Czy wiesz, że... możesz podsyłać newsy, artykuły, pliki i zdjęcia?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 4 Dołączył: 2009-07-26
#
Witam!
Zacząłem ostatnio "bawić się" w modelowanie i próbowałem pozmieniać różne rzeczy w autach. Większość tutoriali pokazuje jak wgrywać nowe auta lub obiekty, a nie zastępować swoimi. Kombinuje na ich podstawie jak przerobić auta i efekty są takie, że albo crash, jeśli zobaczę (wczyta się) auto modyfikowane albo samochód jest normalnie zmodyfikowany i wygląda normalnie, jednak na około jego jest taka jakby przezroczysta obwódka przez, którą nie da się przejść. Tak miałem przy wozie strażackim. Przy rowerze było podobnie, ale dało się wsiąść i kamera była z bardzo wysoka tak jakby siedział w samolocie (oddalona). Dodatkowo kilka metrów za rowerem z ziemi wystawała latarnia, chociaż nie wiem czy to nie błąd gry :P
Robiłem te modele raz z plikiem vehicles.col z models/coll lub z Skip Coll. Swoich własnych .col nie robiłem, bo chyba gdzieś musi być ten plik, jeśli ja tylko modyfikuje istniejące auto, a w ogóle to jak mam zrobić plik .col jak trzeba jeden element zaznaczyć, a tam jest ok. 20 (razem z tymi punktami świateł, siedzeń, silnik itd.). Czyżby trzeba było zaznaczyć tylko tą główną cześć? A potem przy zapisywaniu trzeba z powrotem wszystko zaznaczyć, bo inaczej zapiszę się tylko ten kawałek?
Proszę o jakieś rady, bo kombinuje cały czas i nie wychodzi, a chciałbym się trochę z tym pobawić. Pozdrawiam
Postów: 96 Dołączył: 2009-01-20
#
Przeinstaluj grę, bazuj się na poradniku do którego dałem link poniżej.
KLIK.

___________________
Postów: 4 Dołączył: 2009-07-26
#
Ten link co podałeś do link do tego tematu :D

A co przeinstalowania to zamienię wszystkie pliki z folderu models na te poprawne (bo mam 2 wersje GTA tzn. jedna z modami, druga bez i skopiuje sobie z poprawnej wersji folder models, więc będzie chyba taki sam efekt jak przeinstalowanie, bo nigdzie indziej nic nie zmieniałem).
Daj jeszcze raz link do tego poradnika.
Postów: 96 Dołączył: 2009-01-20
#
Nie mam jak Ci pomóc, link był dobry - autor usunął filmik z Youtuba. Jedynym wyjściem, który dla Ciebie polecam jest szukanie filmików pod frazą 'gta iv car importing'. Może trafisz na godny uwagi, a jak na razie pograj na wersji bez modów (możesz też ściągnąć polonizajcę).

___________________
Postów: 4 Dołączył: 2009-07-26
#
Chyba się nie zrozumieliśmy, bo to dział GTA SA i mi chodzi o SA, a nie IV :D

Właśnie przed chwilą udało mi się broń zmodyfikować na podstawie pewnego video tutorialu. Teraz będę próbował samochód zmienić. O wynikach dam znać :)

EDIT:
Niestety nie udało się. Może to jest od tego, że dodany kawałek nie ma ustalonej tekstury, bo nie ustalam jej. Ale to dziwne, bo bronie mają swój plik .col, a działa bez nich. A w samochodach coś nie tak :/
Postów: 63 Dołączył: 2009-06-25
#
Bronie mają swój col w zupełnie innym pliku. Jeżeli chodzi o ten kawałek bez tekstury to sprawdź jak dasz jakąś teksturę czy zadziała, jeżeli nie to problem tkwi w czym innym. Ale to też trzeba dobrze do SA wyexportować i tu jest najtrudniej ja sądzę że tutaj popełniłeś jakiś błąd. Najlepiej wyślij ten plik na jakiś serwer: odsiebie.pl, plikus.pl. I go sprawdzę.

___________________
'Cause sometimes you just feel tired,
Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.
Postów: 4 Dołączył: 2009-07-26
#
Muszę zrobić od nowa.

Ale powiedzcie mi co robię źle.
1. Wyciągam plik .dff z txd workshop.
2. Importuje go do 3D Max z standardowymi ustawieniami (gdzieś widziałem tut, gdzie gość przy edycji skina zaznaczał A, ale ja tego nie robię).
3. Zmieniam coś lub nawet nic nie zmieniam (w obu przypadkach był crash).
4. Exportuje wybierając Skip Col lub wybieram vehicles.col z folderu models/coll (może trzeba robić ten własny plik .col, ale nie wiem, jak robiłem własny plik .col do broni to crash, a bez tego działała :D).
5. Podmieniam stary plik za pomocą txd workshop lub wcześniej robiłem za pomocą GTA Parking, wybierając raz podmianę jako samochód, a raz jako inne(gta3.img) i różne efekty albo crash albo tak jak mówiłem jest jakby samolot.

Może ktoś mi powiedzieć co gdzie źle robię? Może ktoś mógłby to u siebie sprawdzić i zobaczyć co mogę źle robić ;/

I jeszcze taka druga rzecz. Edytowałem sobie bejsbol i go wydłużyłem kilkakrotnie. Teraz jak uderzam to efekt jest tylko, gdy uderzę z bliska tzn. tak jak w starym bejsbolu. Można to jakoś zmienić, żeby działał na całą długość taką jak go wydłużyłem? Od tego są pliki .col?

Pozdrawiam
Postów: 179 Dołączył: 2009-04-14
#
przy exportowaniu auta musisz kliknąć przycisk COLL/COL3 i wybrać plik .col lub .dff z kolizją auta, jeśli nie zmieniasz dużo możesz wybrać wypakowany przez ciebie plik .dff, trzeba też zaznaczyć wszystkie części i dummy

co do broni, nie maja one kolizji wiec są najprostszymi rzeczami do modyfikowania

co do tego kija to trzeba by to zmienić chyba w pliku weapons.dat

Jeszcze dopowiem do aut, pliki .dff maja dużo możliwości, mogą nawet przechowywać plik a bardziej mech, box'y i inne rzeczy z plików .col w sobie, przy exporcie auta musisz wybrać kolizję.

P.S polecam nie brać się za coś co jest za trudne, pobaw się pistoletami, nowymi budynkami, poucz się dobrze modelować i dopiero bierz się za modyfikowanie aut, ja się tego uczyłem całe 2,5 miesiąca zanim zacząłem robić auta
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG