Czy wiesz, że... na forum możesz uzyskać pomoc nt. modowania GTA?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 205 Dołączył: 2010-11-23
#
Cześć, dziś mam parę pytań już nie odnośnie całego kodu cutscenki a jedynie opcodów i jeszcze jednej rzeczy od której zacznę.
Misja ma się zacząć we wnętrzu Shamala tego z misji Free Fall ale nie moge się do niego dostać moje koortynaty to :
X: 1,837295
Y: 32,39884
Z: 1199,594
Jednak gdy chcę się teleportować z domu CJ'a lub z siłowni z Gtanton nie udaję się tzn. wiem ze jestem w jakimś pomieszczeniu i przedemną jest znacznik ale nie mogę w niego wejść. I czy ktoś zna prawidłowe koordy do tej kabiny ?

Moje drugie pytanie to jakie są opcody do podstawowych animacji aktorów jak, kucnij, rozmawiaj, ruszaj rękami itp.

A trzecie to jest już dosyć inne pytanie gdybym chciał zacząć pisac nową fabułę ze starego main.scm to czy mógłbym ? Wydaje mi się że tak tylko musiałbym usunąć stare cutscenki.

Napisałem te trzy pytania w jednym temacie jednak gdy zrobiłem to w zły sposób proszę o poprawienie.
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
Aby przeteleportować się do wnętrza musisz zmienić interior za pomocą select interior a jak ci nie wyjdzie to ci później podam konkretne opcody, na necie znajdziesz stronke z numerami i kordami interiorów. Animacja rozmawiania to IDLE_CHAT z pliku PED.IFP. Aby pisać od nowa fabułe musisz usunąć wszystkie misje, najlepiej ściągnąć okrojony main.scm z neta.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
1. Teleportacja do Shamala.
Współrzędne masz dobre, tylko w SCM jako separatora dziesiętnego używa się kropki (.), a nie przecinka (,), chyba że pisałeś to tylko na potrzeby tego posta :)

Jeśli chcesz teleportować aktora do nowego pomieszczenia (interioru), to najpierw musisz wybrać odpowiedni interior i "podlinkować" tak aktora:
Kod:
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 1
select_interior 1


ID interioru Shamala to 1.


2. Możesz użyć bezpośrednio tych animacji, albo prościej, skorzystać ze specjalnych opcodów:

Kucanie
Kod:
04EB: AS_actor 65@ crouch 1

Zmieniasz 1 na 0, żeby aktor wstał.

Rozmowa
Kod:
0677: AS_actor 1@ chat_with_actor 2@ lead_speaker_flag 1 unknown_flag 1 

1@ i 2@ to rozmawiający ze sobą aktorzy.

Dla pozostałych akcji, wpisz w wyszukiwarce Sanny Builder'a "AS_actor", wyświetli Ci się lista wszystkich dostępnych zadań dla aktorów.


3. Na naszym forum był temat z prośbą o czyste main.scm, bez misji, z samymi External Scriptami, czyli kodem dodatkowych możliwości w grze, np. Fast Food, mini gry itd.

http://www.gta-mods.pl/forum/topics/view/id/606

Generalnie na przyszłość lepiej zakładaj oddzielny temat dla danego problemu :)

___________________
Administrator
Postów: 205 Dołączył: 2010-11-23
#
to może dodam jeszcze że do teleportowania się używam San Andreas Place Manager. Na necie znalazłem juz kilka koordów dotyczących tej kabiny jednak u mnie żaden z nich nie działa :(

MakG do programu używałem kropek jak i przecinków jednak ani jedno ani drugie nie zadziałało
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Jak obaj powiedzieliśmy, żeby teleportować się do innego interioru, musisz go najpierw wybrać i przenieść tam aktora. San Andreas Place Manager tego nie robi, musisz zastosować te funkcje w swoim skrypcie.

___________________
Administrator
Postów: 205 Dołączył: 2010-11-23
#
MakG ale mi chodzi oto żebym wogóle tam był już nie chodzi nawet o aktora tylko chciałym się teleportować abym to zobaczył jak to tam w środku wygląda.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Mówiłem, nie wiem który i czy w ogóle jakikolwiek program do teleportacji w grze obsługuję zmianę interiorów. Musisz sobie napisać do tego skrypt lub sprawdzić ten Interior w Map Editor (MEd), jest dostępny na naszej stronie.

Kod:
0860: link_actor $PLAYER_ACTOR to_interior 1
select_interior 1
00A1: put_actor $PLAYER_ACTOR at 1.837295 32.39884 1199.594

___________________
Administrator
Postów: 205 Dołączył: 2010-11-23
#
Może Cię za bardzo nie rozumiem ale wiele graczy teleportuje się właśnie GTA SAn Andreas Place Manager tutaj jest pewien tutek ( http://forum.gtasite.pl/index.php?action=printpage;topic=9358.0 ) z bardzo dużą ilością koorynatorów do np chaty Sweeta czy też Rydera i oni się teleportowali tam tym programem.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Tak, problem w tym, że musisz być w tym samym interiorze co pomieszczenie, do którego chcesz się teleportować. W przykładzie, który podałeś, dom CJ'a i dom Sweeta są w interiorze o tym samym ID.

Prościej jest użyć tego skryptu, który Ci podesłałem.

Można też napisać prosty skrypt, który będzie zmieniał interior na dane ID po wciśnięciu klawiszy 0-9.

___________________
Administrator
Postów: 205 Dołączył: 2010-11-23
#
To może opiszę jak ma wyglądać poczatek tej misji i mi pomożecie.

Cj ( gracz ) siedzi na jednym z miejsc w Shamalu i wykonuje animację mówienia.
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Nazwa animacji: SEAT_TALK_01
Nazwa pliku: MISC

Musisz postawić CJ'a w odpowiednim miejscu i zastosować tą animację do aktora (w twoim przypadku $PLAYER_ACTOR - gracz).

Żadna filozofia, wykaż trochę inwencji :)

___________________
Administrator
Postów: 205 Dołączył: 2010-11-23
#
Dzięki MakG, znalazłem również dobre koordy do wnętrza Shamala :

Z domu CJ'a teleportuj się tu:
x: 1416,217 Y: -1,337326 Z: 1000,926
A następnie tu:
X: 3,276992 Y: 32,12799 Z: 1199,892

Teraz tylko nie wiem czy moge odrazu wstawić te Y: 32,12799 Z: 1199,892 Czy muszę najpierw te pierwsze.

Dodam jeszcze że teleportowałem się tam GTA San Andreas Place Manager
Postów: 628 Dołączył: 2009-01-22
#
Po co Ci Place Manager, jak Sanny też ma menedżer koordynatów?

A teleportować możesz się od razu do drugiego punktu, z ustawieniem odpowiedniego ID interioru - ale to już pokazali Ci wyżej.

___________________
Moderator
http://i.imgur.com/Abvv63y
Śledź mój kanał Twitter by być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami moich modów!
Postów: 304 Dołączył: 2010-10-02
#
Nie lepiej zrobić standardowy czerwony marker, a po wejściu w niego zaczyna sie misja i teleportuje cię do wnętrza SHAMALA.
Polecam poczytać wątki na forum i przeczytać tutki.
Postów: 205 Dołączył: 2010-11-23
#
przemo122 wolę nie gdyż misja ma automatycznie wystartować we wnętrzu Shamala.


I dzięki za pomoc.
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG