Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 30 Dołączył: 2009-08-11
#
To znowu ja chyba znowu mam problem z pewnym Opcodem nie umiem napisać żeby CJ wszedł w Pewien marker i misja sie zaczyła ktoś to umie ?
Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
O co chodzi,chcesz zrobić cutscenke,czy co?
________________________________________________________________________________
Powiedz jaką misje,czy ma się zaczynać cutscenką,czy tylko przenieść(jeśli tak to czy z ulicy na ulice,czy do jakiegoś pomieszczenia),a potem ustawić modele i startować misje odrazu?

___________________
Postów: 30 Dołączył: 2009-08-11
#
wchodze w marker I np zmienia sie godzina odrazu pogoda podaj opcode jak wejde w marker to Misja sie zaczyna

chodzi mi o coś takiego

http://www.youtube.com/watch?v=C88L0PuVECA&feature=related
Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
Więc tak:
{$CLEO .cs}
0000:NOP

$X_POZYCJA = 2430.8416
$Y_POZYCJA = -1643.7687
$Z_POZYCJA = 13.1849
$439 = Marker.CreateIconAndSphere(15, $X_POZYCJA, $Y_POZYCJA, $Z_POZYCJA

:petla1
wait 10
if
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @petla1
:petla2
wait 10
if
00ED: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2430.8416 -1643.7687 13.1849 radius 2.0 2.0 2.0 on_foot
jf @petla1
(tu dajesz dalszy kod)
:END
end_thread
-chyba tak powinno być

___________________
Postów: 30 Dołączył: 2009-08-11
#
dziekuje Jak bd mial problemy to napisze ci ;]

edyt

mozesz wytlumaczyc mi co znacza dane funkcje ?

$X_POZYCJA = 2430.8416
$Y_POZYCJA = -1643.7687
$Z_POZYCJA = 13.1849

$439 = Marker.CreateIconAndSphere(15, $X_POZYCJA, $Y_POZYCJA, $Z_POZYCJA

:petla1
wait 10
if
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @petla1
:petla2
wait 10
if
00ED: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2430.8416 -1643.7687 13.1849 radius 2.0 2.0 2.0

a te pozycje to bez $ chyba ?
Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
Więc tak:
{$CLEO .cs}
0000:NOP

$X_POZYCJA = 2430.8416 Jest to zmienna przypisana do danego miejsca,tego może nie być,lecz wtedy musisz poorawić sekcje przypisaną zmiennej $439
$Y_POZYCJA = -1643.7687
$Z_POZYCJA = 13.1849
$439 = Marker.CreateIconAndSphere(15, $X_POZYCJA, $Y_POZYCJA, $Z_POZYCJA Zmienna,której jest przypisany stworzony marker(ikona+te czerwone kółko)

:petla1 to jest petla sprawdzająca dany warunek,kończy się na jf @...
wait 10
if
Player.Defined($PLAYER_CHAR) tu jest sprawdzane czy nasz gracz jest zdefiniowany
jf @petla1 jeśli nie to skocz do petli1
:petla2
wait 10
if
00ED: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2430.8416 -1643.7687 13.1849 radius 2.0 2.0 2.0 on_foot ta petla sprawdza czy grasz jest blisko punktu XYZ w promieniu 2.0 2.0 2.0
jf @petla1 jeśli nie to skocz do petli1
(tu dajesz dalszy kod)
:END 2 ostatnie linijki oznaczają koniec skryptu(nie jest możliwe drugie wejście w kółko i ponowne wykonanie misji)
end_thread

____________________________________________________________________________
Jeszcze piszesz przed twoją misją Marker.Disable[czy jakoś tak]($439) a potem[przed :END]
016C: restart_if_wasted at 2027.77 -1420.52 15.99 angle 137.0 unknown 0
016D: restart_if_busted at 1550.68 -1675.49 14.51 angle 90.0 unknown 0

___________________
Postów: 30 Dołączył: 2009-08-11
#
to spojrz na to

{$CLEO .cs}
0000:NOP

$X_POZYCJA = 2430.8416
$Y_POZYCJA = -1643.7687
$Z_POZYCJA = 13.1849
$439 = Marker.CreateIconAndSphere(15, 403.1349, 2543.027, 16.54556

:petla1
wait 10
if
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @petla1
:petla2
wait 10
if
00ED: actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 403.1349, 2543.027, 16.54556 radius 2.0 2.0 2.0 on_foot
jf @petla1
:ATACKAIRPORT
thread 'AIROPORT'
0247: request_model #HUNTER
0247: request_model 50
0247: request_model 287
0247: request_model #PATRIOT

dobrze mam ? A i jak laduje modele to jak zrobie kilku Soldatow to musze tylko raz request model 287 ? to samo sie tyczy hunterow tylko raz?
Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
1.$X_POZYCJA ,$Y_POZYCJA i $Z_POZYCJA nie są potrzebne.
2.Ikone markera możesz zmienić(żeby się nie wyświetlało na mapie "CJ" odpowiada za to "15")
3.używania sekcji "thread" w skrypcie się nie uczyłem,więc nie wiem(może się ją w tym miejscu używa,a może nie)
4. co do używania kilkakrotnie tego samego modelu,to chyba można,tylko każdy aktor(lub pojazd) musi mieć inną zmienną(np. 1 ma $1, 2 ma $2 itd.)
__________________________________________________________________________________
Powiedziałem jeszcze w poprzednim poście(zedytowałem go,żebyś dodał Marker.Disable($439) itd.)
______________________________________________________________________________
Kolejna poprawka Marker.Disable($439) stawiasz przed samą misją.

___________________
Postów: 30 Dołączył: 2009-08-11
#
Napisze nie na temat bo mi sie nie chce zakładać nowego

Jestem początkującym skrypterem i czy mógł byś sprawdzić mój opcod?


Kod:
{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .cs}

//-------------MAIN---------------
0000: NOP 
:ATACK
thread 'ATACK'

0247: request_model #HUNTER
0247: request_model 287
038B: load_requested_models


00A5: $HELI = create_car #HUNTER at 160.5955 2458.754 16.47656
0175: set_car $HELI z_angle_to 1.8056
0129: $PILOT = create_actor 24 287 in_car $HELI driverseat
00A5: $HELI1 = create_car #HUNTER at 111.5527 2464.885 16.52999
0175: set_car $HELI1 z_angle_to 1.8056
0129: $PILOT1 = create_actor 24 287 in_car $HELI driverseat
00A5: $HELI2 = create_car #HUNTER at 83.94141 2535.963 16.52178
0175: set_car $HELI2 z_angle_to 1.8056
0129: $PILOT2 = create_actor 24 287 in_car $HELI driverseat
0724: heli $HUNTER follow_and_attack_player $PLAYER_CHAR radius 50.0

end_thread


Mogl bys sprawdzic dlaczego gra crashuje narazie napisze tylko tyle z calej misji narazie testuje cleo ;d
Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
1.w cleo nie używaj sekcji main
2.nie wiem czy między 0000 a NOP powinien być odstęp(jak nie działa w twojej konfiguracji z odstępem,sprawdź bez)
3.podąrzać za tobą i cię atakować będzie tylko helikopter($HELI)
4.nie wiem czy tu wogóle powinno być włączanie nowego skryptu (te version,cleo,0000: NOPzostały już wcześniej zainicjowane)
5.Jeśli sprawdzasz tylko misje to punktu 4 nie używaj(musisz jeszcze zainicjować w petli1 Playera ,jako zdefiniowanego,i ustawić np. jakiś przycisk[odpowiada za start misji])
6.Chyba jak to jest początek skryptu(misja nie jest inicjaalizowana po jakimś czasie,to nie trzeba tego :ATACKprzed sekcją thread)
7.Podąrzanie i atakowanie playera powinno być zainicjalicowane np. po petli2(po tej która zawiera coś co odpala akcje(tak jak w misjach z naszego działu main jego rozdziału "helikoptery"(czy jakoś tak)-player np. bierze przesyłke i helikopter go atakuje))

___________________
Postów: 30 Dołączył: 2009-08-11
#
// This file was decompiled using sascm.ini published by Seemann (http://sannybuilder.com/files/SASCM.rar) on 13.10.2007

{$VERSION 3.1.0027}
{$CLEO .cs}


0000: NOP
thread 'ATACK'
Model.Load(#HUNTER)
Model.Load(#ARMY)
Model.Load(#Patriot)
038B: load_requested_models

$CAR = Car.Create(#PATRIOT, 370.6321, 2455.63, 16.48438)
$HELI = Car.Create(#HUNTER, 160.5955, 2458.754, 16.47656)
Car.Angle($HELI) = 1.8056
0129: $PILOT = create_actor_pedtype 24 model #ARMY in_car $HELI driverseat
$HELI1 = Car.Create(#HUNTER, 111.5527, 2464.885, 16.52999)
Car.Angle($HELI1) = 1.8056
0129: $PILOT1 = create_actor_pedtype 24 model #ARMY in_car $HELI1 driverseat
$HELI2 = Car.Create(#HUNTER, 83.94141, 2535.963, 16.52178)
Car.Angle($HELI2) = 1.8056
0129: $PILOT2 = create_actor_pedtype 24 model #ARMY in_car $HELI2 driverseat
0724: heli $HUNTER follow_and_attack_player $PLAYER_CHAR radius 50.0
0724: heli1 $HUNTER follow_and_attack_player $PLAYER_CHAR radius 50.0
0724: heli2 $HUNTER follow_and_attack_player $PLAYER_CHAR radius 50.0
:check_dead
wait 10
if
0118: actor $PLAYER_ACTOR dead
then
jump @MISSION_FAILED
:check_dead
wait 10
if
0118: actor $PILOT dead
0118: actor $PILOT1 dead
0118: actor $PILOT2 dead
then
jump @MISSION_PASSED
:MISSION_FAILED
00BA: show_text_styled GXT 'M_FAIL' time 5000 style 1
009B: destroy_actor $PILOT
009B: destroy_actor $PILOT1
009B: destroy_actor $PILOT2
009B: destroy_car $Patriot
00A6: destroy_car $HUNTER
jump @MISJA_KONIEC

:MISSION_PASSED
009B: destroy_actor $PILOT
009B: destroy_actor $PILOT1
009B: destroy_actor $PILOT2
009B: destroy_car $Patriot
00A6: destroy_car $HUNTER
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 2000 time 5000 style 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 25000
0394: play_music 1

:MISJA_KONIEC
end_thread


Napisałem tyle ale nie rozumiem o pętli wiem do czego służy ale nie umiem sie tym posłigować dasz rade poprawic ? Ps wiesz jaki Op cod do petli pasuje zeby sprawdzil czy CJ jest w samochodzie ?

A co do postu wyżej

version,cleo, to musi byc inaczej zapisze do SCM :/
Postów: 1004 Dołączył: 2009-01-20
#
Cytat:
Op cod do petli pasuje zeby sprawdzil czy CJ jest w samochodzie ?


Kod:
Actor.InCar($PLAYER_ACTOR, $Auto)


A poniżej w lin do tutka jak to zastosować:

http://www.gta-mods.pl/articles/view/id/4
Postów: 119 Dołączył: 2009-07-12
#
Zacznijmy od tego co wstawisz za aktywator(co masz zamiar użyć aby uruchomić misje)?
_________________________________________________________________________________
Sprawdź czy działa teraz niestety,wyciąłem część kodu aby coś się działo(mi nie przylatują te huntery[prawdopodobnie dlatego że tam gdzie wy moda postawiliście,u mnie jest woda[bo jak się nie mylę misja rozgrywa się w waszym mieście,zresztą sprawdź to]])
Tu jest kod(już naprawiony):
{$CLEO .cs}
0000: NOP
thread 'ATACK'
Model.Load(#HUNTER)
Model.Load(#ARMY)
Model.Load(#HUNTER)
038B: load_requested_models

$HELI = Car.Create(#HUNTER, 160.5955, 2458.754, 16.47656)
Car.Angle($HELI) = 1.8056
0129: $PILOT = create_actor_pedtype 24 model #ARMY in_car $HELI driverseat
$HELI1 = Car.Create(#HUNTER, 111.5527, 2464.885, 16.52999)
Car.Angle($HELI1) = 1.8056
0129: $PILOT1 = create_actor_pedtype 24 model #ARMY in_car $HELI1 driverseat
$HELI2 = Car.Create(#HUNTER, 83.94141, 2535.963, 16.52178)
Car.Angle($HELI2) = 1.8056
0129: $PILOT2 = create_actor_pedtype 24 model #ARMY in_car $HELI2 driverseat
054C: use_GXT_table 'MISJA'

:petla1
wait 10
if
Player.Defined($PLAYER_CHAR)
jf @petla1
:petla2
wait 10
if
00E1: player 0 pressed_key 11
jf @petla1
0724: heli $HELI follow_and_attack_player $PLAYER_CHAR radius 50.0
0724: heli $HELI1 follow_and_attack_player $PLAYER_CHAR radius 50.0
0724: heli $HELI2 follow_and_attack_player $PLAYER_CHAR radius 50.0
:CHECK_DEAD
wait 10
if
0118: actor $PLAYER_ACTOR dead
jf @SMIERC_PILOTOW
jump @MISJA_FAIL
:SMIERC_PILOTOW
wait 10
if and
0118: actor $PILOT dead
0118: actor $PILOT1 dead
0118: actor $PILOT2 dead
jf @CHECK_DEAD
jump @MISJA_PASS
:MISJA_FAIL
00BC: show_text_highpriority GXT 'M_FAIL' time 5000 flag 1
009B: destroy_actor $PILOT
009B: destroy_actor $PILOT1
009B: destroy_actor $PILOT2
00A6: destroy_car $HUNTER
jump @MISJA_KONIEC
:MISJA_PASS
009B: destroy_actor $PILOT
009B: destroy_actor $PILOT1
009B: destroy_actor $PILOT2
00A6: destroy_car $HUNTER
00BC: show_text_highpriority GXT 'M_PASS' time 5000 flag 1
0109: player $PLAYER_CHAR money += 25000
:MISJA_KONIEC
end_thread
-Aktywacja klawiszem "y" podejdź do hydr i sprawdź.
Byłem w SF i nagle przyleciały(jak wylądowałem hydrą na lotnisku).Nie mogę sprawdzić czy da się wygrać.Ja przegrałem z nimi :).Musisz dorobić napisy do pliku MISJA.fxt.Ja zrobiłem na swoje potrzeby.

___________________
Postów: 30 Dołączył: 2009-08-11
#
działa heli spawnują sie na Cmentarzysku samolotów W nowej wersji zrobie że W Area 51 narazie są dwa heli ale w nowej wersji zrobie że 2 z area 51 2 z Lotniskowca w SF
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG