Postów:
8
Dołączył:
2010-05-29
Napisano dnia: 2010-07-30 23:50:44
Ten temat chyba pasuje do tego działu najbardziej. Czytałem tutoriale o tworzeniu misji do Sa i przeczytałem już wszystkie, ale było tam tylko o tworzeniu pojedynczych misji, pisało co zrobić, gdy w grze ma być więcej misji ale co zrobić, żeby np. druga z kolei misja zaczęła się od razu po poprzedniej? Chodzi o to, że mam misję o nazwie MISJA1 i napisałem też misję o nazwie MISJA2 i ma ona zaczynać się zaraz po tej pierwszej, ale gdy zrobię wszytko i uruchomię grę oraz przejdę misję MISJA1 okazuje się, że nic się nie dzieje. A zależy mi na tym, aby MISJA2 była do zrobienia kilka sekund lub od razu po pierwszej. Co zrobić, żeby MISJA2 była od razu po pierwszej? Interesuje mnie też jak można zrobić, żeby MISJA2 zaczynała się od np. tego, że muszę stać w wyznaczonym miejscu żeby ją rozpocząć?
Proszę o pomoc.
PS Dopiero się uczę tworzenia misji i skryptów.
Postów:
207
Dołączył:
2009-03-18
Napisano dnia: 2010-07-31 22:25:23
Dołanczam się do tematu. Chciałem kiedyś zrobić moda na misje na telefon (jak w GTA III), ale chciałem zrobić tak, że po pierwszej misji pojawia się marker i w dowolnej chwili można zacząć misję 2, 3 itd. a nie wszystkie misje naraz (jak w modzie Dealer naszego użytkownika który jest świetny ;])
___________________
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2010-07-31 23:44:00
To się wiąże z tworzeniem pętli. Coś na ten temat jest w linku poniżej
http://www.gta-mods.pl/articles/view/id/12. Jednak takie tworzenie misji jest dla zaawansowanych.
G500 mógł byś podać linka do tego moda?
Postów:
8
Dołączył:
2010-05-29
Napisano dnia: 2010-08-01 01:26:12
Proszę Sabaru tutaj masz link do tego moda o, którym pisał G500:
http://www.gta-mods.pl/forum/topics/view/id/25
Dzięki za link do tutoriala.
Postów:
8
Dołączył:
2010-05-29
Napisano dnia: 2010-08-01 02:46:26
Proszę o pomoc jeszcze raz. Chodzi o kod do pętli, która miałaby sprawdzać czy gracz stoi w markerze. W tutorialu o pętlach jest coś takiego:
00F2: actor 67@ near_actor 47@ radius 20.0 20.0 0
ten kod sprawdza czy aktor 67 stoi obok 47 a mi potrzebny taki, który sprawdza czy gracz stoji w markerze, który wcześniej stworzyłem. Próbowałem coś samemu napisać modyfikując ten kod ale mi nie wyszło i nie wiem jak mam to zrobić.
Z góry dzięki za pomoc.
Postów:
1004
Dołączył:
2009-01-20
Napisano dnia: 2010-08-01 14:02:44
Użyj tego
Kod:
00FE: actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere 658.0068 -1866.313 4.4537 radius 15.0 15.0 15.0
Jest to opcod uniwersalny. Znaczy się taki że bez względu czy wjedziesz w niego pojazdem czy wejdziesz w niego postaciom misja będzie wykonywać się dalej.
Natomiast jeżeli chcesz żeby w marker mogła wejść tylko postać to użyj tego
Kod:
00FF: actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere 658.0068 -1866.313 4.4537 radius 1.0 1.0 2.0 on_foot
Jeżeli użyjesz tego drugie to będziesz musiał napisać pętle sprawdzającą czy aktor wjechał samochodem czy wszedł w ten marker na piechotę bowiem gracz który wjedzie samochodem może nie wiedzieć dlaczego misja się nie wykonuje dalej i uzna że misja jest źle zrobiona.
Postów:
207
Dołączył:
2009-03-18
Napisano dnia: 2010-08-01 15:43:55
No spóźniłem się ;)
Dzięki za pomoc spróbuję może gdzieś niedługo zrobić moda do SA: "Misje na telefon" ;]
P.S. Zapewne będę często na forum pytał o pomoc ;]
___________________
Postów:
8
Dołączył:
2010-05-29
Napisano dnia: 2010-08-01 17:42:51
Dzięki za wcześniejszą pomoc. Ale znów mam problem. Chodzi o to, że mam na razie dwie misje w pliku main.scm i obie powinny włączać się dopiero gdy wejdę w marker wyznaczony do danej misji i tak robią ale tylko gdy je zamienię miejscami tzn. pierwszą dam na koniec a drugą na początek. Zawsze działa tylko pierwsza. Chciałbym żeby obie działały w ten sposób a działa tak tylko pierwsza misja. W main mam ustawioną ilość misji na 2. Co robię źle? Mogę napisać cały kod jeśli jest to potrzebne.