Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 3 Dołączył: 2009-01-31
#
Witam. Mam taki problem. Nie wiem jakim sposobem stworzyć klony abym mógł je animować.
Tworzę je tak:
Cytat:
var
$KLON_1 : Player
end

0053: $KLON_1 = create_player #NULL at 2005.5000 -2496.095 13.7826

$KLON_1.SetClothes("PLAYER_FACE", "HEAD", BODY_PART 1) [twarz]
$KLON_1.SetClothes("cowboy", "cowboy", BODY_PART 16) [kapelusz]
$KLON_1.SetClothes("tshirtprored", "tshirt", BODY_PART 0) [Tors]
$KLON_1.SetClothes("chinosblack", "chinosb", BODY_PART 2) [spodnie]
$KLON_1.SetClothes("sneakerheatwht", "sneaker", BODY_PART 3) [buty]
$KLON_1.SetClothes("glasses01dark", "glasses01", BODY_PART 15) [okulary]
$KLON_1.Build
$KLON_1.CanMove(True)

Animacja nie działa na tym klonie (takie jak wsiadanie czy wysiadanie z samochodu)
Jest jakiś inny sposób na stworzenie klona?

Kolejny problem mam z kamera. Nie potrafię przekręcić kamery o 90 stopni.

O jeszcze jedno gdzie znajdę listę wszystkich opcodów?

Z góry dzięki.

Postów: 878 Dołączył: 2009-01-20
#
Co do pierwszego problemu, to musisz zaczekać na Olo_PL, bo pamiętam, że on kiedyś coś takiego zrobił.

Jeśli chodzi o obrócenie kamery:
Kod:
015F: set_camera_position 664.9277 -479.6112 16.1668 rotation 1.0 2.0 3.0

To jest opcode na ustawienie kamery w danych współrzędnych o podanej rotacji.
1.0 - rotacja X
2.0 - rotacja Y
3.0 - rotacja Z

Nie będę tłumaczył czym różnią się poszczególne rotację, bo to bezcelowe. Najlepiej będzie, jak zobaczysz to w Map Editor na przykładzie jakiegoś obiektu.
Jeśli chcesz obrócić kamerę o 90 stopni to po prostu ustaw odpowiednią wartość rotacji X. Pamiętaj, że ustawienie tej wartości nie zwiększa/zmniejsza obrotu, tylko ustawia na podany stopień. Czyli jak wcześniej miałeś rotację ustawioną na 10.0 to teraz musisz zmienić na 100.0.

3. Lista wszystkich opcodów jest w pliku opcodes.txt. Domyślna ścieżka:
Kod:
C:Program FilesSanny Builderdatasaopcodes.txt

Ale najlepiej skorzystać z wyszukiwarki opcodów, która jest dostępna w programie Sanny Builder.
Menu: Tools/IDE Tools/Opcode Search
Menu PL: Narzędzia/Narzędzia IDE/Szukaj opcodów

___________________
Administrator
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Fakt zrobiłem coś takiego kiedyś że można było dać drugiego klona głównej postaci, a także ubrać go inaczej. Lecz na tym to się kończyło. Kiedy próbowałem co kol wiek innego z nim zrobić np. przypisać mu animacje(jak ty to chcesz) to powodowało to błąd gry(wywalało do pulpitu). Tak samo jakiekolwiek inne opkody. Najgorsze to było w tym że nie mogłem rozdzielić owych postaci to znaczy kiedy np. szedłeś główną postacią do przodu to i również klon podążał w ta samą stronę.

Jeżeli jesteś tym zainteresowany takim czymś i się chcesz pobawić w to to mogę to zobić jeszcze raz.
Postów: 3 Dołączył: 2009-01-31
#
Takie coś też zrobiłem, ale to mnie nie zadowala. Niech mi się tworzyć 6 skryptów na każdą postać aby była animowana i sklejać tego w całość w vegasie. Może Olopl100 pomyśli intensywniej pod względem stworzenia animacji klonów : ) Wystarczy tylko wsiadanie wysiadanie i przemieszczanie się postaci. Cudowałem z tym parę dni ale nie widać żadnego efektu ;/
Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
1.Co do poruszania 2 postaciami to zatrzymaniu ruchu jednej z nich powinno pomóc(chodzi mi o
Player.CanMove($PLAYER_CHAR)==False nie jestem pewien jak to się pisze).
2.Chyba zrobiłeś błąd przy Playertu się nie pisze $KLON.CanMove(tu nie pisze się false)
3.Co do animacji to wyciągnąć z takiego moda zeti's RC CJ

___________________
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG