Niewiem czy w dobrym miejscu napisałem :| Taki mały tutorial stworzyłem jak dodawać całkiem nowe wozy do VC (nie zamieniać), więc oto i on:

Najpierw wybieramy jakiś samochód. ja dla przykładu wybrałem Hondę S2000 (download). Następnie dodajemy pliki (w moim przypadku) 's2000.txd' i 's2000.dff' do archiwum 'gta3.img'. Potem otwieramy plik ...GTA VCmodelsgenericvechicles.col i tam kopiujemy plik COL od jakiegoś innego (najlepiej podobnego) samochodu lub dodajemy ten który był dodany w archiwum z samochodem (w moim przypadku go nie było więc musiałem skopiować), następnie nazwać tak samo jak pliki txd i dff no i wiadomo trzeba zapisać. Teraz trzeba dodać nowe teksty do tego samochodu. Żeby to zrobić otwieramy plik ...GTA VCTEXTamerican.GXT i tam dodajemy nowy tekst i nazywamy go tak samo jak pliki txd i dff, tylko dużymi literami, potem wpisujemy tekst który gra ma wyświetlać i klikamy [Apply], i zapisujemy. Teraz otwieramy plik ...GTA VCdatacarcols.dat i tam dodajemy kolory do naszego samochodu. Można też skopiować od innego, tylko trzeba zmienić nazwę i zapisujemy. Teraz najtrudniejsza rzecz. Otwieramy plik ...GTA VCdatadefault.ide i tam musimy zmienić ID kół. Tam gdzie mamy 237 zamieniamy na 248, 238 na 107, a 239 na 108. Teraz wyszukujemy te liczby u samochodów i zamieniamy na te same co poprzednio. W ten sposób zwolniliśmy 3 nowe miejsca na 3 nowe samochody. Dodajcie tą linijkę pod linijką, która ma ID 236:

237, (nazwa pliku dff), (nazwa pliku txd), car, (NAZWA HANDLINGU), (NAZWA TEKSTU DO SAMOCHODU), null, normal, 10, 7, 0, 249, 0.8

To co podkreślone, trzeba zmienić tak jak napisane. Jeszcze tylko jedna ważna rzecz. Nazwa handlingu musi mieć w sobie tyle samo znaków co nazwa pliku txd i dff. Inaczej gra będzie crashować jeżeli podejdziemy do naszego samochodu.

To tyle. Teraz pozostało tylko sprawdzić czy działa. Są do niego też odgłosy które dodają się automatycznie. Głos silnika ma taki jak np. sentinel XS. U mnie na wersji 1.0 działa dobrze.


PS Programy które użyłem:
gta3.img - IMG Tool
vechicles.col - COL Editor II
american.gxt - GXT Editor
default.ide - notatnik
carcols.dat - notatnik


Sory już wiem że nie tu. Nie zauważyłem wcześniej, że jest inny temat.