Czy wiesz, że... rejestracja trwa tylko 20 sekund?
Strona główna forum Szukaj Rejestracja
Witaj, nieznajomy!
Poprzedni 1 Następny
Postów: 28 Dołączył: 2009-01-21
#
http://img175.imageshack.us/img175/3977/napisxb0


Witam ponownie wszystkich początkujących (nie koniecznie) użytkowników 3D Studio Max'a. Pewnie zauważyliście, że ten tutorial również nosi nazwę "ZAKRĘTY", jednak to jest jego część druga.

Będzie on pokazywał jak stworzyć "zagięty" kawałek drogi z jednej, prostej, i długiej.

Jest to ostatni tutorial z serii "ROADS"

----------------------------------------------------------------------------

Oto programy i materiały, których używam:

----------------------------------------------------------------------------
-3D Studio Max 9 (może być 7 lub 2008 [nie wiem jak ze starszymi wersjami])
----------------------------------------------------------------------------
-Kam's Script
----------------------------------------------------------------------------
-Tekstury:

Droga:

http://img180.imageshack.us/img180/7717/brooklynbj9

Chodnik:

http://img512.imageshack.us/img512/1641/queenspavement1mp8

----------------------------------------------------------------------------

A teraz zabierzmy się za tworzenie.

----------------------------------------------------------------------------

Krok 1

----------------------------------------------------------------------------

Na samym początku musimy mieć stworzony kawałek (długi) prostej drogi.

http://img518.imageshack.us/img518/9426/53711096gt5

Jak zauważyliście strzałki do przesuwania nie są na środku drogi (a powinny). Aby to zmienić wchodzimy w "HIERARCHY"(http://img267.imageshack.us/img267/6663/hierarchygc8) - (cały czas musimy mieć zaznaczony nasz model), następnie w zakładkę "ADJUST PIVOT"(http://img267.imageshack.us/img267/6805/adjustpuy5), potem "AFFECT PIVOT ONLY"(http://img267.imageshack.us/img267/8974/affectpivotdg2), a na końcu "CENTER TO OBJECT"(http://img267.imageshack.us/img267/3156/centertoohc8)

Strzałki przeniosły się na środek naszego modelu.

http://img518.imageshack.us/img518/535/91707538oy5

Wracamy do panelu "CREATE"(http://img267.imageshack.us/img267/5395/createeh7).

----------------------------------------------------------------------------

Krok 2

----------------------------------------------------------------------------

Obok naszego modelu rysujemy (na widoku TOP) narzędziem "LINE" kształt zgięcia naszej drogi.

http://img518.imageshack.us/img518/3405/57066938mh1

Ponownie zaznaczamy nas zmodel i z listy modyfikatorów wybieramy "PATH DEFORM".

http://img518.imageshack.us/img518/3874/phuz3

----------------------------------------------------------------------------

Krok 3

----------------------------------------------------------------------------

Klikamy na "PICK PATH"(http://img518.imageshack.us/img518/9792/pickpyx9) a następnie na narysowany kształt i Wybieramy oś Y(http://img518.imageshack.us/img518/1083/47996106ce4).

Powinniśmy ujżeć coś takiego:

http://img175.imageshack.us/img175/3134/81005881ua3

Teraz klikamy na "PATH DEFORM"(http://img175.imageshack.us/img175/3742/zz1js0) w prawym górnym rogu ekranu tak aby przybrało kolor żółty(http://img175.imageshack.us/img175/6064/zzz2tn7) i przesuwamy naszą linię w to miejsce:

http://img175.imageshack.us/img175/3903/93674597ia1

----------------------------------------------------------------------------

Krok 4

----------------------------------------------------------------------------

Konwetujemy nasz model do "EDITABLE POLY" i usuwamy starą linię.

Oto gotowy model:

http://img175.imageshack.us/img175/6742/66720863fs8

TUTORIAL BY MatiSk8

WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE?
ALL RIGHTS RESERVED?


----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------

Jeśli tutorial jest dobry i się podoba, proszę o wstawienie na stronę główną.




___________________
http://img834.imageshack.us/img834/861/yrmwsig
Postów: 103 Dołączył: 2009-03-15
#
Tutek dobry.10/10
Poprzedni 1 Następny
Zaloguj się lub zarejestruj się, żeby pisać na forum.
Created & Powered by MakG