Postów:
9
Dołączył:
2009-02-06
Napisano dnia: 2009-02-19 18:03:07
Witam. Otóż mam pytanie. Jakim programem można zrobić model (np. domu) .dff . Chodzi mi o jakis darmowy program nie musi byc to jakis wybajerowany ale zeby zachowac podstawowe rzeczy. Tutorial sam juz znajde. Lecz prosilbym rowniez o plugin do takiego programu ktory nie obsluguje plików .dff bylbym bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
PS. Chyba zla nazwa tematu :)
___________________
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2009-02-19 19:06:28
Darmowy program jaki znalazłem to blender. Tylko w obsłudze jest trudny. Mi się w nim nic praktycznie nie udało zrobić(pewnie dlatego że nie przeczytałem żadnego poradnika). Istnieje wtyczka do niego umożliwiająca zapis do pliku dff. Jednak wszystkie linki jakie do niej znalazłem były nie aktywne. Nie wiem jak stworzeniem plika col. Też nic nie znalazłem(chyba dlatego że nie szukałem za dokładnie).
Po za tym są jeszcze wersje próbne, programów jak np. 3ds Max(ale to pewnie wiesz). Bo tak z darmowych, które by wstanie były stworzyć plik dff i col to nie znalazłem.
Jest jeszcze taki program jak Google SketchUp. Obsługa i modelowanie w nim jest prosta jak ugotowanie kartofli na obiad. Co prawda nie istnieje(chyba) plugin, który by umożliwiał stworzenie plik dff i col jednak dzięki możliwości eksportu do 3dsmaxa można spokojnie go wykorzystać do tworzenia różnych obiektów. I po odpowiedniej obróbce dodać do gry.
Postów:
9
Dołączył:
2009-02-06
Napisano dnia: 2009-02-19 19:47:30
Wielkie dzięki! Bardzo mi pomogłeś!
Pozdrawiam.
PS. pliki .col odpowiadaja za animacje bo niewiem?
___________________
Postów:
878
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2009-02-19 21:11:57
Pliki *.col odpowiadają za kolizję z obiektami.
___________________
Administrator
Postów:
9
Dołączył:
2009-02-06
Napisano dnia: 2009-02-20 07:52:10
OK dziękuje za objaśnienie i jeszcze raz dziękuje za pomoc.
Przy okazji coś znalazłem na temat importu/eksportu plików .dff z Google ShetchUp:
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=375346
A tu jest plik PDF w co powinieneś się zaopatrzyć (z tego forum powyżej):
http://www.shadowsrealm.co.uk/susatut.zip
Pozdrawiam.
___________________
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2009-02-20 14:28:18
Widziałem to. Tam nie jest podane jak zapisać plik do dff. Tylko jak odpowiednio przygotować model żeby dodać go do gta. Bez 3ds Max i tak się nie obejdzie.