Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 31 Dołączył: 2009-02-02
#
Chce zrobic aby gdy koncze misje pokazywala sie strefa a po wejscu w nia zaczynala misja ale poprostu nie umiem tego zrobic , wiem ze najpierw trzeba zrobic Strefe , petle sprawdzajaca czy gracz szedl w nia ale jak odpalic potem misje?
Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Najlepiej to zrobić jako External Script (tutorial).

Jeśli robisz kilka misji, to najlepiej po poprawnym ukończeniu każdej twórz odpowiednią zmienną. Przykładowo, jeśli gracz ukończył pierwszą misję, to tam gdzie wyświetlasz "Mission Passed" dajesz jeszcze:
Kod:
$MISSION1_STATUS = 1


W swoim "External Script" musisz po prostu sprawdzić stan zmiennych i na ich podstawie utworzyć odpowiednie sfery:

Kod:
:SPHERES
thread 'SPHERES'

:IS_MISSION
if
 0038:   $ONMISSION == 0
jf @END

:MISSION1
if
 0038:   $MISSION1 == 1
jf @MISSION2

03BC: $SFERA1 = create_sphere_at 2596.589 2758.158 22.862 radius 1.0 

:MISSION2
if
 0038:   $MISSION2 == 1
jf @CHECK

03BC: $SFERA2 = create_sphere_at 2596.589 2758.158 22.862 radius 1.0

:CHECK
:CHECK1
wait 10
if
 00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2043.68 -1635.73 radius 4.0 4.0 on_foot
jf @CHECK2

start_mission 1

:CHECK2
wait 10
if
 00ED:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2043.68 -1635.73 radius 4.0 4.0 on_foot
jf @CHECK1

start_mission 2
jump @CHECK1

:END
end_thread


Myślę, że kod jest zrozumiały. Powiem tylko, że na początku sprawdzamy, czy gracz aktualnie wykonuje jakąś misję (na podstawie zmiennej $ONMISSION, która jest odpowiednio ustawiana podczas misji, więcej o tym w tutorialu "SaveGame"). Współrzędne są przypadkowe, musisz zmienić na swoje.

Jeszcze na końcu każdej misji uruchom ponownie ten External Script, żeby zaktualizowało pozycje sfer.

Kod:
0913: run_external_script 66 (CARMOD1)


Nazwę i ID musisz oczywiście zmienić na swoje.

___________________
Administrator
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG