Witam.Od jakiegoś miesiąca modeluje całkowicie nowy budynek do MTA. Sam budynek jest prawie na ukończeniu i dodałem go już do MTA na swój serwer. Jednak po ostatnich testach natrafiłem na poważny problem którego nie umiem naprawić. Kiedy postać zbliża się do budynku i budynek zaczyna się pojawiać to wyłącza się całkowicie MTA. To samo jest z oddalaniem się od budynku. Co ciekawe ten problem nie występuje jeżeli teleportuje się za pomocą mapy która jest pod klawiszem F1. Jednak najciekawsze jest to że kiedy np. zbliżam się pojazdem do budynku ale kamera nie widzi tego budynku to również problemu nie ma.

Próbując naprawić błąd odkryłem że przyczyną jest źle wymodelowana jedna część budynku. Kiedy ją odetnę to problem znika. Próbowałem tą część całkowicie od nowa dorobić ale gdy tylko ją dołączyłem do budynku błąd powrócił. Gdy ją znowu odciąłem problem znowu znikną. Potem pomyślałem że przyczyną mogą być źle zrobione tekstury. Gdy na tą część źle zrobionego budynku nałożyłem tylko jedną teksturę to problem również znikną. Już myślałem że to jest właśnie to więc zacząłem teksturować tą część źle zrobionego budynku od nowa. Na każdą ścianę budynku nakładałem jedną teksturę za każdym razem sprawdzając w grze czy budynek nie powoduje craszowania gry. Szło całkiem dobrze aż nakładając którąś teksturę z rzędu na model po do daniu go do gry znowu gra zrobiła bum. No to pomyślałem że właśnie że to jest wina tej tekstury i zrobiłem inną ale też gra zrobiła bum. Zastawiające jest to też że ta tekstura która spowodowała błąd jest nałożona na inną część budynku (na tą sprawną) i problemu z nią nie ma. Wydaje mi się że problem może leżeć po stronie kilku ścian. Jednak jak pisałem próbowałem tą część budynku robić od nowa ale to nic nie daje bo błąd i tak powraca.

Próbowałem również innymi sposobami naprawić błąd ale nie ma sensu tego tu wypisywać bo bym jeszcze z pięć takich akapitów mógł napisać. Jedynie co mi jeszcze przychodzi do głowy to zrobienie budynku całkowicie od nowa. Nie było by problemu ale budynek jest dość sporych gabarytów i również otoczenie do okola niego zostało dość solidnie zmienione i szkoda by było to zaczynać od nowa bo może jednak da się to jakoś naprawić. Do tej pory wymodelowałem około 10 budynków i nie miałem problemu ze zlikwidowaniem błędu jeżeli jakiś wystąpił. Tutaj jednak poległem. Może ktoś się spotkał z takim problem i udało mu się naprawić ten błąd to może zechce się podzielić jak to zrobił. Jeżeli tak proszę napisać w tym temacie. Sam model robiłem w programie 3ds max 9.

I jeszcze jedno. Jak zbliżam się do budynki i wywali mnie do pulpitu to pojawia się taki błąd.

http://s6.ifotos.pl/img/asdasdjpg_aanapqr