam zderzak z ogrinalnej blisty z GTA IV do schaftera ogrinalnego z GTA IV i nie wiadomo dlaczego po odpaleniu gry chodzi i widać zderzak z blisty u schaftera.


Wniosek: Z samochodów ściągniętych np. z gta-inside dosłownie mówiąc aut stworzonych przez expertów zderzaki chodzą oraz z orginalnych fur GTA IV.

Czyli problem który mnie do Was sprowadza, jest następujący: Czemu nie mogę moim modelem z 3d max studio "ofunkcjonowanym" przez zmodeler'a jeżdzić w GTA IV.

PS: Prosiłbym o przeczytanie całości by zrozumienie mojego zamiaru jak i problemu.

gg:2122393
xfire: mogę podać dla chętnych.
e-mail: shr0mf15@interia.pl

LINK (z modelem .3ds, trzeba długo czekać zeby się wczytał(ok.10min)): http://hotfile.com/dl/92653358/41a47bd/Peugeot-407sw.3ds.html

z góry thx
pzdr ;]
Postów: 31 Dołączył: 2009-02-20
#
Nie wiem jak modele są zbudowane (akcje itd...) ale proponuje podlinkować (w(zmodeler)) owy zderzak do akcji (kwadracika jeżeli jest) i wtedy to wsadzić do gta iv, życzę owocnego modelowania ;]
Postów: 2 Dołączył: 2010-12-28
#
No tak, posłuchałem się Ciebie i zrobiłem to na 2 różnych zderzakach mojego wykonania i dalej niestety nie działa, w grze zderzaka nie widać(auto jedzie bez zderzaka). Jestem pewny ze to nie jest wina modelu 3d, tylko chodzi tutaj tylko o to linkowanie czy "ofunkcjonowywanie".

Screen jednego z nich:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c4ddcb8c83db91fd.html
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG